Gå til innhold

When butterflies are turning into babyfeets


AquaDerma

Anbefalte innlegg

Jeg har både lammeskinn og voksipose (kjøpt den gamle varianten - brukt av familievenn - fordi den er lettere å tilpasse). Tenker å bruke lammeskinn og dyne på de greit kalde dagene og voksipose når det blir  enda kaldere. Vi har 53 små og store ting på lista, mye vi ikke kjøper ennå (som ammebh etter anbefaling fra ei på Change, som sa det burde kjøpes ca. 2 uker etter fødsel og diverse utstyr som dagseng/babynest som vi ser ann behov for). Lager gulpekluter og stellekluter av gamle sengetrekk og strikker en del. Men billig blir det likevel ikke😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmaljunga har kommet med 2019-modellene, ja! Vi valgte å kjøpe en 2018-modell (NXT 90) på tilbud, pga. utgående modell. Hadde kanskje rukket å få den nye vogna i hus før oktober, men vi tok ikke sjansen. Dessuten syntes vi at 2018-modellen var veldig bra! Elsker en del av de nye fargene som kommer!

Utstyr, ja... Vi har kjøpt lammeskinn, det kan vi vel bruke hele året? Ei dyne til når det ikke er så kaldt, og en vognpose til når det er kaldt. Vogn er i hus, det samme er en bedside crib. Vi har valgt å kjøpe (eller vi fikk av den kommende mormoren) et babynest. Har kjøpt både bæresele og sjal... Babygym, matte til å "trene" på. Stellebord og stellematte. Mangler ennå babysete til bilen, og babycall. Ellers litt klær. Usikker på hva vi trenger til stellebordet, kjøper det vi må ha i starten, så får vi se det an... Lurer på om jeg burde kjøpt en brystpumpe, eller om jeg skal se om jeg trenger. 

Snart ultralyd, så spennende!!

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler easygrow nature-vognposen i kulden på det sterkeste! :) Har ikke brukt lammeskinn før på våren og sommeren, med dyne eller et tynt teppe over. Men min baby blir himla fort varm, så vi måtte bare ta bort skinnet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så spent på oul. Ikke bare spent, men gruer meg. Hva om det ikke er liv? Hva om noe er alvorlig galt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2018 den 9.28, sullå skrev:

Lykke til på ultralyd i dag! Håper og tror at alt ser fint ut. :)

Takktakk! 

Det stemmer, alt så bra ut 😍 Fantastisk opplevelse for oss begge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt mindre aktivitet de siste dagene. Prøver å berolige meg med litt fornuftige tanker.. Først og fremst har jeg foranliggende morkake, og minien er enda så liten at den kan snu seg rundt og sparke mot ryggen min. Det er ihvertfall det Google har fortalt meg, at det ikke er grunn til bekymring enda 🤔🤷‍♀️

Endret av AquaDerma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her kommer jeg! Mindre aktivitet i magen her også, eller... det riktige blir å skrive at aktiviteten varierer veldig. Den siste uken har det ikke vært spark på morgen, men alltid i løpet av dagen (enkelte dager, nesten ingenting). Noen veldig svake og noen tydelige. Babyen er jo fortsatt så liten at den turner rundt uten problemer, og mindre liv nå indikerer ikke problemer på samme måte som etter uke 28, selv om de sier at man skal kjenne liv hver dag fra uke 24-26 (spurte jordmor):biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Lenge siden det har blitt oppdatert her nå.. For ordens skyld, jeg ringte jordmor etter det forrige innlegget jeg skrev 😊


Det blir for mye å skrive utfyllende alt som har skjedd siden sist.. 

  • Svangerskap er ikke for pyser, bøyer meg i støvet for dere som gjør dette flere ganger.. 
  • Utålmodig, gleder meg til å bli ferdig, var ikke helt sånn som jeg hadde forestilt meg dette, men får jo heldigvis verdens fineste premie til slutt 💛
  • Fullt sykmeldt etter litt prøving frem og tilbake
  • kynnere gjør faktisk litt vondt
  • Glukosebelastningen min var i grenseland, høyt blodtrykk, protein i urinen 
  • Føles ut som at vi mangler det meste av utstyr, tror egentlig ikke vi gjør det da 
  • blakk 
  • Forrige punkt kommer egentlig av en sjef som plutselig har blitt vanskelig og ikke vil samarbeide lenger.. Uenigheter om hva h*n skal betale og hva nav skal betale. H*n har heller ikke sendt inn inntektsopplysninger til nav så de vil ikke behandle søknaden min.. Dette er fryktelig tungt, jeg har virkelig nådd bunnen nå.. 
  • Søkt om permisjon, avhengig av at sjefen sender inn papirene mine der også.. 
  • Nærmer oss ferdig med oppussing 

Neidaså, livet er herlig! Man glemmer jo helt av hva det er som skal skje når det er så mye annet som foregår.. 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

4 uker igjen til termin! Jeg startet kanskje ikke svangerskapet med symptomjakt, men jaggu avslutter jeg med det 😅 Har de siste dagene vært rar i magen, ny type murring på natt og mer murring på dagtid enda jeg er ganske rolig om dagen.. Regner med jeg kommer til å tolke alt som tegn på fødsel fremover :fnise::scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...