Gå til innhold

Hvorfor faller kvinner for psykopater?

Fremhevede innlegg

Gjest C.Tramell
Skrevet

De få(for det er tross alt ikke snakk om en stor gruppe)som skriver frierbrev til menn som Fjotolf kan umulig være helt gode i hodet, så dem velger jeg å holde utenfor når jeg svarer.

Flertallet av de som faller for psykopat eller en med psykopatiske trekk vet nok ikke at det er en slik de har med å gjøre før de har viklet seg så godt inn i et forhold med ham at det er vanskelig å komme seg ut. De er jo kjent for å ha en evne til å sjarmere og manipulere omgivelsene. Hun tror kanskje at hun har truffet drømmemannen, en som er kjekk, sjarmerende, utadvendt og som vet hva han vil. En kontrollerende person kan gå for å bare være omsorgsfull lenge hvis han er smart nok til å skaffe seg kontroll på en diskret og sjarmerende måte. Det er ofte ikke før kontrollbehovet har blitt så stort at det blir tydelig at det ikke handler om omsorg at offeret virkelig våkner og ser hva som skjer, og da kan det være vanskelig å komme seg vekk.

Det var noen her som skrev at menn ikke faller for kvinnelig psykopater eller "psykopater", men det stemmer ikke. De jentene pleier å ha mange beilere, for de er ofte pågående og flørtende, og framstår som selvsikre personer det er mye liv og røre rundt. De pleier å ha samme virkningen på menn som fluepapir har på fluer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud,  en psykopat fremstår som jordnær, utadvendt, romantisk og godt likt i begynnelsen, helt til psykopaten har fanget offeret følelsesmessig. Da begynner helvete sakte men sikkert. Gjerne så sakte i begynnelsen at offeret avfeier varsellampene.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva var det som gjorde at du falt for han? Var det en dyrisk tiltrekning du ikke hadde kontroll over? (med andre ord, gener) Eller var det noe annet? For han kan jo ikke ha vært særlig snill akkurat. 

Anonymkode: b4121...dd5

Jeg hadde ingen anelse om at han var psykopat i starten da jeg møtte han. Jeg falt for personligheten hans, utstrålingen, hvordan han behandlet meg osv. Han virket perfekt. Etter vært ble han kontrollerende, manipulerende, han trykket meg ned og fikk meg til og føle meg verdiløs og aldri bra nok. Han løy mye også.

Anonymkode: 23df6...692

• Liker 2
Skrevet

Menn faller da også for psykopater. Det finnes også kvinner som begår drap, er med i pedofile sekter osv og ingen av de sliter med å få seg kjæreste . Psykopater er ikke til enhver tid kalde og kyniske utad, psykopater er faktisk ofte de som tilsynelatende viser mer omsorg, kjærlighet og intimitet enn vanlige. De er intense på hver sin side av skalaen, sinnsykt kalde av og til, og sinnsykt romantiske og dedikerte og sjarmerende på den andre siden.

Anonymkode: aef48...b6f

• Liker 1
Skrevet

falt dere inn i ett halvt sekund at mange av frier brevene til mordere/psykopater kan være skrevet av menn som vil møte de å hevne seg ? 

Anonymkode: 2d4fe...a54

Skrevet

Sterke kvinner de klarer å skape et trygt å stabilt hjem å de vett med instinkt hvordan de gjør mannen sin fornnøyd. fordi mannen kjenner med engang om kvinnen tviler eller ikke gir seg selv til han eller er lojal som følger mannen sin. Noen menn har det behovet ikke at de skal detalj styre madamen eller være helt nazi som en jøde/muslimer å der ekle katolikene. men mange menn har det behovet at de må kjenne, føle og vite at jenta si er lojal å følger han/Meg hehe ;) å gjør som han sier det er bare sånn mange menn er. Jeg har også litt den mentaliteten.

Jeg er ikke en mann som hater kvinner, jeg har bare masse erfaringer i livet som at Broderen min døde av kreft når jeg var 12 å da hadde jeg allerede hatt barndomen min i både Bergen, Stavanger, Oslo og Danmark. i tillegg til det at jeg ble med tvang å vold låst inn på barnepsyk fordi de ønsket å monitorere meg å teste Rtalin-Amfetamin preparat på en 9 åring. og mens min bror lå for døden fant  Barnevernet ut at de skulle  seende meg bort. på en institusjon fordi jeg aksepterte aldri fremmede familier som fosterhjem å jeg var utrolig voldelig å grov på en måte som ikke 10 åringer ikke peier å kunne. Jeg måtte ta vare p meg selv. det var bare slik det var. jeg passet heller ikkje inn i skolen de nektet meg til og med friminutt md de andre ungene.njeg fikk heller ikke være sammen med de andre på SFOen. Så ensomhet å isolasjon det kan jeg alt om :D Idag så er eg 25år uføretrygdet selvfølgelig. men med godt mot fordi jeg er god med  penger, planlegning, jeg har god fantasi så jeg kommer til leve et godt liv. jeg har  altid gjot som jeg har lyst til å gjøre men selvfølgelig det viktigste i livet det er moren til mine unger som jeg vil få en dag. Det er det viktigste som kommer til å skje meg i livet. Gott, Vaterland, Familie     

agmar.jpg

Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Mordere, massemordere og andre sterkt belastet kriminelle får flere sekker fulle med frierbrev fra kvinner, når de sitter inne. Samme med mannfolk som er psykopater ellers. Kvinner faller som fluer for psykopater. Menn som er kalde, harde, kyniske, tråkker på dama for å opphøye seg selv.

Hva er det som gjør at kvinner så lett faller for slike? :klo: 

Fordi det gir svinginger i følelsesregisteret deres ...eneste personene som får dem til å føle seg high - low - high low ...stabile menn gjør ikke det.  Det blir som en avhengighet da...psykopater er sjarmerende inntil de har fått dem avhengige på den måten.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kvinnene som skriver frierbrev til mordere som sitter i fengsel kan ikke være helt friske selv..

Mange psykopater skjuler lenge at de er psykopater, og når de første tegnene kommer frem er det allerede for sent. Av erfaring så ble jeg hodestups forelsket i en mann, alt virket så bra til og begynne med, men etter typ 1 år begynte jeg å merke at han hadde psykopatiske trekk. 

Anonymkode: 23df6...692

Tok det så lang tid som ett år? La du ikke merke til noe før det? Synes det hørtes lenge ut.

Har vært utfor mindre snille menn, for å si det mildt. Men ingen av de var psykopater.  Bare menn som slet voldsomt med seg selv, og dermed ikke klarte å behandle meg bra. Men jeg merket det jo lenge før ett år. Selv om ting gjerne eskalerte over tid

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det intressante her er at i mens kvinner faller for psykopater så gjør ikke menn det samme. Du omtaler psykopater som om bare menn kan være psykopater. Det er feil! Det finnes faktisk kvinner også som er psykopater. Det intressante er som sagt at menn ikke faller for disse.

Så da er det noe ved mannlige psykopater som gjør at kvinner faller for de uten å ha kontroll over det. Hva var det som gjorde at du fikk kontroll over følelsene dine? Eller fikk du noensinne det? Føler du et stort og enormt savn etter han?

Er da mange menn som faller for psykopater

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Er da mange menn som faller for psykopater

Er det? Har du noen eksempler?

Anonymkode: ea504...597

Skrevet

Fordi psykopaten har selvtillit, er smart, teft og flink med ord. De er overlegne vinnere, som aldri taper for noen.

Anonymkode: e0296...7a9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Har du noen eksempler?

Ikke som jeg kjenner til personlig men man leser jo en del om menn som blir utsatt for mishandling i hjemmet men at det ikke snakkes om, fordi det er tabu

• Liker 2
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mordere, massemordere og andre sterkt belastet kriminelle får flere sekker fulle med frierbrev fra kvinner, når de sitter inne. Samme med mannfolk som er psykopater ellers. Kvinner faller som fluer for psykopater. Menn som er kalde, harde, kyniske, tråkker på dama for å opphøye seg selv.

Hva er det som gjør at kvinner så lett faller for slike? :klo: 

De er veldig sjarmerende i starten - de fremstiller seg som godheten, empatien og ærligheten selv.

Ofte har de også store kunnskaper på overflaten , når de prater så får man inntrykk av at dette mennesket besitter høy forståelse av en rekke emner. Realiteten er at dette er bare overfladisk kunnskap de har tillegget seg for å imponere, om man pirker litt i overflaten ser man dette. 

Ikke før de har fanget deg i nettet sitt så får du erfare at alt du trodde om dette mennesket bare var en illusjon. 

Ingen er immune imot manipulasjon så det er slettes ikke rart at kvinner faller for en mann som fremstår veldig selvsikker, sjarmerende, snill og kunnskapsrik. De tror de har funnet drømmeprinsen, men i realiteten har de funnet sitt verste mareritt.

Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ikke som jeg kjenner til personlig men man leser jo en del om menn som blir utsatt for mishandling i hjemmet men at det ikke snakkes om, fordi det er tabu

Gjør vi det? Aldri lest om en eneste mann som er blitt utsatt for misshandel i hjemmet. Hvordan skulle det skje? Kvinner er mye mindre enn menn. Derimot har jeg lest en del om menn som har mishandlet kvinner. Størrelse osv. vet du.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør vi det? Aldri lest om en eneste mann som er blitt utsatt for misshandel i hjemmet. Hvordan skulle det skje? Kvinner er mye mindre enn menn. Derimot har jeg lest en del om menn som har mishandlet kvinner. Størrelse osv. vet du.

Har du hørt om psykisk mishandling?

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Maleficenta skrev:

Til sammenligning blir ca hver 4 kvinne utsatt for vold og/eller trusler. 10% blir voldtatt og 20% blir forsøkt voldtatt. Ca 10% av kvinner utsettes for alvorlig vold av partner mot 2% for menn. 

Anonymkode: a41bc...5c5

• Liker 3
Skrevet

Akkurat dette kalles ofte Bonnie and Clyde-syndrome.

Google it.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da leser du lite. Men det er ikke vanlig. Menn holder kjeft og lar seg kue av en psykopat. De resignerer bare  (min bror bare resignerte og oppførte seg som en kua hund). 

Og samtidig så er det flest mannlige psykopater. Damer kan ha andre personlighetsforstyrrelser. 

I finansbransjen er det en stor prosentandel psykopater. Det er denne bransjen psykopater gjerne oppsøker. Men de finnes i alle yrkesgrupper. Men finansbransjen utpeker seg som virkelig ille. 

Anonymkode: 56734...d9d

Skrevet

Ja, hvorfor i helvete blir jeg kåt av å tenke på Ted Bundy? I hate myself

Anonymkode: ef3f2...daf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...