Gjest padawan Skrevet 10. februar 2022 #41 Del Skrevet 10. februar 2022 Titania skrev (26 minutter siden): Men forsøker å kjempe videre enda litt til. Bra jobbet frøken. Enkelte ting må bli verre før det blir bedre ❤️ jeg hadde Covid i september og det er først nå jeg har overskudd til å trene i noen nevneverdig grad selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 10. februar 2022 Forfatter #42 Del Skrevet 10. februar 2022 padawan skrev (50 minutter siden): Bra jobbet frøken. Enkelte ting må bli verre før det blir bedre ❤️ jeg hadde Covid i september og det er først nå jeg har overskudd til å trene i noen nevneverdig grad selv. Takk Akkurat nå om dagen er det liksom for mye av alt kaos fra alle kanter, og jeg skulle ønske treningen var noe som kun gav glede. Men får bite tennene sammen og håper noe kan løsne snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 10. februar 2022 #43 Del Skrevet 10. februar 2022 Titania skrev (1 minutt siden): Men får bite tennene sammen og håper noe kan løsne snart. Mennesker vanedyr så det gjelder å bite i puten til hjernen og kroppen venner seg til det og du gjør det uten å tenke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 10. februar 2022 Forfatter #44 Del Skrevet 10. februar 2022 padawan skrev (22 minutter siden): Mennesker vanedyr så det gjelder å bite i puten til hjernen og kroppen venner seg til det og du gjør det uten å tenke. Gjør så godt jeg kan i det minste Men når alt i livet er kaos og bare er en stor virvelvind uten holdepunkter, da føles det litt vanskelig å holde ut også. Ting gir seg liksom aldri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 20. april 2022 #45 Del Skrevet 20. april 2022 Hvordan går det med treningen, @Titania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 20. april 2022 Forfatter #46 Del Skrevet 20. april 2022 padawan skrev (8 minutter siden): Hvordan går det med treningen, @Titania? Det går 😅 Jeg er egentlig litt skuffet over meg selv i det siste, men allikevel har veilederen min et godt poeng. Depresjonen har truffet alt for hardt, så jeg har ikke trent så mye som jeg har villet. MEN samtidig har jeg møtt opp på alle coreball-timene, fordi de er gøy. Og jeg har syklet litt, og blitt flinkere til å gå hjem igjen Men motivasjonen er også på plass til å komme i gang med styrketreningsprogrammet mitt igjen, og jeg skal forsøke å forsiktig bevege meg opp mot 3-4 treninger i uken tenkte jeg. Har også fått nye øvelser på treningsprogrammet, etter eget ønske - så det blir morsomt og forhåpentligvis se progresjon der 😄 Da jeg spurte veilederen sist om jeg kunne få noe mer på programmet - mer konkret markløft, men jeg var usikker pga kne/rygg/lår-problematikken min, bare så han på meg, fliret og sa "du spør om mye rart du" Men jeg liker sånne øvelser der man ikke er helt låst til bevegelsesbanen til apparatet, selv om faren for å gjøre ting feil selvsagt er litt større der. Men jeg kan ikke gjøre vanlige markløft, det blir for vondt. Men sumo går fint 😄 Jeg klarer 40 kg, men det ble for vondt dagen etter, så til nå er jeg på 35 - og fornøyd med det 😄 Begynner å bli fornøyd med programmet da, og er flinkere til å justere selv hva som "passer" kroppen litt basert på dagsform. Så nå, litt fritt etter hukommelsen og kanskje litt dårlige navn, ser det slik ut: * Knestrekk * Sittende roing * Nedtrekk * Vet ikke hva den heter - men kabel rundt ankelen og dra foten litt bak, litt til siden * Kabel rundt ankelen og trekke foten til seg * Pallof press * Markløft * Militærpress * Stående hoftestrekk (heter det på programmet i hvertfall 😅) * Skrå brytspress * Sit-ups * Ryggstrekk Husker plutselig ikke om det er noe mer, men jeg savner beinpressen noe vanvittig 😅 Også har jeg jo funnet ut at spinning og crosstraining er timer jeg skal forsøke mer. Det var bare det å få det til å passe med både planer og restitusjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 1. juni 2022 Forfatter #47 Del Skrevet 1. juni 2022 Jeg er jo fortsatt ikke den kjappeste med å oppdatere, men her kommer en liten en i hvertfall 😄 Trening har det vært lite av i det siste. Det har blitt coreball en gang i uken, men ut over det er det blitt lite, fordi jeg bare ikke har orket. Men samtidig mer hverdagsaktivitet ved å gå mer til/fra bussen og litt sykling da. Maten har jeg lite kontroll på, dårlig psyke = null matlyst, men det er hva det er. Ting føles litt lettere nå, men det er liksom vanskelig å spise når man enten blir kvalm av det, eller null matlyst. Men forsøker gjøre de rette valgene når matlysten er der. Men NOE skjer allikevel da. Forrige uke ble det en slags jogg på 100 meter, uten vondt i beina eller resten av kroppen - det var kondisen som gjorde at det stoppet. Av en eller annen merkelig grunn er Hoka sko foreløpig blitt redning for hælen min. Er ikke helt bra enda, men blitt MYE bedre etter jeg kjøpte de skoene. Nå må jeg bare huske å gjøre øvelser 😅 Men det føles som at et lite steg mot en 5k er tatt 😄 Også skjer det jo noe med kroppen. Siden starten av januar, har det forsvunnet 48.5 cm rundt om kring på kroppen. 😄 Og ny veiledning til fredag 😄 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 1. juni 2022 #48 Del Skrevet 1. juni 2022 Titania skrev (1 time siden): Jeg er jo fortsatt ikke den kjappeste med å oppdatere, men her kommer en liten en i hvertfall Bedre sent enn aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spearmint Skrevet 2. august 2022 #49 Del Skrevet 2. august 2022 Hvordan går der med deg, Titania? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 3. august 2022 Forfatter #50 Del Skrevet 3. august 2022 Spearmint skrev (11 timer siden): Hvordan går der med deg, Titania? Tenkt lenge å oppdatere, men livet skjer 🙈 Det går, i hvertfall. Har fortsatt ikke gitt opp treningen, og ser frem til at høstprogrammet kommer i gang igjen - jeg savner coreballtimene og folkene som har pleid å være med på de. Vekta har vel gått mer opp enn ned, men kan ha noe med at jeg sluttet med Saxenda samtidig som jeg fortsatt var/er i en dårlig periode. Jobber også ganske hardt med å få kontroll på maten, men føler kanskje ikke det lykkes helt. Både rutine på måltider og mengder 🙄 Men de siste ukene har det vært ned noen hundre gram fra uke til uke igjen - så det er jo en start Men treningen igjen da. Fikk jo korona i midten av juni som gjorde at man var greit slått ut en periode, samtidig som jeg merket jeg SAVNET treningen. Valgte ta det rolig noen uker, men nå nærmer det seg tilbake til der det var - blir bare veldig slimete om jeg anstrenger meg mye, noe jeg aldri har pleid å bli før. Sliter også en del med kneet som fra før ikke har det bra etter ulykken der jeg ble påkjørt, det på en måte låser seg og smeller opp i samme sekund, og gjør dritvondt. Og perioder der det kjennes ut som noen sener/muskel over kneskåla er for kort så fort jeg bøyer beinet. Så skal få bestilt meg en legetime til å få sjekket det opp i hvertfall. 1. september er det ett år siden jeg byttet treningssenter og denne reisen startet for fullt. Jeg skal ikke skryte helt på meg at treningen er en vane enda, men det er ikke langt unna. Jeg trives godt, selv om jeg kanskje ikke er så flink til å pushe meg selv som jeg skulle ønske. Men samtidig kommer det gradvis resultater på flere måter - jeg øker vekter på apparater, og ser litt mer muskler i armene, i hvertfall når jeg utfører øvelser. Og selv om vekta ikke endrer seg noe særlig, og det har egentlig ikke cm i det siste heller, så skjer det i hvertfall noe i hodet også, for jeg SER at jeg er blitt litt mindre noen ganger. Og det er litt rart 😛 Og selv om ikke alle innsjekkingene er trening, så har jeg satt meg et litt hårete mål, sagt med bakgrunn i hvordan jeg vet kroppen min fungerer. Jeg har pr nå 88 innsjekkinger på senteret, og skal dit etterpå. Jeg vil så gjerne klare 100 innen 1. september - som innebærer da 3-4 økter i uka, og så lenge kroppen ikke kødder, så skal det gå. Så jeg håper den er snill, for jeg vil at innsjekkingene skal være trening, og ikke bare for å få en innsjekking. Så det blir litt spennende å se hvordan funker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Titania Skrevet 4. august 2022 Forfatter #51 Del Skrevet 4. august 2022 Hadde veiledningstime i går. Han ble overrasket både over hvor mange innsjekkinger jeg hadde, og at det snart hadde gått ett år 😅 Vekta var overraskende mye opp, men vi håper det bare er "noe forbigående". I følge tanitavekta har muskelmassen gått opp 1,1 kg siden sist da - den er jeg fornøyd med, selv om jeg vet den ikke er helt fasit 😁 Det ble gjort en liten endring i treningsprogrammet, slik at det nå er delt i to, for å gjøre det litt enklere for min del å velge øvelser etter økt, i steden for at jeg gjør de samme tingene hver gang, som det ofte har blitt. Dag 1: Markløft Militærpress Roing Utside lår i kabel Mage i maskin, som han kaller det 😛 Jeg kaller det situps Leg extension Dag 2: Stående hoftestrekk Skrå brystpress Nedtrekk Benløft Pallof press Ryggstrekk Jeg håper kroppen min er snill nok til å håndtere det jeg ønsker å få til, men det vil jo tiden vise. Ønsket/målet er pr nå 3-4 økter i uka, helst 4, men det kommer litt an på om det er gruppetimer jeg vil forsøke og sånn. Og tanken er mandag, onsdag, fredag og søndag, og da tenker jeg i utgangspunktet styrke mandag og fredag, to gruppetimer onsdag - coreball og trx (om det blir coreball) og sykling søndag, ev. litt mobilitet og litt snillere trening. Fortsatt spent på fortsettelsen Som han konkluderte i går også, at selv om maten er det viktigste når det kommer til vektnedgang, så viser sammenligningene av tall, at jeg går mer ned i vekt når jeg trener mer, selv om kostholdet kanskje ikke alltid er det sunneste da. Men han ønsket også å sammenligne litt hvordan det "funker" med/uten saxenda. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå