Gå til innhold

Hvorfor faller kvinner for psykopater?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi det? Aldri lest om en eneste mann som er blitt utsatt for misshandel i hjemmet. Hvordan skulle det skje? Kvinner er mye mindre enn menn. Derimot har jeg lest en del om menn som har mishandlet kvinner. Størrelse osv. vet du.

Anonymkode: ea504...597

Menn er det kjønnet som er oftest blir rammet av partnervold. Når det er snakk om grov vold derimot så er kvinner mest utsatt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en tilfeldig følge av at psykopatene ikke underkaster seg sosiale kjøreregler. I stedet for å brenne av energien sin på å passe inn og gjøre som mora sier, så bruker de energien på å boble av overskudd.

Paradoksalt nok blir da innrettingen av samfunnet slik:  
Tafatte menn som gjør som de får beskjed om, apologeter og usikre stakkarer blir de fleste. De ble slik fordi det var det en trodde kvinner ville ha. De som derimot gir faen, og psykopatene gjør det, utvikler mer uavhengige og framstår som sterke og suverene. 
Så utvalget av menn som viser egenskaper kvinner vil ha og trenger i menn, blir begrenset.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning blir ca hver 4 kvinne utsatt for vold og/eller trusler. 10% blir voldtatt og 20% blir forsøkt voldtatt. Ca 10% av kvinner utsettes for alvorlig vold av partner mot 2% for menn. 

Anonymkode: a41bc...5c5

Ja men hvor relevant er det. Artukkelen viser at det ikke kun er kvinner som faller for psychoer. Og som sagt vold mot menn av kvinner er tabu så det er sikkert en del mørketall

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, draug 75 skrev:

Det er en tilfeldig følge av at psykopatene ikke underkaster seg sosiale kjøreregler. I stedet for å brenne av energien sin på å passe inn og gjøre som mora sier, så bruker de energien på å boble av overskudd.

Paradoksalt nok blir da innrettingen av samfunnet slik:  
Tafatte menn som gjør som de får beskjed om, apologeter og usikre stakkarer blir de fleste. De ble slik fordi det var det en trodde kvinner ville ha. De som derimot gir faen, og psykopatene gjør det, utvikler mer uavhengige og framstår som sterke og suverene. 
Så utvalget av menn som viser egenskaper kvinner vil ha og trenger i menn, blir begrenset.

Det fins en milevid mellomting mellom tøffel og psykopat altså

Skrevet
53 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det fins en milevid mellomting mellom tøffel og psykopat altså

Men ingen fyller det milevide mellomrommet.

Vi er i Norge, det er få folk her og dermed er det ikke nok folk til å ha noen i midten når ekstremitetene er fyllt opp.

Skrevet (endret)

Tror du virkelig at jeg falt for eksen min fordi han var psykopat?

Nei. Det er ikke slik det nødvendigvis fungerer. Vi var sammen i tre år, og etter at vi giftet oss banket han meg opp og voldtok meg første gang. Jeg hadde aldri gjettet det. Som alle andre tenkte jeg: "men han er jo så snill". Det var han virkelig ikke. Tror du virkelig at det var noe jeg frivillig ønsket? Nei, selvsagt ikke. 

Poenget er jo at mange av disse menneskene dessverre er flinke til å skjule sitt sanne jeg. Hadde jeg visst det jeg visste i dag hadde jeg aldri giftet meg med han. Etter 6 mnd som ektepar klarte jeg å rømme. Det tok dessverre såpass lang tid fordi jeg måtte planlegge hvordan jeg skulle klare å rømme, det er nemlig ikke bare-bare å prøve å rømme fra en som truer med å ta sitt eget liv hvis du drar, samtidig som han holder kniven mot strupen din. 

Jeg tenker at du ikke kan vite hvordan det er før du har opplevd det selv. 

Endret av SPOCA
  • Liker 3
Skrevet
7 timer siden, draug 75 skrev:

Men ingen fyller det milevide mellomrommet.

Vi er i Norge, det er få folk her og dermed er det ikke nok folk til å ha noen i midten når ekstremitetene er fyllt opp.

Nehei så du mener at 50 prosent av alle menn i norge er tøffelhelter og 50 prosent er psykopater?

Skrevet

Fordi psykopater er dominante og har fullstendig kontroll, og det tenner de fleste jenter på. Det er den primitive dyriske delen av hjernen det appelerer til

Ser noen her skriver fordi hyggelig og snill; plenty med menn som erhyggelig og snill som ikke er psykopater og som aldri får seg noe. Snill eller slem har ikke noe med saken å gjøre

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Fordi psykopater er dominante og har fullstendig kontroll, og det tenner de fleste jenter på. Det er den primitive dyriske delen av hjernen det appelerer til

Ser noen her skriver fordi hyggelig og snill; plenty med menn som erhyggelig og snill som ikke er psykopater og som aldri får seg noe. Snill eller slem har ikke noe med saken å gjøre

Men kjære deg. En psykopat framstår jo som en helt vanlig person i starten. Ingen som oppdager kontroll og dominanse helt i starten. De kan faktisk framstå som det totalt motsatte

• Liker 2
Skrevet

Spørsmålet er vel hvor på spekteret denne "psykopaten" er, i verste scenario så blir man sammen med en lavt fungerende. Hvor alt begynner å bli en repetisjon, av negative hendelser (spica inn med løfter som aldri skjer), til systemet har fått en overbelasting og kræsjer.

Skrevet (endret)
26 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre. Grunnen til at jeg ble sammen med eksen var jo nettopp fordi han var en snill fyr. At han var voldelig og var en psykopat viste han ikke før lenge etter vi faktisk ble sammen. Det er jo gjerne det som skjer: de klarer å lure sine ofre, før de omsider viser sitt sanne jeg. For min del kom det som lyn fra klar himmel. 

Endret av SPOCA
  • Liker 1
Skrevet

Du velger de for de er riktig så trivelige ?

Hvor mange har du valgt ut med den preferansen der, og som har vist seg å være feil for deg i det lange løp ?

Skrevet
16 timer siden, Maleficenta skrev:

Men kjære deg. En psykopat framstår jo som en helt vanlig person i starten. Ingen som oppdager kontroll og dominanse helt i starten. De kan faktisk framstå som det totalt motsatte

Kjære maleficenta også, en psykopat har gjerne en karismatisk aura ved seg som gjerne inkluderer en viss dominanse. Det er noe man plukker opp underbevisst. Såklart fremstår de ikke som psykopater

Hilsen Sykkelkopp

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, SPOCA skrev:

Selvfølgelig har det noe med saken å gjøre. Grunnen til at jeg ble sammen med eksen var jo nettopp fordi han var en snill fyr. At han var voldelig og var en psykopat viste han ikke før lenge etter vi faktisk ble sammen. Det er jo gjerne det som skjer: de klarer å lure sine ofre, før de omsider viser sitt sanne jeg. For min del kom det som lyn fra klar himmel. 

Du trodde han var en snill fyr ja, og såklart visste du ikke at han var voldelig. Ingen som liker å bli banket opp. Tenningsmønsteret går ikke på snill eller ikke likevel, snill er bare et krav på hva du mener du vil finne deg i

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Du trodde han var en snill fyr ja, og såklart visste du ikke at han var voldelig. Ingen som liker å bli banket opp. Tenningsmønsteret går ikke på snill eller ikke likevel, snill er bare et krav på hva du mener du vil finne deg i

Neihei. Og hva mener du at jeg tenner på, siden du tydeligvis vet dette bedre enn meg selv?

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, SPOCA skrev:

Neihei. Og hva mener du at jeg tenner på, siden du tydeligvis vet dette bedre enn meg selv?

Sannsynlighetene taler for selvsikre bestemte initiativrike menn som tar styring men ikke er kontrollerende

• Liker 1
Skrevet (endret)
15 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Sannsynlighetene taler for selvsikre bestemte initiativrike menn som tar styring men ikke er kontrollerende

Hehe. Jaja. Jeg får si det til samboeren min. ;) 

Hint: Stemmer vel ikke akkurat.

Endret av SPOCA
Skrevet
27 minutter siden, SPOCA skrev:

Hehe. Jaja. Jeg får si det til samboeren min. ;) 

Hint: Stemmer vel ikke akkurat.

Så du trekker frem samoeren dins personlighet som bevis på det jeg sa ikke er den type  personlighet du vil tenne mest på?

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Så du trekker frem samoeren dins personlighet som bevis på det jeg sa ikke er den type  personlighet du vil tenne mest på?

Ikke nødvendigvis, men det er den type menn jeg stort sett har falt for, med noen få unntak.

Skrevet
På 31.8.2017 den 0.25, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ingen anelse om at han var psykopat i starten da jeg møtte han. Jeg falt for personligheten hans, utstrålingen, hvordan han behandlet meg osv. Han virket perfekt. Etter vært ble han kontrollerende, manipulerende, han trykket meg ned og fikk meg til og føle meg verdiløs og aldri bra nok. Han løy mye også.

Anonymkode: 23df6...692

De speiler deg, egentlig falt du "for deg selv".

Anonymkode: 53822...bda

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...