Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Hei NinaKanin!

Så trist å høre du sliter med hva du skal gjøre, forstår det er vanskelig... Du finner nok utav det tilsutt ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

hei!

ja det er kjempevanskelig. og i dag har det vært skikkelig dumt...

Var med sniglå på kontoret hennes på skolen, skulle koble av og henge litt på kg. få tiden til å gå liksom. så var jeg i et litt fjollete humør, lo og sa "haha, jeg skulle hatt en avstemming på kg for å finne ut hva jeg skal gjøre!", siden jeg vingler sånn melom hjerte og fornuft, liksom! Men fytti for en tabbe...tok jo helt av. skikkelig ekkelt med kritikk når man har det litt vanskelig. jeg ønsket jo ikke "kosemose"-tilbakemeldinger som flere insinuerte. ser ikke poenget med å være spydig og overdrive og sånn når jeg gir tydelig beskjed om at det ikke føles helt bra...

jeg liker jo gutt nummer to. klart jeg blir litt på hugget når jeg føler at folk henter ut litt feil inntrykk ut i fra den lille informasjonen jeg har lagt ut her. jeg kjenner ham jo ikke skikkelig selv en gang...synes det blir feil å dømme meg og min dømmekraft og ham som person ut i fra det lille som står her...jaaaa,jeg laget en avstemming, men det var jo mer sånn om jeg bør bli eller gå. ikke hvorvidt jeg er dust eller ikke som bretter ut om livet mitt her.

vanskelig og dårlig gjort, synes jeg... de må da se at jeg sliter litt, og gjerne tåler mindre enn vanlig? greit at man kan holde ting på et visst nivå, det skal jeg ta til meg, men jeg ser ikke poenget med å alltid ha det siste ordet og bare si eeeeen ting til og eeeen ting til når jeg sier sluuuuuuutt....

nei dette kg-greiene her var det siste jeg trengte å fylle hjernen min opp med. men jeg glemmer nok avogtil at det er et diskusjonsforum med masse forskjellige mennesker. er bare så vant til å lufte tanker og følelser her uten at de store reaksjonene kommer. typisk at de skal komme nå som jeg er så...stressa. rart det. kg er liksom et sted jeg pleier å finne støtte, energi, et sted jeg slapper av. i dag bl det kritikk, tapping for energi og stress....

:(

dumminger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Forstår hva du mener!

Hvorfor komme med kritikk, skal det liksom hjelpe deg?

Helt merkelig... :-?

Har ikke lest så mye i dagboka di, men hva er det som heller for at du skal bli & hva er grunnene for at du ikke vil bli?

Du vet best hva som er det rette. Svaret kommer nok til deg tilslutt. :klem:

Pliiiz, ikke TENK på hva de skrev, bare overse de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det du mener når du sier at du farer opp av at noen kritiserer gutt nr 2 selv om han kansje ikke er perfekt (hvem er vel det?) og ikke er noe å satse på så er det faktisk følelsene dine og kaoset ditt som er viktig nå.

Jeg hadde piketrøbbel en stund tilbake og da kommenterte noen negativt om henne utifra det jeg hadde skrevet om henne i dagboken. Da så jeg rødt!

Selv om de kansje egentlig hadde rett så var det vondt at noen skulle si noe stygt/negativt om henne. Jeg skjønner hva du mener og skjønner hvorfor Kg har vært stress og slitsomt i dag.

IKKE bry deg om de du, de er bare tåpelige. Tenk på degselv først og fremst,hør på det du vil høre og luk ut resten.

Jeg er sikker på at dette ordner seg jeg,du finner ut av ting etterhvert,selvom det kansje tar litt tid.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

takker for støtten, godt å se noen som faktisk forstår hva jeg mente, og ikke bare henter mer og mer krangle-grunnlag i alt jeg sier.. for det er faktisk ikke der fokusen min er nå, hvorvidt nr 2 er bra eller dårlig. dette handler om hva jeg skal gjøre, hva som er riktig..

nei livet skal ikke være lett!!

men det har en tendens til å ordne seg til slutt, eller hva? føler iallefall at jeg gjorde rett i å flytte ut litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

men det har en tendens til å ordne seg til slutt, eller hva? føler iallefall at jeg gjorde rett i å flytte ut litt :)

Du gjorde det rette. Hvis det føles feil vil du merke det. Det er et ordtak : Du vet ikke hva du har før du har mista det.. Og hvis du ikke vil ha han tilbake & ikke savner han, så var det nok ikke ment å være. Så du får bare ta tiden til hjelp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

er klart jeg savner ham... men jeg klarer som sagt ikke å sortere hvor følelsene kommer ifra. Skyldes savnet at det hadde vært godt med en varm kropp inntil meg, eller skyldes det at jeg savner HAM? I dag lekte jeg med tanken på å finne meg en hybel, et lite krypinn til bar emeg og hunden.. et sted jeg kan bo og finne meg selv, ta en dag av gangen. konsentrere meg om livet, om skolen, om jobben, om venner. om meg selv. finne ut av ting over tid. ikke kreve at alt skal svares på NUH. Jeg er sånn. har jeg et problem skal det fikses. men dette problemet her er skikkelig seigt...

nå ringte mamma, vi pratet i et kvarter. hun begynner å støtte meg mer og mer, begynner å forstå at jeg ikke er humørsyk som hun så fint kaller det (er nok litt maniskdepressive trekk hos meg og henne og mine to søstre jah...), men at dette faktisk er ganske seriøst. at dette er tanker jeg har hatt lenge. lenge før nr 2 kom inn i bildet. han fik meg bare til å tenke litt etter. sette meg ned og kjenne etter hvor jeg egentlig er i livet. han har ikke gjort noenting galt. ikke jeg heller. jeg tenker jo så det knaker, tar tak i situasjonen før det egentlig ER en situasjon..

jeg føler det på meg at jeg kommer til å flytte ut. søte mamma forsto plutselig hvor mye respekt for henne je har, hvor mye jeg tenker på at jeg kanskje knuser hennes håp og drømmer for meg og kjæresten. da ble hun plutselig kjempegod å ha, ikke stress i det hele tatt. skiftet stemme totaaaalt og sa at næmmen nina da, jeg måtte IKKE gjøre den samme tabben som hun selv gjorde da hun var ung og gift (med en drittsekk), men ble i ekteskapet for å skåne sin mor.

det gjorde meg egentlig ennå tryggere på at jeg gjør det rette..gjør det rette ved å flytte for meg selv...

skal på finn.no nå og se om jeg finner en liten hybel eller noe sånn :) ikke det at jeg skal flytte ut NÅ, liksom, men jeg vil sjekke markedet, se hva jeg har å velge mellom, hva jeg kan forvente...

om meg og kjæresten blir sammen igjen senere i livet, det er jo godt mulig. men da er det viktig at vi tar en pause nå før vi dreper hele kjærligheten, og alt håp. for vi passer jo sammen på så mange områder...men sånn vi har det nå, så kveler vi alt sakte men sikkert.

dere dagbokgjengere har vel sett det selv...alle kranglene, alle dagene jeg har det bra når jeg er alene...

alle byturene...

prøver å avtale å møte kjæresten senere i dag, håper han har tid. er spent på hva jeg føler når jeg ser ham igjen. og om det jeg føler kan være med på å gjøre valget lettere. hva enn det måtte være..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lekte jeg med tanken på å finne meg en hybel, et lite krypinn til bar emeg og hunden.. et sted jeg kan bo og finne meg selv, ta en dag av gangen. konsentrere meg om livet, om skolen, om jobben, om venner. om meg selv. finne ut av ting over tid.

Synes dette høres fornuftig ut, jeg. De fleste har godt av å bo litt for seg selv en gang eller to i livet, og lære hvordan det også er (mulig du har gjort det før, du også altså - det vet jeg ingenting om). Tror man har bedre odds for å leve sammen med noen etter å ha prøvd å leve med seg selv en tid. Og man blir litt tryggere på seg selv når man vet man takler å være alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag lekte jeg med tanken på å finne meg en hybel

Da blir du vel en liten hybelkanin!?!?! :o

Kunne ikke la være å kommentere...Uff, spøk til side:

STOOOR :klem: fra Sneglen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg har titta gjennom tråden du la ut i samlivsforumet. Da jeg las at du hadde lagd en avstemning syntes jeg med en gang det hørtes ut som en dårlig idé.

Du skriver ganske mye om deg selv her inne Nina, og det ligger bilde av deg her også. En ting er å ha ei litt bortgjømt dagbok som et titalls personer følger. Jeg synes den avstemnings-tråden kansje kunne gi deg litt høg-profil. Det er mange som leser kg-forumet.

Generelt så synes jeg ikke man skal forvente å bare bli strøket *med* hårene her inne. At folk gir skarpe tilbakemeldinger om hva som blir skrevet i dagbok-trådene synes jeg er bra. Noe av det trenger man kansje å høre om ikke annet slik at man kan tenke gjennom det. Dette er en ganske ufarlig plass å få negative tilbakemeldinger om valg man gjør.

Jeg synes du er flink til å leve, og at du takler utfordringene dine godt.

Her er slik jeg tenker:

- Du er 22 år gammel. Hvor mange har funnet livspartneren sin i den alderen? Hvor mange *tror* de har funnet partneren sin i den alderen, men opplever brudd seinere? Du har tilogmed vært sammen med kjæresten din i mange år allerede.

Se her hva du skreiv på side 18 om kjæresten din:

Pluss: Trygt og godt, masse kjærlighet og godhet, masse fine minner, langt forhold, masse fremtidsplaner.

Minus: Kjedelig, forutsigbart, ingen tenning, ingen spontanitet, nesten aldri sex, nesten aldri kyssing

Det var da jeg las den posten at jeg konkluderte for meg selv at jeg mente det riktige for deg ville være å gå ut av forholdet. Alt er mye enklere for meg som leser om livet ditt enn for deg som lever det :P

Hm dette burde jeg kansje posta på side 18, men da hadde jeg nettopp kalt deg heldig fordi du var forelska og fått kjeft så derfor holdt jeg igjen. Så feig jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Som ivrig smugleser av den fornøyelige dagboken din så vil jeg bare si at det var kjedelig med alle de negative kommentarene du fikk på den tråden inne på samliv.

Håper du fortsetter med dagbokskriving i samme gamle, gode ånd :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop
Som ivrig smugleser av den fornøyelige dagboken din så vil jeg bare si at det var kjedelig med alle de negative kommentarene du fikk på den tråden inne på samliv.

Håper du fortsetter med dagbokskriving i samme gamle, gode ånd :klem:

:Nikke:

Enig med Heidi76 - humrer alltid godt av dine livlige beskrivelser av hverdagen din (ikke de siste dagene, da :-( )

Håper alt ordner seg til det beste for deg, kaninen, ser ut som om du er på rett vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...