Gå til innhold

Krav om bompenger i Italia to år etter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi var på bilferie nedover i syd-Europa for to år siden. Spesielt i Italia er det litt vanskelig å sette seg inn i bompengesystemet. Vi gjorde det vi kunne for å gjøre alt riktig, og mente også vi hadde gjort det. Nå, to år etterpå, kommer det altså et krav om innbetaling av bompenger for Brennerpasset, på italiensk side. Avgiften var opprinnelig på 14,70 Euro, men har økt til 24,26. Kravet er sendt fra et innkrevingsselskap, og som dokumentasjon har de dato for passering, og bilnummeret vårt. To år etterpå har vi selvsagt ingen kvitteringer for noen av passeringene vi betalte for. Hva gjør man med sånt? Beløpet er jo ikke så høyt at det på noen måte ruinerer oss, men det er irriterende når man mener man har gjort alt riktig, og ikke har mulighet til å bevise det, fordi de sender dette så lenge etterpå.

Anonymkode: 129ea...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send et brev om dokumentasjon på at dere passerte da. 

Antyd at dette ikke stemmer med slik dere husker det. 

Beløpet er nok for lite til at de kan gå til inkasso etter norsk lov, det går jo an å nevne og. 

Men jeg vet ikke om det er norsk eller italiensk lov som gjelder her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, stan skrev:

Send et brev om dokumentasjon på at dere passerte da. 

Antyd at dette ikke stemmer med slik dere husker det. 

Beløpet er nok for lite til at de kan gå til inkasso etter norsk lov, det går jo an å nevne og. 

Men jeg vet ikke om det er norsk eller italiensk lov som gjelder her. 

Jeg postet dette på Forbruker, jus og økonomi også. Har fått noen svar der, samt link til en bloggpost som var veldig interessant. 

 

Anonymkode: 129ea...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker litt tvilsomt at de kommer med det etter to år. Og at beløpet er såpass lite så mange betaler istedenfor å sjekke ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...