Gå til innhold

En Kanins Bekjenninger - Ninakanins dagbok :)

Gjest Ninakanin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror hun skulle være borte i ca to uker!! :grine:

Men spørs om hun klarer å være borte fra KG så lenge, kjenner jeg henne rett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en liten oppdatering fra Kaninen via sms:

Hun har gjort det slutt med typen, hun er redd for at det kan være feil. Men på en annen side er jo dette en normal reaksjon rett etter et brudd, eller?

Ellers leser hun til eksamen og det er sooool og fint vær i Mandal, og hunden storkoser seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Ja, helt normalt etter et så langt forhold.

Det føles ikke godt å være den som går, selv om det er den sitt valg. Og det er helt vanlig med en reaksjon i etterkant av bruddet, faktisk.

Trist at det gikk slik, men tror det er det beste for begge parter i lengden, selv om det ikke føles slik nå.

Hils henne, Sniglå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Hilse fra meg og! :hoppe:

Høres ut som en normal reaksjon ja... *sender gode tanker til kaninen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heeeey! Kaninen sin dagbok på side to!?! :o

Snakket nettopp med henne på telefonen, ikke like lett å høre hva hun sa, for hun ble avbrutt av den tynne, høye pipingen fra en liten pusekatt som hun har funnet!

Dakkar lille... hunden hadde jaget bort en kattemamma, og det så ikke ut til at hun ville komme komme tilbake. Så det lå et lite nøste på 10-15cm alene innimellom noen steiner og ropte på hjelp!

Så nå er hun på vei til dyrlegen for å få hjelp, hun må nok bli adoptivmamma! :ler:

Noen som vet hvor ofte de skal ha mat disse små? Hehe, spørs hvordan det går med lesingen nå, hvis hun må opp på natten for å gi melk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

Mener det er hver annen time. Men kattemoren ville nok kommet tilbake når faren var over...

Det årnær sæ nok... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har atså Ninakanin offisielt blitt pusemamma til en 2,5 uker gammel knøtt!! De hos dyrlegen mente at dersom ikke pusemamma hadde kommet tilbake enda, så hadde hun mest sannsyligvis forlatt den lille. Så hun fikk masse skryt om at hun hadde gjort det riktige.

Så nå må den ha mat seks ganger i døgnet! :ler:

Og så har den blitt døpt BAJAS! :hoho: Typisk Nina å komme på et slikt navn!

.......

Siden dette ikke passer seg å fortelle noen andre plasser så sier jeg det her...

Sneglen dreit seg ut i dag!

Skulle være flink å trene (har vært flink lenge nå, faktisk!), og har blitt hekta på tredemølle for tiden.

Jeg hadde tatt på meg en t-skjorte og et hettegenser over denne. Jeg frøys litt, så jeg startet joggingen med genseren på. Ble selvfølgelig fort varm, så jeg bremset ned og gikk mens jeg skulle ta av denne trange hettegenseren....

Det var jammen vanskelig...hmpf! Så gikk jeg på mølla der med armene i været og såg ingenting pga genseren var sånn halveis-over-hodet-stilling. Hvis dere skjønner.

Så datt ørepluggene med musikken på ut av ørene, og jeg mista helt kontrollen! Plutselig satt Sneglen på gulvet på andre siden av rommet med armene opp og genseren over hodet!! :oops:

Slo meg ikke altså, bare litt på rompa. Men folk syntes sikkert det så alvorlig ut, for ingen lo...ehe..

Brush it off.. kom meg opp på mølla og sprang videre. Men hallo...FLAUT!! uff..

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk

:hoho::hoho::hoho::hoho::hoho:

Der skulle jeg vært!!!

Det minnet meg om den gangen jeg gjorde nesten det samme... Mange år siden, tredemøllene hadde akkurat gjort inntog i idrettshallen på hjemstedet. Utforskende og testende og idiot som jeg var (og er), skulle jeg hoppe oppå på full speed. Jadda...

Som tenkt, så gjort.

Leyla står klar til å hoppe på i 16 km/t i en alder av 13-14 år.

Se dette i sakte film:

Setter høyre fot ned på båndet som suuuuser rundt og rundt, og hånden famler etter håndstøttene. Venstre foten treffer båndet samtidig som høyre kne, og i 16 km/t er veien svært kort til enden av båndet. Jeg følger båndet - på knærne - til jeg svever i løse luften et kort nanosekund. Idet jeg ramler av båndet og lander på knærne, vil høyre hånden hjelpe til med å reise meg opp igjen.

Hvor er det da mer naturlig å sette høyre hånden ned og legge all vekt av overkroppen? Jo, på båndet som fremdeles suser rundt og dermed sveiper hånda vekk under meg og får ansiktet med full tyngde til å deise ned på det ruglete båndet! Huden i 1/3 av ansiktet mitt forsvant på null komma null.

Tredemølle er kjekt, ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Du spurte hvordan man gir melk til kattunger.

Vi kjøpte en liten tåteflaske på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Huff, Leyla, den turen der hørtes hakke verre ut en min blunder!!

:o

16 km/t er fort!!! herregud, det raskeste jeg har klart å springe er 14-15!

Våknet forresten i dag og hadde utrolig vondt på den ene rumpeballen. Har klart å få et gedigen blåmerke...jaja! Skal opp på "hesten" igjen i dag! Må ikke gi opp!

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Utrolig morsomme tredmølle historier her.

Kjempesøtt at Ninakanin har blitt pusemamma da. Elsker kattunger. :hjerte:

Du får hilse til henne! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Litjmæ

:ler:

Så bra at du tar på deg oppgaven å holde liv og latter i dagboka Sniglå, du er jo like morsom og forteller like bra du også! :tommelsmil:

Ikke dumt at kaninen får noe annet å tenke på litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bhsiltsk
:ler: Huff, Leyla, den turen der hørtes hakke verre ut en min blunder!!

:o

16 km/t er fort!!! herregud, det raskeste jeg har klart å springe er 14-15!

Mhmmm.. Jeg også... Det var jo derfor det gikk så "steikje galt" :)

Ha en fin lørdagskveld!!

Bare noen få dager til nå, så er kaninen tilbake igjen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra dere synes jeg er et akseptabelt substitutt for kaninen, men om jeg skriver like bra som henne kan diskuteres... Er ikke like mye action her sammenlignet med alt det hun klarer å snuble over :ler:

Snakket litt med henne på telefonen i går, hun har det travelt med den lille. Eller Bajas som han heter da... Han vil ha mat hver 2-3 time og gir visst beskjed også!

Og så lager han koselyder når han får mat! :ler: Den kommer jo til å bli utrolig kosete når han vokser til....*smelt*

Jeg er jo DET kattemennesket, mens Nina er mer et hundemenneske. Men skal se hun kommer litt mer over i min bane nå, hihi :sjarmor:

Kan legge ut bilde av skjønnassen min om det er interesse for det. Tigris, heter han og er en nyyydelig kastrert bengalgutt...

Men nå er det kaffe, så er det en liten joggetur om ikke så lenge. Det er sol og fint vær, og jeg har kjøpt nye joggesko som må testes!!

Ha en fortsatt fin søndag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut bilde av skjønnassen min om det er interesse for det. Tigris, heter han og er en nyyydelig kastrert bengalgutt...

..og så får du be Ninakanin knipse et bilde av Bajas'en så vi får se den også. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lagt ut to bilder av Bajas, og et bilde av Tigris på kjæledyr!

Venter bare på å få de godkjent... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...