Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Nina, Nina, Nina, Nina, Nina, Nina! Duh..atte...atte...*puste, pese av all løpingen og hoingen* kan du svare på PM? Pliiiiiiis!!!!! *blafre med øynene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Jeg har rare kunder.

Telegramstil-oppdatering:

jeg har det fint. ferdig utvasket gamleleiligheten. så broren til RP i dag. rart blikk. rare kunder. danske. svenske. finske. polske. tyske. spanske. italienske. japanske. mange mange mange. amerikanske.

NEI JEG TAR IKKE DOLLAR!!!!!! :murvegg:

reiser til sandnes i morgen. gleder meg. tid til venner, tid til meg selv, tid til typen.

håper hunden får bli med på båt. det kan bli en spennende fortelling..

:ler:

savner dere!

rare kunder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gulltopp

Gratulerer med A! :-) Det er så herlig når man begynner å få sving på studiene etter å ha slitt med andre ting i lengre tid - been there, done that.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

"HONNING, JEG ER HJEMMEEEE!!!!!"

Hva skjedde der :o

Tror jeg er litt rar i dag. Eller, jeg er alltid rar, men bare litt ekstra nå. Kanskje fordi jeg drakk en sånn "makkiato" (vet det staves med masse c'er og h'er, men driiiit i, høres ut som en "makk" anyway.." som jeg trodde var kakao, og derfor eg jeg litt ekstra rar, for jeg har jo selvpålagt forbud mot koffein fordi jeg snakker så utrolig mye, eller så hvis jeg ikke skal snakke så blir jeg helt rar og kan finne på å hoppe og sprette rundt eller fortelle tusen ting på en gang eller så...

Men uansett.

I dag dro jeg. Fra Bergen. Til Stavanger. Med to bager og en skulderveske.

Og Lille Lur.

Hunden som vikler seg inn i hårfønerledninger, snubler på bar mark, fiser kroppslukter som syrer seg fast i nesecellene, flekker tenner når han er glad, er redd alt på fire bein, og som var så dårlig sosialisert da jeg fikk ham at han var redd endene i parken.

En fuglehund.

Dagen begynnte slik den måtte. Jeg forsov meg. Litt sånn... Nok til at du tenker at "HELVETE!!!", men ikke så mye at du tenker "jeg rekker det ikke..".

Jeg løp. Fysisk løp, inn i dusjen. På veien inn på badet, som er gjennom kjøkkenet, ser jeg matrestene fra når sneglen med sambo var på besøk. Det var på lørdag. I dag er det mandag. Jeg regnet meg frem til at det betyr at matrestene ville være nær en uke gamle om jeg lot dem stå, og vurderte frem og tilbake om hvorvidt jeg skulle bruke tid på å kaste dem eller ei, og hvilke helserisikoer jeg isåfall ble utsatt for når jeg kom hjem igjen.

Er jo tross alt vindu der. Det KUNNE jo hende det ble sol. Selv i Bergen.. :roll:

Fant ut at den geniale planen om å vaske det jeg skulle ha på meg dagen før avreise ikke var så genial allikevel, så jeg vrengte stativets våte slaps ned i en bag og hev på meg joggedressen fra i går.

Shit, hunden.

Greit nok at JEG hadde "penger pikk og pass", men jeg måtte jo pakke for hunden! Snudde bagen med typens skolepapirer oppned (sorriiii venneeeeen!!!) og dyttet kurven til hunden ned i den. Så utrolig rart ut egentlig, men det funket. Mat- og vannskål, litt mat i en pose, og tadaaaaa, min kjære voffse hadde pakket til sin aller første sommerferie-tur med flaggruten!!!

God-teppet hans ned i skulderveska, en bok og ipoden, dobbeltsjekket studentbevis og visakort, mobiiill.... SHIT!!

Typen hadde bestilt fotballskoene sine hjem. Hvor i svarte var de!?

Severin suveren (les:meg) hadde flaks, de lå i en kasse på soverommet :ler:

Tredde hunden inn i selen, fant ut det ikke gikk an å bære hund og tre bager samtidig, satte ned hunden, løp ned med bagene (sorry nabo, ikke meningen å løpe i trappa så tidlig!!! :oops: ), løp opp igjen (takket høyere makter for at det faktisk ikke regnet), tok hunden under armen (han bråker så forJÆÆÆÆVLIG i trappa, tør ikke la ham gå ned alene :ler:) og løp ned igjen.

Tiden.

Jeg hadde glemt tiden.

Det var det jeg VISSTE at jeg hadde glemt noe!!! Klokka var jo blitt sykt mye, og jeg kjente at nei Nina, dette sirkuset utsetter du deg ikke for. Tre bager og 20kg hund som snubler i beina dine er ikke godt for blodtrykket, selv ikke med god tid før båten går.

Jeg bestilte drosje.

Gikk bort til en 7eleven og ventet der, mens hunden tegnet fiiine gule tegninger på alle husene bortover :ler: Bestilte drosje som kunne ta hund, og det må dere vite:

De rareste drosjesjåførene får du om du bestiller drosje som kan ta hund. For de som kommer da, liker dyr. Og drosjesjåfører som liker dyr, er rare.

Denne mannen likte da dyr, og unge jenter, må vite. Yess baby, thats good. Han hadde da Miss Marlene, en hvit chinchilla perser, som fikk roast biff hver lørdag.

Men det måtte være BLODIG roastbiff!!!!! BLODIG!!!!

:o Jesus christ okaaaaaay....

Da vi var fremme gav jeg godt med tips. "Betyyyr deet at eg ikje får klæmmen no dååååå..? Hi hi hiiiiii..?"

:o

"Ah fuck it" tenkte jeg, "dagen er jo føkket fra før", og gav mannen en rask klem. Juhuuu... :ironi:

Veltet ut av drosjen med hunden viklet mellom beina, og med pikkpakket halvveis på skulderen snublet jeg mot terminalen.

Jeg fikk ham ombord på et vis. Etter en lengre samtale om at båten ikke var farlig, at vi skulle hjem, at Mons var der og gledet seg til å få besøk og alt sånn, var han fremdeles ikke til å rikke. "Greit" sa jeg. "tar du bagene, mannen, så tar jeg bikkja?". Mannen, dvs båtmannen, hjalp til mens jeg løftet med meg dyret inn. NEEEEI JEG DØØØØØØR!!!!! sa øynene hans på vei over bommen :ler:

Men inne var det ganske så kos! La ut teppet hans, knyttet båndet til stolen, tok frem boka og slappet av :) Haha, på ett av stoppene gikk gutten som satt vis a vis meg (satt ved nødutgangen, god plass der, og jeg satt i setene feil vei liksom), kom det to ERKEbritiske turister og satte seg der.

Tror de var på sånn "se Norge fra innsiden"-ferie, og satt med brosjyre og fotoapparat.

På Flaggruten.

Kremt. Anyway. De tok iallefall bilder av fine ting, hus og båter, og så ut til å kose seg. Men haha søte ektepar... Jeg tror ikke de var klar over at den andre også gjorde det, men begge to satt og sååå på hunden min med et så kjærlig blikk at en skulle trodd de så på en baby eller noe!! Så de glemte jo hele turen sin!! Begge satt med hodet på skakke, smiiilte til Lur, smiiilte til meeeg, smilte til luuuur, smilte til meeeeg...

Jeg snek meg til å ta et bilde av dem med mobben til slutt, de var så søte :ler:

Så skulle vi bytte båt.

HVA SLAGS IDIOT SOM FANT UT AT DE DELER OPP TUREN PÅ TO BÅTER!?!??!?!!!!

De må jo forstå jeg reiser med LILLE LUR!! Han er jo...han er jo....HAN!

Vel, så etter to-tre timer med fising i denne første båten, må jeg altså pakke med meg hund og de TRE bagene en gang til, og bytte båt.

Jippi.

Han gikk greit av selv, og jeg fikk hjelp med tingene, men så skulle vi i båt nummer to...

Jeg gjorde kort prosess. Jeg orket ikke å diskutere. Jeg fikk noen rare blikk, for...

Normalt løfter man store hunder med en hånd under buken og den andre støttende i brystkassa.

Men jeg var lei av ollingen hans, sprettene rundt forbi, pesingen, styret.

Jeg løftet han opp med en arm. Jeg vet ikke hvor jeg fikk styrken ifra, eller teknikken for den saks skyld. Jeg bare løftet ham opp, som en annen sekk med mel, og gikk ombord i båten! :ler: Han sprellet med beina, ropte SETT MEG NEEED SETT MEG NEEEEED!!!!!!, jeg sa HOLD KJEFT og knyttet ham fast til en stol :ler:

Så delte vi ei pølse :-D

Jeg kjøpte en grillpølse, og så satt vi der og spiste den, nam nam :) Da koste han seg, og sa det var kjekt og spennende å være på sommerferie, spurte når vi var fremme og sånn.

Så måtte jeg på do. Og gikk ifra ham litt..

okay, dette er Lille Lur. Sofa-kongen.

Se for dere synet som møtte meg da jeg kom tilbake fra do.......

Han har på seg sele. Han er stivbeint. Han ville opp i stolen der jeg satt.. Han er stor, veier 20 kilo...

Og det var klappstol.

:hoho::hoho::hoho::hoho:

Jeg sprutet ut i latter, løp bort og viklet ham ut, spurte "hva i alle dager du driver med, din snik!!", løsnet båndet så det va mulig å finne ut hva som hørte til hvor, og la ham fint ned på gulvet igjen :ler:

Ååååh den hunden... :ler:

Så var vi fremme, og Lur var skikkelig med. Når andre folk begynnte å bevege på seg reiste han seg opp, strakk seg, gjespet, liksom gjorde seg klar :ler: Han er så sjønn... Var så flink å stå i køøøøø :ler:

Så kom vi ut, og der sto mamma og lo, krokbøyd, og tok bilder. Der kom vi liksom, meg og lur, på ferie, haha, han med sin egen bag og greier :ler:

Men nå står det en nydelig kjæreste bak meg, så vi snakkes folkens!!!

Og hvis du lurte: Kinamaten ligger i trygg forvaring i søppeldunken utenfor :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

OOOoh what a beautiful mooooorniiiiiing, oooOOOh what a beautiful daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaay!!!! :plystre:

:ler:

Var såååå digg å våkne hjemme-hjemme i dag!!! I går koste jeg meg skikkelig, søte mamma ville heller være her enn å dra til hytta igjen, så jeg lot gårsdagen være vår selv om typen hadde gledet seg til å være med meg.

Først dro vi til sentrum for å spise på en ny restaurant som har åpnet, men da vi satte oss ned så vi på hverandre, lo litt, og reiste oss og gikk igjen :ler: Vi følte det begge to, at det manglet sjel og koselig stemning der, haha, så vi bare gikk :kul:

Så fant vi oss heller et koselig bord der vi pleier å gå, og det var begynnelsen på 2 utrolig koselige timer med mye latter og moro... Vi koser oss sammen!!! Jeg har jo mine rare sider i fra henne, så vi er jo litt knoll og tott der vi sitter og ler hysterisk av de samme tingene :ler: Og hun koste seg sånn, hun var helt nydelig!! Hun strålte som en sol, og stemmen kvidret!! Jeg sa det til henne, at vet du hva mamma, med slike utsikter så gleder jeg meg til å ta imot årene som kommer! Hun har jo nesten ingen rynker, og hun er 56 år gammel!!

Åh som vi koste oss, først spiste vi kyllingsalat, så ville mamma prøve smoothie, og SVUPP der var den borte gitt, så drakk hun kaffe og jeg...hey, dette HAR jeg skrevet om....tror jeg.... :klø: Eller har jeg drømt det..? Hmmm....

Vel uansett, vi koste oss masse. Så kom typen min, og det var så koselig! Kjente at det er dette som er rett, at han hører til i livet mitt. Det ringte på døra, og jeg løp ned for å åpne. Men der var jeg for treig gitt, kom ned til gjestedøra, og der var det ingen. Så hørte jeg stemmer inne på kjøkkenet, og der satt han ved bordet og pratet med mamma!!! :ler:

Mamma forguuuuder jo kjæresten min, hun er så glad i ham.... Jeg er bare stolt jeg :hjerter:

Så viste mamma oss bilder fra turen Wales på pc'en (søsteren min flyttet dit i februar etter 8 år i Hatfield utenfor London! Sånn er det med kjærligheten :) ), og det var godt å se bildene. Mamma og hun eldste søsteren min har hatt litt vonde ting imellom seg, men på bildene så du at det er så godt som borte, det er så flott energi imellom dem :)

Makes me happyyyyy :hoppe:

Kanskje juleferingene går litt bedre i årene fremover?!

Vel, så satt vi tre i stua da, og så på TV. Mamma sa at vi baaaare måtte gå og finne på noe, vi måtte ikke ta hensyn, vi måtte baaaare gjøre som vi ville. Jeg kjenner mamma, og hørte i stemmen hennes at hun savner meg kjempemye og ikke ville jeg skulle gå. Men jeg hadde såååå lyst på en dritgod soft-is med jordbær som de selger på et gatekjøkken her i byen, så da meg og typen sto klar til å gå sier jeg:

"Mamma, bli med da vel!!"

"Neeeei jeg kan jo ikke det... Kos dere dere."

"Mamma neeeei jeg VET jo at du elsker den isen, det er jo sommer for deg!!"

"Jaaa men vi kan spise is neste gang du er hjemme, jeg har det fint her jeg...Men jeg hadde jo vært koselig da..."

"Mamma, hør, jeg fikk penger igjen på skatten, JEG betaler, kom her så koser vi oss!!!"

"Mener du det...? Er du sikker på at jeg ikke forstyrrer..?" (sitter litt nærmere kanten på sofaen, høres ut som et lite barn i stemmen..)

"Ja KOM igjen, så kjøper vi is!!!"

"JIPPIIIIII!!!!!!!!! HIHIHIIIIIIHIHIIIIIIIII!" bryter mamma ut og SPRETTER opp av sofaen og knyter hendene i sånn "jeg koser meg ihjel"-stil, og kommer kose-løpende mot meg og henger seg rundt halsen og gir meg en KNUSEklem!!!

Typen bare ristet på hodet og lo og sa at han ser hvor jeg har det ifra :ler:

Åh det var dritkos, dyttet mamma inn i bilen og kjørte avgårde. Det var jo ISkaldt (hah haaaah.... Ikke tørr humor neeeei... :ironi: ) ute, så vi spiste isen i bilen :ler:

Så kjørte vi hjem , hev mamma ut, og så kjørte vi for å handle. Hun ante ingenting, trodde vel at nå ville vi være alene.. Men der tok hun feil gitt!!! jeg komanderte typen til å kjøre til en ICA, og der kjøpte jeg kjeks og druer og gode oster, snek oss hjem igjen, dekket det fint til på noen brett, og kom inn i stua der mamma satt med ett stort TADAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!

Hun ble så glad!!!! Så vi koste oss alle tre :)

Og nå har hun reist. Like etter at hun dro ringte tanten min, altså hennes søster. Jeg må le... De høres så like ut at jeg nesten ikke kan høre hvem som er hvem!!! Jeg sa hun måtte komme innom en dag siden jeg er her alene til fredag, for en kopp te eller noe sånn. Det var så kos, jeg tror hun ble kjempeglad!! Så jeg håper hun kommer innom :)

Og så har jeg spist deeeeeilig mursteinsbrød til frokost i dag, med røkt kylling-pålegg og agurk og tomat. :wow:

Nå skal jeg trikse litt med kontoene mine, og så skal jeg GO CRAAAZY med visakortet på kjøpesenteret tror jeg!!!!!!!!!!!!!!!!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Må bare hoppe litt til for jeg er så glad i dag!!! :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Det kan nesten virke som om du har tatt med deg styggværet ned hit, jo... Kaldt og ufyselig her i dag, gitt!!

Kos deg med sjåpping! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o  

Ikke si sånn..... :grine:

Så så... :trøste: Dumme værguden sin feil, det. Ikke din. :kose:

Hadde Nina tatt med seg været, så hadde vi alltid hatt sol og godvær i Bergen når hun var her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Ninakanin

AAAAAAAAAAAAAAH!!!!! :hår:

Oppdretteren jeg står på venteliste hos venter valper på den tispa jeg aller aller aller mest ønsker valp i fra, av alle hundene i hele verden!!!! Jeg har letet meg gjennom kennel for kennel, i hele Norge, Sverige og Danmark!!! Og denne utrolig flotte gode snille søte Wannabe er drømme-mammaen til fremtidige hund...

OG SÅ SKAL HUN HA VALPER 12 AUGUST MED EN HANNHUND SOM SER HELT NYDELIG UT!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!! What to doooooooooooo what to doooooooooooooooo?!?!?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Oi!! En stripe med blå himmel der borte i horisonten...

Og hva ser jeg?? Jo, jeg tror faktisk det er Ninakanin som står under den!!! :)

Da VAR det ikke du som kom med styggværet likevel, da, jo! :):klem:

Tørk tårene nå, og bestill valp fra den oppdretteren...

Moren er jo driiiitfiiiin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...