strawberry Skrevet 24. januar 2018 #921 Del Skrevet 24. januar 2018 (endret) @Miss moneypenny greit å være ferdig med ultralyden da! Men synd dere ikke fikk vite kjønn. Tenker du å dra privat for å få vite? Og hvor langt på vei er du ca? Ser det ikke står på 1. siden her. Jeg hadde ikke klart å vente med å få vite kjønn. Litt utålmodig av meg Ååh, på en bruktbutikk også ja! Da ville jeg ikke brukt det nei. Det er jo omtenksomt, men om hun sa at hun kan ha det til pyntedukkene sine så tror jeg kanskje jeg hadde levert det tilbake. Er ikke alle som vet det med brukte madrasser osv, og jeg vil absolutt si at et babynest teller likt som en madrass med tanke på fare for krybbedød. Skal selv også ha alt nytt av slikt. Synes ikke du er utakknemlig av den grunn! Ville enten levert det tilbake, eller latt det bli liggende og om hun spør etterhvert så kan du si at du ikke fikk bruk for det e.l. Men om du har tenkt å kjøpe eget babynest så er det nok best å forklare henne hvorfor, og levere tilbake. Endret 24. januar 2018 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 25. januar 2018 #922 Del Skrevet 25. januar 2018 Vi driver å flytter, eller foreløpig bare pakker. Og jeg har pakket ned broddene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 25. januar 2018 #923 Del Skrevet 25. januar 2018 @strawberry og @Fanteria, Takk for innspill 😊 Den beste løsningen er nok som dere sier, ta være på det en stund for så å si at vi ikke fikk brukt det. Hadde ikke tenkt å kjøpe babynest selv heller nei. Og dette er en kurv, som tar ganske stor plass. Har egentlig ikke noe sted å oppbevare den bare for å oppbevare. Men, det var en fin tanke å gi det til oss 😊 Ble satt litt tilbake på ul, (4 dager) ny termin 20. juni 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 25. januar 2018 #924 Del Skrevet 25. januar 2018 1 time siden, Omo skrev: Vi driver å flytter, eller foreløpig bare pakker. Og jeg har pakket ned broddene Da hadde jeg kjøpt nye i dag blir det mine knall rosa sko og skikkelige brodder orker ikke tanken på å skli i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 25. januar 2018 #925 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) 2 timer siden, Omo skrev: Vi driver å flytter, eller foreløpig bare pakker. Og jeg har pakket ned broddene Enig med @Fanteria, kjøp nye De har noen på enklere liv til 129 som man trer utenpå hele skoen, de funker fint og koster ikke skjorta Jeg hadde en tur på sykehuset etter et mageplask på glatta for en drøy uke siden, det anbefales ikke Endret 25. januar 2018 av miore Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 25. januar 2018 #926 Del Skrevet 25. januar 2018 Det som er problemet med brodder er at om jeg drar ut av huset her, så skal jeg stort sett en tur innom en butikken eller noe, og da må jeg holde på å bøye meg opp og ned for å ta av/på broddene, med et bekken som ikke er helt enig.. Så løsningen har blitt å holde meg hjemme.. Og når jeg har vært nødt til å dra ut så har jeg parkert på handicap-parkering hos fysioterapeuten (der er 6 plasser, og det er aldri mer enn 2 som er opptatt. Fysioen tvang meg til å begynne å parkere der ). Og på butikken venter jeg til det er ledig på plassene nærmest handicap-plassen, så slipper jeg å gå på isen. Men nå regner det "heldigvis", så jeg tror faktisk at isen som har vært her i 1,5 måned forsvinner nå! Hurra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 25. januar 2018 #927 Del Skrevet 25. januar 2018 Jeg håper også den isen kan bli borte. Var tung nok med snøen, men den er hvertfall ikke glatt! Ikke lett å skulle få med meg guttungen til og fra barnehagen.. i dag ble jeg 100% sykemeldt. Har grått flere ganger. Jeg er forsåvidt enig, men det gjør vondt likevel.. Nå har jeg skrevet en liste over ting jeg vil gjøre. Litt fornuftig og noe så enkelt som å lese en bok. Har ikke fått gjort det siden jeg ble mamma godt jeg har to til som er hjemme om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 25. januar 2018 #928 Del Skrevet 25. januar 2018 (endret) @FanteriaIkke lett med glattis og å hente unger i barnehage nei! Håper isen forsvinner hos deg også snart. Så godt at du iallefall har en lege som lytter og velger å sykemelde deg. Men ikke bra at du har grått flere ganger, men jeg skjønner deg veldig godt, jeg gjorde det selv når jeg innså at jeg hadde presset meg for langt og lå med smerter. Nå må vi tenke positivt; at vi er så heldige at vi bor i et land hvor det er mulig å bli sykemeldt under graviditeten når det gir så store plager! Og så bra at du har skrevet en liste over ting du vil gjøre, slikt hjelper på humøret! Man må rett og slett bare finne grenser for hva man klarer å gjøre, og prøve å gjøre det beste ut av situasjonen. Glede oss til å hilse på de små om bare noen måneder. Jeg sier til deg det samme som fysioterapeuten min sa til meg i dag: Dette er IKKE tiden for å slite seg ut, for du har en stor jobb foran deg, du kommer til å bli større og du skal klare å ta vare på både deg selv og babyen når den er født Endret 25. januar 2018 av strawberry Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 25. januar 2018 #929 Del Skrevet 25. januar 2018 Sant, så sant @strawberry. Kommer nok til å gråte litt til garantert en hel masse om jeg ikke var lettrørt fra før, så er jeg ekstrem nå bekkenløsning må man ta på alvor også. Vil jo helst ikke gå med plagene etter fødsel. Så da får vi lytte på de erfarne og gjøre de øvelsene og tiltakene vi får beskjed om. Litt vanskelig innimellom, sånn som med krykkene, men vi får gjøre det vi kan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. januar 2018 #930 Del Skrevet 26. januar 2018 Jordmor var syk så jeg fikk ikke gått på min første kontroll synes egentlig det var ganske kjipt. Er litt sånn dårlig humør nå. Jeg må ringe på mandag å få ny time. Og da er jeg jo i uke 25, og får sikkert ikke time med en gang. Jeg som ville snakke om bekymringer og sånne ting. Hadde gledet meg til å få litt svar. Og nå mens jeg skrev dette ringte det en jordmor, så da får jeg komme på mandag heldigvis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 26. januar 2018 Forfatter #931 Del Skrevet 26. januar 2018 3 timer siden, Omo skrev: Jordmor var syk så jeg fikk ikke gått på min første kontroll synes egentlig det var ganske kjipt. Er litt sånn dårlig humør nå. Jeg må ringe på mandag å få ny time. Og da er jeg jo i uke 25, og får sikkert ikke time med en gang. Jeg som ville snakke om bekymringer og sånne ting. Hadde gledet meg til å få litt svar. Og nå mens jeg skrev dette ringte det en jordmor, så da får jeg komme på mandag heldigvis Kjedelig at det ble utsatt, men enda godt det "kun" er over helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 26. januar 2018 #932 Del Skrevet 26. januar 2018 19 minutter siden, Tonio skrev: Kjedelig at det ble utsatt, men enda godt det "kun" er over helgen. Ja, det hjalp på humøret at hun ringte. Eller, en annen jordmor da, men det spiller jo ingen rolle. Jeg har jo ikke møtt noen av de før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2018 #933 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) I dag er jeg uke 24+6... er det ikke sånn at man må søke om foreldrepenger/permisjon i uke 26? Det er jo veldig snart I Oslo var det 10 uker behandlingstid så jeg et eller annet sted for en stund siden. Fælt som tiden plutselig flyr! Edit: sjekket igjen nå, og det er faktisk 12 uker! Fy søren! Det er lenge. Og vi går ut i permisjon i uke 36? 37? Da må man jo egentlig søke i uke 24/25 da. Men så kan man ikke søke tidligere enn 26 fullgåtte uker (altså 27+0) pga terminbekreftelse? Så dette betyr jo at jeg ikke vil få vedtak på permisjon før jeg må ut i permisjon for et byråkrati og skjemavelde! Endret 27. januar 2018 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanteria Skrevet 27. januar 2018 #934 Del Skrevet 27. januar 2018 Jordmor eller lege ordner erklæringen. Fikk meg time første ledige etter at jeg har passert uke 27. Det kan virke overveldende, men det går nok fint. Husker jeg sto nede hos nav som et stort spørsmålstegn og ba de vise meg, så jeg var sikker på å få med alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2018 #935 Del Skrevet 27. januar 2018 (endret) Jeg startet på søknaden min i stad på nav.no. Så overkommerlig ut. Må bare vente på den terminbekreftelsen. Også må jeg kanskje snakke med jobben før jeg sender den inn og, så de vet hva vi planlegger. Jeg må høre med jobben om denne planen min om å jobbe 1 dag i uka fra januar også. Om jeg skal søke nav om gradert eller hva det heter i den perioden, eller om vi bare skal ordne det internt oss i mellom og holde styr på antall dager osv. Jeg får jo utbetalt fødselspenger fra arb.giver, ikke nav. Kan jo hende jeg jobber 2 dager i uka noen uker f.eks hvis det passer seg sånn. Endret 27. januar 2018 av Omo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2018 #936 Del Skrevet 27. januar 2018 Jeg har forresten begynt med mareritt nå. Har drømt mange ganger nå forskjellige scenarioer hvor babyen min er borte. Enten at den har blitt byttet ut med en annen baby eller at den har blitt kidnappet. Skikkelig ekkelt. Er kanskje morsinstinkt/beskytterinstinkt som slår til nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tonio Skrevet 27. januar 2018 Forfatter #937 Del Skrevet 27. januar 2018 Mareritt og drømmer har det med å bli mer livlig også videre når gravid, har jeg hørt. Skal til jordmor på onsdag, da er jeg 27+1, så tenkte å søke når jeg kom hjem. Har også så smått startet å tenke på å lage en liste over ting man trenger, som vi ikke har brydd oss om hittil. Sånt som bleier og kremer. Fant jo også nylig ut at baby trenger lue året rundt, selv om det er sommer. Så blir det snart å bestille babybokser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 27. januar 2018 #938 Del Skrevet 27. januar 2018 Wow! 27+2 høres veldig langt på vei ut plutselig. Var vi ikke nettopp 14 uker liksom! Vi flytter om en uke, så etter vi har fått pakket opp skal jeg begynne å hamstre og kjøpe ting også. Og bestille babybokser. Mamma har kjøpt masse bodyer til oss allerede da kommer til å måtte skifte baby flere ganger om dagen for å få brukt alt lue ja... det må vi nok ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss moneypenny Skrevet 28. januar 2018 #939 Del Skrevet 28. januar 2018 @Omo, skifte på babyen flere ganger om dagen får du nok gjort 🤣 Bæsj, gulp, +++. Masse klær er kjekt å ha 😁 Oi må man søke om foreldrepenger såpass tidlig Ja! Utrolig så mye jeg har glemt. Jeg er i uke 21 nå, så jeg har fremdeles litt tid på meg da 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pølsevann Skrevet 28. januar 2018 #940 Del Skrevet 28. januar 2018 27 minutter siden, Miss moneypenny skrev: @Omo, skifte på babyen flere ganger om dagen får du nok gjort 🤣 Bæsj, gulp, +++. Masse klær er kjekt å ha 😁 Oi må man søke om foreldrepenger såpass tidlig Ja! Utrolig så mye jeg har glemt. Jeg er i uke 21 nå, så jeg har fremdeles litt tid på meg da 😊 Jeg måtte si fra at hun ikke måtte kjøpe alt i 56 da for det er vel den str alle kjøper i gaver også, og jeg vil jo kjøpe litt selv og. Så da skulle hun kjøpe noe i 62 og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå