Gå til innhold

Bruktbilforhandler tappet tanken før jeg hentet bilen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nesten null bensin igjen da jeg hentet bilen. Synes dette er dårlig service selvom bilen kun kostet 25 k. Er dette vanlig eller var denne fyren usedvanlig sleip?

Anonymkode: 53bdf...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der var dårlig, jeg fikk bil med full tank da jeg kjøpte bruktbil via Ford.

Anonymkode: 52440...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig. Bruktbilforhandlere har gårdsplassen full av biler mednesten tom tank, som en slags tyverisikring. Men om de faktisk tappet tanken - altså du vet at den var vesentlig fullere før - så er det ganske smålig og teit. Ikke sikkert de da har gjort de aller minste grep som skal til for å selge deg en brukbar bruktbil heller.

Anonymkode: dd648...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de den stående innendørs? Det er regler på hvor mye bensin man kan ha i tanken om bilen står innendørs pga. brannfare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 000 er  rett over skraphaugen også forventer du full tank til 1000 kr. Forhandlere må ha 8-10 000 i avkastning,  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre opplevd det jeg også. Ble kjempeoverrasket, fordi jeg hadde prøvekjørt dagen før og visste at tanken var halvfull. Rakk akkurat så vidt frem til bensinstasjon. Skuffende oppførsel er det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobb som selger en periode så endrer perspektivet seg.

Han sparte kanskje 500 på et 25 000 kr salg. Det er 2 %, ingen bank eller aksjefond gir tilsvarende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært en bil til 250000 hadde jeg syntes det var litt smålig. Når bilen kostet bare 25000 synes jeg det er helt forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å få mer enn et par liter bensin på nye biler heller. Akkurat nok til nærmeste bensinstasjon. Tror dette er typisk for hele bransjen. Unntaket er elbiler, der får du alltid full tank:alice:

Anonymkode: 79fdf...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoH skrev:

25 000 er  rett over skraphaugen også forventer du full tank til 1000 kr. Forhandlere må ha 8-10 000 i avkastning,  

høh.. full tank til 1000 kr? Da tar den MYE drivstoff!! Min bil har full tank til 400 kroner. Kjører på en i 1-2 uker ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg kjøpte min bruktbil var tanken nesten tom. Da ringte selger til nærmeste bensinstasjon og ga beskjed om at jeg fikk tanke opp på deres firmakort :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som bilselger, og vi leverer alltid brukbiler (uansett pris) med minimum 1/2 tank.

3/4 til full tank på nybil.

Vi har ALDRI tappet av bensin ihvertfall.. Drivstoff er en STOR utgiftspost for en bilbutikk, men å tappe av tanken er bare smålig. 

 

Anonymkode: 30f24...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

høh.. full tank til 1000 kr? Da tar den MYE drivstoff!! Min bil har full tank til 400 kroner. Kjører på en i 1-2 uker ;)

Javel fint for deg. vanlig tank er på 65 liter på de fleste mellomstore biler. Bensin koster ca 15 kr. pr. liter sist jeg sjekket. At tanken dir tar 25 liter og holder til to uker er jo kjempefint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, RoH skrev:

Javel fint for deg. vanlig tank er på 65 liter på de fleste mellomstore biler. Bensin koster ca 15 kr. pr. liter sist jeg sjekket. At tanken dir tar 25 liter og holder til to uker er jo kjempefint. 

Ja, det lønner seg å kjøpe gode biler, skjønner du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Simbyxor skrev:

Ja, det lønner seg å kjøpe gode biler, skjønner du. 

Mellomstor bil = dårlig bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, TMB skrev:

Mellomstor bil = dårlig bil?

Nei? Hvordan klarte du å komme frem til den konklusjonen, da ;) ? Du vet jo ikke hvor stor bil jeg har engang. 

Jeg sier bare at jeg har en bil som bruker lite drivstoff. Og har liten tank. 

Endret av Simbyxor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...