Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018


Tonio

Anbefalte innlegg

 

I dag har vi vært hos lege å klippet tungebåndet til mini. Det var helt jævlig. Hun var flink da, men huff. Og nå må vi i 4 uker amme hver 3.time, smøre salve i såret hver 4.time og tøye ut såret kjempehardt hver 6.time hele døgnet. Natt og dag. Kommer til å bli en jævlug tid. Tøyingen gjør kjempevondt og både tøying og krem er vanskelig. Må jo få fingeren under tunga hennes. Vi får det ikke til. 

Vi hadde endelig begynt å få rutiner og det begynte å bli enkelt med baby. Jeg begynte å kose meg. Hun sovna lett med smokken, jeg fikk avlastning med flaske, blid og fornøyd. Og nå blir alt vanskelig og vondt. Ikke lov med smokk og flaske de neste 4 ukene. Jeg føler meg skikkelig nedfor. Har blitt litt tårer i dag. Og nå gruer jeg meg til Kreta. For alt blir så vanskelig igjen. Det er bare 2 uker til. 

Jeg har jo ikke noe lyst å amme lenger, men jeg må nå. Og jeg måtte når jeg hadde brystbetennelse. Nå synes jeg egentlig alt er dritt. I går synes jeg alt var fint og var så fornøyd med hvor enkelt alt var blitt. Bare brystskjoldene som har vært styr i det siste. 
 

Akkurat nå angrer jeg på klippet. Ting gikk jo fint nå. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper det går bedre igjen @Omo! Skjønner godt at du angrer på det klippet når det ble sånn. Jeg visste ikke om at det fulgte med så mye, med tøying og krem. Dere kommer tilbake dit hvor alt var enkelt, men ikke godt at dere må igjennom alt dette styret først. 

Her strever vi med første forkjølelse. Vesla har vært syk over ei uke nå, med snørr og hoste som ikke vil gi seg. Heldigvis ikke feber mer, hun hadde noen dager med over 40 i feber, og det var skummelt for en uerfaren førstegangsmor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Sluttet på p-pillen i juni, har hatt to vanlige menssykluser etter det. En i juni og en i juli, og de har kommet på samme dato begge gangene, så syklusen er tilbake til normalen igjen. Men mensen kom ikke i august, ifølge flo-app er mensen forsinket med 20 dager. Tok en test i morges, og den viste to streker (usikker på om jeg kan stole på det), det var en billigtest fra billigtest.no. Legger ved bilde av testen. 

Er denne positiv eller negativ ?

39802F87-D9B4-46DA-BFF2-49F3E4F4FAAD.jpeg

Endret av 101Momtobe101
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lissygloss skrev:

Kjapp på den?! Hehe :) Lyser jo positiv der da, du får ta en tur til legen kanskje

Skjedde tydelegvis fortere enn ventet, men det skjer når det skjer tenkte me (stresset ikke med det). Har litt dårlig samvittighet, da eg har vert ute en kveld på fest, håper ikke blir noe skade av det! Kan ikke vere mer enn 7 uker på vei. Må eg bestille time eller kan jeg vente til uke 12 ? Tørr ikke helt å ta clearblue test, da jeg er redd jeg ikke er gravid... Skummelt! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol kan ikke skade barnet så tidlig, så ikke bekymre deg for det :) Tenkte mest på å ta blodprøve for å bekrefte graviditeten og økning i HCG, men en clear blue digital vil jo også bekrefte/avkrefte. Bedre å vite enn ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lillegutt klør så mye i munnen, er helt gal med knyttneven inni. Stakkars! Blir svett noen ganger, særlig når han strever skikkelig med hånda inni munnen. Det virker som det er så plagsomt, får vondt av han 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Lissygloss skrev:

Alkohol kan ikke skade barnet så tidlig, så ikke bekymre deg for det :) Tenkte mest på å ta blodprøve for å bekrefte graviditeten og økning i HCG, men en clear blue digital vil jo også bekrefte/avkrefte. Bedre å vite enn ikke. 

Okei, trodde ikke det ville ta skade, men man vet ikke at man er gravid før man har fått det konstatert. Heilt sant, vil finne ut av det fort, da eg snuser 🤭🙄 Og vil kutte den fortest mulig! Veldig redd for å ta den clearblue testen. Tror du den vil bli negativ ? Redd for å bli så skuffet 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Okei, trodde ikke det ville ta skade, men man vet ikke at man er gravid før man har fått det konstatert. Heilt sant, vil finne ut av det fort, da eg snuser 🤭🙄 Og vil kutte den fortest mulig! Veldig redd for å ta den clearblue testen. Tror du den vil bli negativ ? Redd for å bli så skuffet 😥

Hvis du tror du er gravid så må du kaste snusen og kjøpe deg Onico ASAP. Og ta den testen uansett. Hvis du vil være gravid, så må du jo slutte med snus likevel? Du blir ikke "mindre gravid" og kan fortsette med dette, bare fordi du utsetter å ta testen 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lissygloss skrev:

Hvis du tror du er gravid så må du kaste snusen og kjøpe deg Onico ASAP. Og ta den testen uansett. Hvis du vil være gravid, så må du jo slutte med snus likevel? Du blir ikke "mindre gravid" og kan fortsette med dette, bare fordi du utsetter å ta testen 😋

Skal gjøre det fort. Tenkte å ta test i dag, og finne ut av det. Selfølgelig skal eg slutte med det! Eg er helt imot folk som snuser/røyker under graviditeten! Du er helt sikker på at eg er gravid ut ifra bilde av testen ? Vet du når eg kan ta den, helst morgenurin eller når som helst ? 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent i 3 timer og så kan du ta test. Best med konsentrert urin. Ta en clear blue digital, så ser du evt hvor langt på vei du er. Det er jo to helt klare streker på den testen, så den er jo knallpositiv etter hva jeg kan se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lissygloss skrev:

Vent i 3 timer og så kan du ta test. Best med konsentrert urin. Ta en clear blue digital, så ser du evt hvor langt på vei du er. Det er jo to helt klare streker på den testen, så den er jo knallpositiv etter hva jeg kan se

Hvorfor vente i 3 timer ? 😛 Trodde det var best å ta på morgenurin, eller spiller det ingen rolle ? 🤔 Har clearblue digital liggende hjemme, skal bruke den! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for å ha så konsentrert urin at man får "nok" til å slå ut på testen. Dette er jo mest viktig rundt IKM, etter det vil den bli positiv uansett. 3 timer hvis du tar på dagen, morgenurin hvis du kan. Begge deler er jo konsentrert urin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lissygloss skrev:

Det er for å ha så konsentrert urin at man får "nok" til å slå ut på testen. Dette er jo mest viktig rundt IKM, etter det vil den bli positiv uansett. 3 timer hvis du tar på dagen, morgenurin hvis du kan. Begge deler er jo konsentrert urin

Ok, takk for gode svar 🤗 Tar den i morgen/torsdag tenker eg. Grugleder meg 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 21.07, 101Momtobe101 skrev:

Ok, takk for gode svar 🤗 Tar den i morgen/torsdag tenker eg. Grugleder meg 🤭

Du har kanskje tatt ClearBlue-testen nå, men tenkte bare jeg skulle si at testen du la ut bilde av, kan du stole på er positiv. Jeg har tatt litt for mange av de billigtestene, og de har vært til å stole på. Og denne var veldig positiv også.  Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Illy skrev:

Du har kanskje tatt ClearBlue-testen nå, men tenkte bare jeg skulle si at testen du la ut bilde av, kan du stole på er positiv. Jeg har tatt litt for mange av de billigtestene, og de har vært til å stole på. Og denne var veldig positiv også.  Lykke til :)

Har ikkje tatt den enda, skal ta den i morgen tidlig. Føler ikke kroppen er noe annleis, men er kanskje ikke alle som merker noe til det ? Takk for svar, og tusen takk 🤗 Er høyt ønsket, så håper ukene til uke 13, går bra!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, 101Momtobe101 skrev:

Har ikkje tatt den enda, skal ta den i morgen tidlig. Føler ikke kroppen er noe annleis, men er kanskje ikke alle som merker noe til det ? Takk for svar, og tusen takk 🤗 Er høyt ønsket, så håper ukene til uke 13, går bra!! 

Spennende :) Jeg hadde veldig lite symptomer. Det var først i uke 6 jeg følte meg gravid, da begynte jeg plutselig å spy. Håper du slipper akkurat det, og at du får en fin bekreftelse med testen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Illy skrev:

Spennende :) Jeg hadde veldig lite symptomer. Det var først i uke 6 jeg følte meg gravid, da begynte jeg plutselig å spy. Håper du slipper akkurat det, og at du får en fin bekreftelse med testen i morgen.

Har ingen symptomer enda. Er i graviditetsuke 8, ifølge app. Håpe eg og 🤗 Grugleder meg til å ta den testen. Redd den skal vera negativ! Men føler det er mange i forumet her som sier det lyser positiv lang vei, så håper på det beste. Men aldri godt å vite. Blir godt å finne ut av det og se de med egne øyner 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, 101Momtobe101 skrev:

Testen var positiv og viste 3+ uker. Blir legetime snarest 🤗

Gratulerer! Og lykke til i svangerskapet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...