EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #21 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, Carrot skrev: Hvis en mann er så imot å bli far etter en ONS burde han vurdere frastå sex eller beskytte seg... Det er jeg helt enig med deg i. Uansett så er det to som må til for å få barn. Dermed så må også dama tenke i disse baner FØR hun har ett ligg med en vilt fremmed mann.
Carrot Skrevet 28. august 2017 #22 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, EvaLena skrev: Det er jeg helt enig med deg i. Uansett så er det to som må til for å få barn. Dermed så må også dama tenke i disse baner FØR hun har ett ligg med en vilt fremmed mann. eller mannen må tenke seg om før han velger dyppe snabben i dama.. Ikke sjangs i havet at du får dette til å bli kvinnens ansvar alene, sorry Mac.. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #23 Skrevet 28. august 2017 22 minutter siden, EvaLena skrev: Skulle vært forbudt å få barn med en ons. Hvis de som dame er så imot abort at du ikke klarer det, så får de enten la være å ha sex eller prevensjon i alle varianter. Jeg synes det er synd at enkelte får 2-3-4 barn med forskjellige partnere. Det er synd om man velger å gå videre etter skillsmisse, dødsfall osv og finner ny partner som manstifter familie med. Køss meg i rævva. Anonymkode: 97eae...539 1
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #24 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, Carrot skrev: eller mannen må tenke seg om før han velger dyppe snabben i dama.. Ikke sjangs i havet at du får dette til å bli kvinnens ansvar alene, sorry Mac.. Helt enig i at mannen skal tenke seg om også, men det er jo dama som sitter igjen med den siste avgjørelsen om abort eller ikke.
Carrot Skrevet 28. august 2017 #25 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, EvaLena skrev: Helt enig i at mannen skal tenke seg om også, men det er jo dama som sitter igjen med den siste avgjørelsen om abort eller ikke. Jepp, så hvis en mann føler at han ønsker ha den kontrollen er ansvaret for hvor snabben plasseres helt og holdent hans. Problem solved/ conclusion - mannen har ansvaret for å ta sine forhåndsregler.
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #26 Skrevet 28. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er synd om man velger å gå videre etter skillsmisse, dødsfall osv og finner ny partner som manstifter familie med. Køss meg i rævva. Anonymkode: 97eae...539 Jeg takker nei til å køsse deg i rævva, det ligger ikke helt for meg. Så du syns det er greit at barn får både 2 og 3 stesøsken? Tenker da på hvis en av foreldrene får barn med forskjellige partnere.
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #27 Skrevet 28. august 2017 Jeg vet min mening er gammeldags og ikke populær, men jeg synes bare synd på barn som ikke kan vokse opp sammen for evig. Både damer og menn bør tenke mer på å sette barn til verden. Det er for enkelt. De skal til forskjellige foreldre i helgene og ferier. Barn skal kunne ha ett liv sammen hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #28 Skrevet 28. august 2017 2 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg vet min mening er gammeldags og ikke populær, men jeg synes bare synd på barn som ikke kan vokse opp sammen for evig. Både damer og menn bør tenke mer på å sette barn til verden. Det er for enkelt. De skal til forskjellige foreldre i helgene og ferier. Barn skal kunne ha ett liv sammen hele tiden. Men din mening og løsning er...hva da? At ingen skal ha halvsøsken? "Det er for enkelt"... hvordan mener du det skal bli vanskeligere? Anonymkode: 993e7...b7b
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #29 Skrevet 28. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men din mening og løsning er...hva da? At ingen skal ha halvsøsken? "Det er for enkelt"... hvordan mener du det skal bli vanskeligere? Anonymkode: 993e7...b7b At de stopper produksjon av barn når de evt er sammen med partner nummer 3. Man MÅ ikke få kjærlighetsbarn med alle de er sammen med, vet du.
Carrot Skrevet 28. august 2017 #30 Skrevet 28. august 2017 47 minutter siden, EvaLena skrev: Jeg vet min mening er gammeldags og ikke populær, men jeg synes bare synd på barn som ikke kan vokse opp sammen for evig. Både damer og menn bør tenke mer på å sette barn til verden. Det er for enkelt. De skal til forskjellige foreldre i helgene og ferier. Barn skal kunne ha ett liv sammen hele tiden. Din mening er ikke "Gammledags" den er forhistorisk i beste fall og kanskje om jeg er snill litt ideologisk rundt A4 familien, og gamle tradisjoner om at man må gifte seg og bli i det ekteskapet koste hva det koste vil fordi --- hva egentlig? Hvem sier det er bedre for barna? At søsken bor sammen betyr ikke at de har et godt forhold til hverandre, det å bo sammen er ikke å ha "et liv sammen hele tiden" heller, det blir som å si at man må ha barna tett for at de skal ha selskap i hverandre, være ordentlige søsken osv - det er i beste fall tøys. 32 minutter siden, EvaLena skrev: At de stopper produksjon av barn når de evt er sammen med partner nummer 3. Man MÅ ikke få kjærlighetsbarn med alle de er sammen med, vet du. Hvorfor skal grensen gå ved partner nr tre? HVor tar du tallet fra? Barna som vokser opp hos oss har til og med andre foreldre enn oss, de vokser like fullt opp i en søskenrelasjon til våre egne barn, til mine barn osv osv og en av dem har et søsken utenfor som bor alene også som de får en relasjon til, utfordringen ligger i å møte mennesker som deg som mener de har fastien på andres liv, på hva som er rikitg og ikke og som viderefører dette til sine barn og skaper stigmatisering og i verste fall mobbing. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #31 Skrevet 28. august 2017 54 minutes ago, EvaLena said: Jeg vet min mening er gammeldags og ikke populær, men jeg synes bare synd på barn som ikke kan vokse opp sammen for evig. Både damer og menn bør tenke mer på å sette barn til verden. Det er for enkelt. De skal til forskjellige foreldre i helgene og ferier. Barn skal kunne ha ett liv sammen hele tiden. Vil si du går litt lenger enn gammeldags når du mener det burde være forbudt å få barn ved ons. Det blir i praksis tvungen abort om man skulle være ueldig. Anonymkode: af0ee...67b
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #32 Skrevet 28. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil si du går litt lenger enn gammeldags når du mener det burde være forbudt å få barn ved ons. Det blir i praksis tvungen abort om man skulle være ueldig. Anonymkode: af0ee...67b Hva er poenget med ett barn når du ikke kjenner far annet enn ved ett ons? Leve fra far bare fordi mor og far hadde ett ons syns jeg ikke om. Hva folk gjør er jo opp til dem, men jeg jubler ikke når jeg leser om mødre som har barn med flere fedre.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #33 Skrevet 28. august 2017 1 minute ago, EvaLena said: Hva er poenget med ett barn når du ikke kjenner far annet enn ved ett ons? Leve fra far bare fordi mor og far hadde ett ons syns jeg ikke om. Hva folk gjør er jo opp til dem, men jeg jubler ikke når jeg leser om mødre som har barn med flere fedre. Det kan jeg ikke svare på. Jeg skrev bare at å gjøre det forbudt med barn ved ons, noe som da i praksis blir tvungen abort om uhellet skjer, er å være litt mer enn bare gammeldags. Anonymkode: af0ee...67b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #34 Skrevet 28. august 2017 6 timer siden, EvaLena skrev: Ja, jeg skriver jo at dette skjer sjelden, men jeg mener det er for enkelt å få barn med forskjellige foreldre. Det er for enkelt? Nå er jeg spent på hvordan du foreslår at det skal gjøres vanskeligere å få barn med flere fedre? Anonymkode: 4f8c9...cbd
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #35 Skrevet 28. august 2017 21 minutter siden, EvaLena skrev: Hva er poenget med ett barn når du ikke kjenner far annet enn ved ett ons? Leve fra far bare fordi mor og far hadde ett ons syns jeg ikke om. Hva folk gjør er jo opp til dem, men jeg jubler ikke når jeg leser om mødre som har barn med flere fedre. Hva er poenget med et barn? Selv om man ikke kjenner faren eller ønsker å ha noen relasjon til faren (eller motsatt) så er vel poenget med et barn å faktisk få barnet og skape et godt liv sammen. Et barn kan få et fullverdig liv med bare en forelder. Synes du forenkler det veldig. Anonymkode: d8a3d...d28
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #36 Skrevet 28. august 2017 Jeg skal svare deg med et ekte eksempel @evalena En perifer venninne av meg og mor til to herlige gutter døde plutselig svært ung. Hennes yngste vil neppe huske sin mor. Guttene har forskjellige fedre. Far til eldste hadde hyppig samvær, jeg tror de hadde nesten 50/50. Alle detaljene kjenner jeg ikke. Far til eldste og far til yngste møtte hverandre i sorgen og ønsket det beste for sine barn. De har foreldreretten til hver sin sønn, og de har innredet rom til dem andres sønn I sine egne hjem. Og guttene bor hos dem 50/50. Dette har pågått nå i over to år. Så det skjedde ganske nylig. Og barnefedrene var en I slutten av 20-årene og en i starten av 30-årene når det skjedde. Ikke tro at det bare er mor som risikerer noe ved å dø, og at fedre er onde vesen som ikke bryr seg om barna sine. Fedre bryr seg og fedre ønsker det beste for sine barn og fedre også forstår verdien av halvsøsken. Mange fedre er svært gode fedre selv om de ikke er sammen med barnets mor. Mange er likeverdig flinke foreldre som mor er. For du må vel bekymre deg like mye for hva som skjer med barn av fedre som har barn med mer enn én kvinne? Men hovedpoenget mitt er at man ikke kan leve livet sitt etter "tenk om jeg dør". Da bør man I så fall aldri få barn. Helst ikke gifte seg. Ikke ta opp gjeld. Ikke spare til fremtiden. Tenk om man dør. Bedre å bruke det nå. Vi må leve for hverandre, for håp og for en ukjent fremtid. Vi risikerer mye, og det gjør oss lykkelige. Hva om en barnløs kvinne dør. Det slår kanskje store ringer i vannet til mange mennesker det også. Du lager en gammeldags krise her. Og du fordømmer kvinner som har flere kull, uten å nevne menn med flere kull. Det er skikkelig antifeministisk. I tillegg får du ut fra at fedre er uskikket og onde mot barna sine og skiller dem fra søsken, at det er skrevet i stein. Ergo er du mannefiendtlig. Håper du skammer deg litt. Anonymkode: 58403...03f 5
Biloba Skrevet 28. august 2017 #37 Skrevet 28. august 2017 2 timer siden, EvaLena skrev: Skulle vært forbudt å få barn med en ons. Hvis de som dame er så imot abort at du ikke klarer det, så får de enten la være å ha sex eller prevensjon i alle varianter. Jeg synes det er synd at enkelte får 2-3-4 barn med forskjellige partnere. Wow, du fornekter deg ikke når gjelder å skulle bestemme over andres liv, ser jeg.
EvaLena Skrevet 28. august 2017 Forfatter #38 Skrevet 28. august 2017 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal svare deg med et ekte eksempel @evalena En perifer venninne av meg og mor til to herlige gutter døde plutselig svært ung. Hennes yngste vil neppe huske sin mor. Guttene har forskjellige fedre. Far til eldste hadde hyppig samvær, jeg tror de hadde nesten 50/50. Alle detaljene kjenner jeg ikke. Far til eldste og far til yngste møtte hverandre i sorgen og ønsket det beste for sine barn. De har foreldreretten til hver sin sønn, og de har innredet rom til dem andres sønn I sine egne hjem. Og guttene bor hos dem 50/50. Dette har pågått nå i over to år. Så det skjedde ganske nylig. Og barnefedrene var en I slutten av 20-årene og en i starten av 30-årene når det skjedde. Ikke tro at det bare er mor som risikerer noe ved å dø, og at fedre er onde vesen som ikke bryr seg om barna sine. Fedre bryr seg og fedre ønsker det beste for sine barn og fedre også forstår verdien av halvsøsken. Mange fedre er svært gode fedre selv om de ikke er sammen med barnets mor. Mange er likeverdig flinke foreldre som mor er. For du må vel bekymre deg like mye for hva som skjer med barn av fedre som har barn med mer enn én kvinne? Men hovedpoenget mitt er at man ikke kan leve livet sitt etter "tenk om jeg dør". Da bør man I så fall aldri få barn. Helst ikke gifte seg. Ikke ta opp gjeld. Ikke spare til fremtiden. Tenk om man dør. Bedre å bruke det nå. Vi må leve for hverandre, for håp og for en ukjent fremtid. Vi risikerer mye, og det gjør oss lykkelige. Hva om en barnløs kvinne dør. Det slår kanskje store ringer i vannet til mange mennesker det også. Du lager en gammeldags krise her. Og du fordømmer kvinner som har flere kull, uten å nevne menn med flere kull. Det er skikkelig antifeministisk. I tillegg får du ut fra at fedre er uskikket og onde mot barna sine og skiller dem fra søsken, at det er skrevet i stein. Ergo er du mannefiendtlig. Håper du skammer deg litt. Anonymkode: 58403...03f Jeg skammer meg ikke. Du tar veldig feil av hva jeg egentlig mener. Jeg er vel en av de som fremmer far her på forumet. Flere ganger har jeg feks svart at far er like viktig som mor. Begge er like viktige for ett barn. Derfor er jeg ikke fiendtlig innstil til menn og heller ikke kvinner. Jeg er klar over at en far og mor kan være likedan når det gjelder andres barn. Det jeg har reagert er på hvor mange det er som blir "uheldig" gravid med en ons eller at foreldrene går fra hverandre før eller rett etter fødsel. Ingen kontakt med far og situasjonen er nærmest kaotisk. Det er disse jeg tar utgangspunk i. Samtidig har jeg skrevet i ett av innleggene at folk får gjøre som de vil. Jeg bare vil si at jeg ikke trur altfor mange vil gjøre som du nevner i ditt eksempel. Jeg mener heller ikke at folk skal leve ut fra at de kan dø idag, men uansett så bør de tenke litt mer på barn og være litt mer kritisk til hva de dår barn med. Jeg er også en av de som syns det er synd at fedre ikke har noe de skulle ha sagt hvis de gjør ei gravid ved ett ons. Dama bestemmer at hun vil beholde og pappaen må betale i minst 18 år. Begge sitt ansvar, det er jeg klar over.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2017 #39 Skrevet 28. august 2017 Det er kanskje få fedre som reagerer slik som i mitt eksempel, men det er forsvinnende få småbarnsmødre som dør, om du skal inn på de med barn med tre forskjellige fedre så er nok antallet på godt under en i året. Så da lager du en rar problemstilling for å heve deg moralsk over andres valg. Like fullt noe du burde skjemmes over, det er meninger som ser ned på folk. Og det er stygt. Anonymkode: 58403...03f 1
Arth88 Skrevet 28. august 2017 #40 Skrevet 28. august 2017 11 hours ago, EvaLena said: Si du er en mor på 25 og som har feks 2-3 eller flere barn med like mange forskjellige fedre. Så blir mor syk eller i verste fall dør. Hun kan på ingen måte ta ansvar for barna sine. Da blir søskenflokken splittet og barna blir da sendt til sine respektive fedre for videre omsorg. Tviler sterkt på at disse fedrene er villig til å ha alle de andre barna hos seg, bare for at søsken skal kunne treffes. De kan med andre ord risikere å vokse opp uten særlig kontakt med andre stesøsken. Tenker enkelte sv dere mødre her inne på dette noen gang og evt hvilke tanker har dere om dette? Jeg synes det er skremmende å lese om mødre med flere barn med flere fedre. Samtidig har de kanskje ett veldig anstrengt forhold til noen av fedrene også. Det er jo ikke sikkert moren sin øvrige familie heller orker å ha alle søsknene en dag eller to bare for at søsken skal få være sammen. Mulig jeg er på vidda med disse tankene. Heldigvis skjer det kanskje ikke så ofte at mor dør eller blir så syk at barn må oppleve dette jeg skriver om. Da min mor døde var hun riktignok 40, men vi barna på 4,6 og 8 hadde samme mor og far. Min far ble alkoholiker etter min mors død, og jeg var 6 da barnevernet tok oss tre søsknene, først samlet i ett beredskapshjem, men etter noen måneder var alle tre splittet i egne beredskapshjem/fosterhjem og vi så omtrent ikke hverandre igjen før i voksen alder. Det jeg ville frem til her er at det finnes ingen garantier her i livet, men man kan vitterlig ikke leve som om man skulle dø i morgen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå