Gå til innhold

When butterflies are turning into babyfeets


AquaDerma

Anbefalte innlegg

E-n-d-e-l-i-g var det min tur. 

Føler jeg har ventet i det uendelige. Prevensjonen er lagt på hylla og vi er offisielt i gang, 2 skal bli til 3. 

Har hengt på forumet i en lang stund både under brukernavn og som anonym. Pløyd gjennom utallige prøvedagbøker og graviditetsdagbøker uten å legge igjen et ord, og kun tenkt på når det blir min tur. Oppretter derfor dagboka for å få utløp for tanker og følelser i perioden. Jeg har dessverre få venninner jeg ønsker å dele nyheten med, og syns dette er et godt alternativ så mannen slipper å høre alt hele tiden. Det skal derimot nevnes at han er like gira som meg på at dette skal klaffe snart. 

Jeg er i tyve-årene, mannen i 30-årene. Bosatt på nordvestlandet, vært sammen i 5år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kjekt at dere skal i gang med prøvingen:yvonne: masse lykke til og håper det blir spennende og kjekt + at det klaffer fort:nori: Jeg skal følge med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Så kjekt at dere skal i gang med prøvingen:yvonne: masse lykke til og håper det blir spennende og kjekt + at det klaffer fort:nori: Jeg skal følge med. 

:velkommen:


I dag har jeg lurt på hva vi egentlig driver med. Skal vi virkelig prøve å få barn nå?! Jeg skulle jo reise mye mer og gå ned 15 kg først. Drømmejobben skulle jeg også begynne i, og kanskje man skulle studert litt mer. Huset skulle vært ferdig opp-pusset, spart litt mer penger først. Ja listen er lang. 

Så ringte jeg mannen for å prate litt med han, da ble alt greit igjen og jeg husket hvorfor vi ønsker dette.:scorpis:

Trøster meg med at det kanskje er flere som har dager hvor det varierer. 

Passer det noen gang å få barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Måtte ta en test idag. Eller, jeg måtte ikke, men gjorde det.. Har fått noen tabletter av legen som jeg er litt usikre på, så tenkte det var lurt å ta en test selv om det er en uke for tidlig. Umiddelbart blendahvit, men hvis jeg vrir og vender på testen kan jeg skimte 2 streker. Det er iallefall det hjernen min vil få meg til å tro :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke så mye å melde herifra. I følge de 3(!) appene mine er tiden for å legge inn aksjer kommet. Har ikke helt troen på at det skal skje denne måneden heller. Kroppen er stressa og spiller ikke helt på lag om dagen. Ting skjer når det skal skje. Huff så deprimerende denne dagboka ble :P 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hvordan går det? Bruker du bare apper eller EL-tester også?

Jeg er også i pp2, så det blir spennende  å  følge her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.10.2017 den 17.43, Ny Bruker skrev:

Hvordan går det? Bruker du bare apper eller EL-tester også?

Jeg er også i pp2, så det blir spennende  å  følge her.

Vel, forrige pp prøvde vi ikke en gang. Mannen var borte på jobb under EL.. Og tror ikke det klaffet denne måneden dessverre, kalenderen sa at el var i helga så vi la inn aksjene på torsdag, men jeg har smertene og slimet i dag. 

Bruker ikke tester nei, kun apper så langt, men mulig jeg må ta noen tester så jeg får litt bedre oversikt :) Du da? Har du egen dagbok? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også gått glipp av denne pp da jeg var bortreist. Appen sa jeg skulle ha EL på lørdag, men nå er mensen her, så jeg vet EL var onsdagen før. Og da var jeg ikke hjemme. Tror kanskje jeg skal teste i denne pp for å finne EL da sylkusene varierer med 2-5 dager.

Jeg teller forresten ikke pp der jeg vet vi ikke kunne bli gravide. Så dette blir igjen pp2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Long time no see... Her ble det plutselig endret jobbsituasjon og ganske naturlig ble det derfor mindre prøving. Vanskelig å lage barn når man er i to forskjellige byer. Etter jul er vi forhåpentligvis tilbake til normalen. 

Men klart noen spørsmål har dukket opp etter prøvingen ble satt på pause. Er vi egentlig klare? Mannen gir ganske klare signal på at han er det. Men jeg da? Fikk nok litt noia når det gikk opp for meg at nå prøver vi faktisk. Neste jul kan vi faktisk være tre og ting blir aldri det samme igjen. Denne panikken kom nok også av at jeg gjerne skulle reist mer.  Jobbmessig i år vet jeg også at jeg har muligheten til å stige i gradene. 

Ut i fra hva jeg har skrevet i denne dagboka virker jeg kanskje negativ til barn, men det er virkelig noe som er høyt ønsket! Nå er jeg litt sånn at det skjer når det skjer, og da er det en mening med det.

 

God jul 🎅🎅🎅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei! Vil gjerne følge deg på veien til å bli mamma! Har ting falt mer på plass nå etter jul, eller?

Er selv prøver, er i gang med PP4. Spennende tider! Litt utålmodig, men merker rart nok at det blir lettere og lettere for hver måned som går. Jeg slapper litt mer av, av en eller annen grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen! 

Gått rundt i en boble den siste uken. Helt rart å tenke på ! 😃 

Men i kveld er bekymringene der. Hva om det går galt?...

Har hatt mensmurringer hver dag i over en uke, men i dag har jeg nesten ikke kjent noe. Rart hvor raskt man blir bekymret! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsatt er dette helt merkelig å tenke på! Har tatt vare på testen, og de samme følelsene går gjennom meg hver gang jeg ser den :hjerte: 
Vet ikke hvem som gleder seg mest av meg og mannen, han har gått rett i planleggingsmodus og passer på å snakke til knøttet i magen. Han er hellig overbevist om at det er en jente. :babyjente:

 

Er i dag 8+3, var hos jordmor på mandag. Litt tidlig ute, men veldig greit å være inne i systemet. Har fått den triveligste jordmoren, men det må jo nesten være et krav tenker jeg for å bli jordmor :smilyblomst: Formen er helt ok. Kvalmen er definitivt tilstede, lite energi så jeg sover så raskt jeg får muligheten. Disse mensmurringene har jeg fortsatt og har skjønt at det er livmoren som vokser. I går kom forøvrig disse bekymringene for fullt igjen. Litt usikker på hva jeg egentlig holdt på med, men plutselig var jeg inne å leste at det er i disse ukene de fleste opplever å miste. Har vel ikke noe grunn til å mistenke det sånn egentlig. Så kom jeg over noen som skrev at det hjelper ikke å bekymre seg heller, det er bortkastet energi. De ordene skal jeg prøve å ta med meg i dag. Nå skal jeg på jobb, og så har jeg store planer om at jeg må inn å se i dagbøkene til dere som følger med her! 
Ha en fin 16.mai og ikke minst 17.mai:flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, hvor sulten går det an å bli? Vi hadde pinnekjøtt til middag i dag,det er to timer siden.. Nå er jeg sulten igjen. Ikke greit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8+5 i dag, og har hatt mensmurringer og stikninger som plutselig har pauset litt. Kjenner alt for godt til tankespinneriet som følger i disse ukene, heldigvis har puppene mine blitt like ømme som de var rett før jeg fikk positiv test og da er jeg fornøyd! Slitsomt å hele tiden tolke kroppen sin:laugh: Skal dere på tidlig ultralyd for å sjekke? Vi skal i neste uke, og jeg har bare bestemt meg for at frem til det får jeg ikke gjort noe (selv om det er vanskelig å huske på alltid):fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...