Gå til innhold

er det noen som vet hva sandefjordpoteter er?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest shutter10000

vi skal gifte oss og driver med siste innspurt. kokken nekter å severe 2 ganger hvis vi skal ha gratinertepoteter eller bakte poteter. er nå på jakt ettet et alternativ til vanlige kokte poteter. fant en oppskrift hvor det skulle være sandefjordpotetet, kokken vet ikke hva dette er. noen som vet??

på forhånd takk. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm....har hørt om Sandefjordsmør , men ikke poteter :-?

Finner ingern treff når jeg søker etter det heller. Vet du hvem som har laget oppskriften da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://aperitif.sol.no/kokeboksok/index.db...2C30%2C29%2C+77

Litt av en link :) Men det later til at den virker.

Ikke det at det er noe svar på hva sandefjordpoteter er, for det finner jeg ikke, men det er ihvertfall noen tips om ulike potetretter.

Ellers kan dere jo forsøke å kikke på hjemmesiden til opplysningskontoret for frukt og grønt. Kanskje dere finner noen tips der? http://www.frukt.no/home.cfm

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shutter10000

tusen takk for tipsene og hjelpen!!!!! :P

jeg husker ikke hvor jeg fant menyen med sandefjordpoteter, men jeg tror det var et menyforslag på bryllupsdiskusjonssidene. potetene skulle serveres sammen med kalv, sandefjordsmør serveres vel til fisk??

men det kan jo hende jeg finner noen andre tips nå.

takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasselback-poteter er også godt......

Poteten legges på en skje (f.eks) og så skjærer man nesten mellom poteten i pene skiver. Krydre og stekes i stekeovn....

Vi hadde dette i vårt bryllup, ved siden av kalvekjøtt - nydelig

Sandefjordspoteter har jeg ikke hørt - burde kanskje det i og med at jeg er fra Sandefjord :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er kokk selv, og kan aldri si jeg har hørt om sandefjordpoteter......men hvis jeg tenker meg litt om kan det være en type poteter som går under navnet roswald-poteter. man bruker en potet-type som heter rosvaldo. kan spesialbestilles gjennom butikken. Disse er små poteter som blir kokt med skallet på. Før servering blir de sauset inn i god oliven-olje og ferske urter som passer til resten av retten.

UTROLIG GODT!!!!!!

Men som kokk må jeg jo lure på hva slags kokk du har valgt som nekter å servere gratinerte poteter to ganger!!!!!????

Lykke til med brylluppet !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...