Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2018

Tonio

Anbefalte innlegg

Ente med å bestille en fin, lysegrå kåpe fra mamalicous. Klarte ikke å dy meg. Vet at jeg får solgt den igjen siden den er så klassisk og da føler jeg de pengene er verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Måtte inn å titte @miore. Det var mye fint der :) er enig med deg i det å føle seg fin. Jakke bruker man hver dag. Sist ville jeg ikke bruke så mye penger på meg selv fordi jeg snart ikke ville passe det lenger. Denne gangen vil jeg føle meg fin! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fanteria skrev:

Måtte inn å titte @miore. Det var mye fint der :) er enig med deg i det å føle seg fin. Jakke bruker man hver dag. Sist ville jeg ikke bruke så mye penger på meg selv fordi jeg snart ikke ville passe det lenger. Denne gangen vil jeg føle meg fin! 

Enig! Jeg tenkte litt sist at pris per gang jeg brukte den ikke kom til å bil  høy selv om engangsprisen jo var det. Det var jo den eneste jakka som passet etter hvert, så den ble brukt hver bidige dag, og jeg visste jo at jeg hadde lyst til å bli gravid minst en, og helst to ganger til også. Siden jeg også valgte en typisk klassisk en, tenkte jeg at den nok ville bli brukt neste svangerskap også - og det stemte jo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ganske stor og varm parkas fra lindex, den er i xs men er likevel kjempestor, så lindex er nok ganske stor i størrelsen. Satser på at jeg kommer meg inn i den jakka frem til jeg kan ta frem vårjakkene igjen :fnise: Om ikke så har jeg mange store skjerf og halser slik at jeg holder meg varm allikevel. Det er iallefall viktig å føle oss fin fremover, synes jeg! 

Ellers har jeg egentlig vært tett i nesen / hatt mye slim fra bihulene helt siden jeg ble gravid. Hodepinen er her av og til, og jeg hadde et anfall med svimmelhet for noen dager siden. Skal heldigvis til lege nå denne uken på kontroll, og tok noen blodprøver før helgen, så får nok vite om jeg har lite jern eller noe. Men den trøttheten som alle sier skal gå over etter uke 12, eller første trimester, synes jeg egentlig bare har blitt verre. Og når jeg først blir trøtt, da blir jeg virkelig trøtt også! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper på en skikkelig kald vinter, for jeg passer i dunjakka mi enda. Og den er det ganske romslig i, så den kan jeg nok passe i en god stund til. Men jeg har ikke noe jakke som passer til litt plussgrader, så jeg må etterhvert se etter en høst/vår/mild-vinter jakke. Aner ikke hva slags. Men moren min har nylig gått ned masse i vekt, så jeg tenkte jeg skulle høre om hun har noen jakker liggende enda, så kanskje jeg bare kunne lånt en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, strawberry skrev:

Ellers har jeg egentlig vært tett i nesen / hatt mye slim fra bihulene helt siden jeg ble gravid. Hodepinen er her av og til, og jeg hadde et anfall med svimmelhet for noen dager siden. Skal heldigvis til lege nå denne uken på kontroll, og tok noen blodprøver før helgen, så får nok vite om jeg har lite jern eller noe. Men den trøttheten som alle sier skal gå over etter uke 12, eller første trimester, synes jeg egentlig bare har blitt verre. Og når jeg først blir trøtt, da blir jeg virkelig trøtt også! 

Samme her... er fortsatt trøtt jeg. Sov fra 01-12 i natt, og kl 15 ble jeg så trøtt at jeg egentlig kunne ha sovet en time eller to på sofaen igjen. Men tvang meg til å holde meg våken så jeg ikke sliter med å sovne i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Omo skrev:

Samme her... er fortsatt trøtt jeg. Sov fra 01-12 i natt, og kl 15 ble jeg så trøtt at jeg egentlig kunne ha sovet en time eller to på sofaen igjen. Men tvang meg til å holde meg våken så jeg ikke sliter med å sovne i natt. 

Ja, jeg har også vært nødt til å tvinge meg til å holde meg våken, for jeg vet at hvis ikke så blir det en dårlig natt. Heldigvis har "trøttebølgene" kommet når jeg ikke har kunnet sove uansett, men det er så utrolig slitsomt å være på jobb og føle at man kunne sovnet stående på et blunk, og ikke kunne gjøre det.

Men jeg merker at det er veldig greit nå når alle kollegaene mine vet om at jeg er gravid, for de nærmest kommanderer meg til å ta det med ro, og nekter meg oppgaver som de mener er for tunge for meg. "Neeei du, det der får du ikke lov til!! Jeg skal gjøre det!!" :fnise:  Det skal sies at dersom jeg blir sykemeldt lenge før permisjonsstart så går det jo ikke bare utover meg, men også kollegaene mine ettersom vaktene mine da må fylles opp uten at de rekker å få tak i en vikar (de er heldig om de finner vikar til det året jeg blir borte), i tillegg til at jeg har endel oppgaver ikke alle kan gjøre, så det er bedre for de å tilpasse for meg tidlig, enn at jeg plutselig må sykemeldes fordi jeg har presset meg for hardt og det blir "kaos" for dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du blir tatt vare på på jobb @strawberry. Selv om det gagner de, så gagner det jo deg også. :) Også er det ganske ålreit å være på jobb. Spesielt den sosiale delen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omgangssyken @Omo? Eller bare konstant uggen? :/ 

Nå starter babyshop med rabattkalender frem til jul. Pleier å være mange gode tilbud :) så får se om det blir noe på mini :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Omo skrev:

Hvor er kalenderen? Facebook? Eller nettsidene deres? 

Jeg så det på instagramkontoen at den blir lagt ut snart. Vet ikke om de legger ut hele med en gang eller litt og litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fanteria skrev:

Jeg så det på instagramkontoen at den blir lagt ut snart. Vet ikke om de legger ut hele med en gang eller litt og litt. 

Ahh, da skal jeg sjekke instagram. Håper ikke det er facebook, for jeg er ikke klar for å være facebook offisiell gravid enda :ler: Så jeg vil ikke ha opp sånt på newsfeeden til andre. 

Vi har vært å sett på barnevogner nå. Og tror egentlig vi har bestemt oss for Britax Smile 2. Vi så på 2 typer fra Emmaljunga, Britax Smile Go og Britax go big. Men for oss som bor i 5 etg uten heis ble det viktigste vekten på bagen, og det var det Smile 2 som vant på. Det var 1 ting jeg likte best med alle 4 vognene da. Så alle hadde sine fordeler. Vi brukte vel over en time inne i butikken tror jeg, for å kjøre rundt, legge sammen, ta av og på vogndeler, bære rundt osv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er mer en oversikt over gode tilbud som de har frem til jul. Et nytt tilbud hver dag :) pleier å være ganske ålreite tilbud :) så ikke noe innmelding med bekjent @Omo;)

jeg er heller ikke klar for noen annonsering på Facebook enda. Tenker vi venter til nyttårshilsen vi pleier å legge ut som blir noen dager etter OUL. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fanteria skrev:

Jeg tror det er mer en oversikt over gode tilbud som de har frem til jul. Et nytt tilbud hver dag :) pleier å være ganske ålreite tilbud :) så ikke noe innmelding med bekjent @Omo;)

jeg er heller ikke klar for noen annonsering på Facebook enda. Tenker vi venter til nyttårshilsen vi pleier å legge ut som blir noen dager etter OUL. 

Jeg også tenkte som nyttårsmelding. Ala "godt nyttår alle sammen, 2018 blir et spennende år for oss...."-aktig. 

Gode tilbud er jeg fan av! :jepp:  Jeg følger nå på instagram! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter barnevogn-testingen i går innså (endelig) samboeren at vi bor veldig klønete i forhold til baby. 5.etg og ikke heis. Han skjønte nå at det er håpløst å skulle bære vognbag og handleposer opp 5 etg hver dag. Så nå vurderer vi å flytte. Leie en leilighet et sted med heis i et års tid til den vi har kjøpt er ferdig bygget. Styr å flytte, men tror det er den beste løsningen for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det positive med å flytte er at dere får kastet en del da! :fnise: 

Jeg synes synd på oss som bor i andre etg uten heis, men femte. Herregud. :ohmy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en GOD DEL som bør kastes hos oss. Samboeren liker å ta vare på det jeg kaller søppel :ler: 

ja, 5. er ganske mange trappetrinn når man bare går selv. Og veldig mye når man skal bære på noen andre! Har gruet meg til å gå opp høygravid en stund allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg OUL med stormskritt for oss! :nordvesta:

Så om du ønsker å stå oppdatert på terminlisten (første post), er det fint om du sjekker over at jeg har fått oppdatert etterhvert og at den viser rett informasjon. Er såklart opp til hver og en! Noen mangler alder, antall barn også videre, men skal ikke blande meg inn i hva folk ønsker å dele eller ikke dele. :yvonne:

Det er litt artig at vi er alle med maibarn hittil..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...