Gå til innhold

Stina Bakken


Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Marihone skrev (4 timer siden):

Jeg hadde ingen kvalme eller oppkast. Jeg hadde et fantastisk svangerskap, men gikk inn med positiv innstilling og lot få ting stoppe meg. Det eneste jeg var bekymret for var om barnet levde, siden han aldri sparket. 😅

Tankenes kraft er et interessant fenomen har jeg erfart. Om man fokuserer på det negative, vil man oppleve negativitet. Om man tenker positivt og er takknemlig, vil livet bli mer positivt og lettere å leve. 
 

Jeg har avfulgt Stina, men på utforsk har hun snakket om kvalme i tre dager? Det holder å si man er kvalm en gang. Ingen orker å høre på klaging og symptomer. De fleste på Stinas alder har vel sikkert også vært i gjennom en graviditet, så hennes innhold er ikke unikt og interessant - ikke for meg i hvert fall. 
 

Jeg må faktisk si at jeg har mer sansen for PelleK. Han virker som en interessant og fin mann. Det er gøy med de låtene han lager. Han passer jo rett inn i en Disney film. 😊

Mener du jeg kan tenke bort den veldig smertefulle bekkenlåsningen jeg for øyeblikket sliter med, som gjør at jeg ikke klarer å gå på ene beinet? Så fantastisk, fortell meg mer! 😃😃😃

  • Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snurk skrev (5 timer siden):

Stina synes det er ganske vanvittig at første trimester som er ganske jævlig for mange ikke blir snakka om i det hele tatt 🤣 Altså, har hun bodd under en stein eller?? Føler det er VIDEN KJENT at første trimester gir kvalme og oppkast for de aller fleste. 

Jeg så den snappen der hun snakka om at «ingen snakker om første trimester, og hvor ille det er» Tenkte sjøl «hva i alle dager»  

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (21 minutter siden):

Mener du jeg kan tenke bort den veldig smertefulle bekkenlåsningen jeg for øyeblikket sliter med, som gjør at jeg ikke klarer å gå på ene beinet? Så fantastisk, fortell meg mer! 😃😃😃

Vil gjerne også høre om hvordan man kan tenke seg frisk fra IBS og migrene! Do share!

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittkatt skrev (17 timer siden):

Det er egentlig litt trist å si sånt. Hun har vært åpen om at hun har hatt en depresjon tidligere, og mentale utfordringer er vanskelig å håndtere. Det at livet ser perfekt ut utad betyr ikke at det er det. Å være ung er ikke lenger en garanti for at helsa er bra eller at situasjoner trenger å være grei. Det kan være flere grunner til at hun kanskje sliter litt mer nå enn det andre gjorde i samme situasjon. Hun er veldig sårbar nå og deler det hun synes er vanskelig. Det har hun lov til, også har vi andre lov til å ikke følge om det plager oss.

Det er vel strengt tatt det som var poenget mitt over her.. noe jeg også har skrevet tidligere i denne tråden. Og ja, har avfulgt for lenge siden, men følger tråden her.. som holder i massevis. 

Endret av Lzzy
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, wonkydonkey said:

Enig der, men samtidig er et positivt tankesett ganske avgjørende for hvordan man håndterer og mestrer perioder som kan være vanskelige. Selv hadde jeg ekstrem bekkenløsning, med termin i mars gikk jeg på krykker og var sykemeldtfra august året før og var så og si i tvungen husarrest da bekkenløsningen var så ekstrem. Ble igangsatt et par uker før termin pga det. Hadde jeg latt negative tanket fått fotfeste der så hadde hele graviditeten blitt uutholdelig, men en positiv innstilling og fokus på det som var bra gjorde graviditeten overkommelig og jeg sitter igjen med følelsen av at jeg hadde en fin graviditet på tross av utfordringer.

 

Nå er ikke dette ment som en "se så flink jeg var" kommentar, men mer at det og klare å ha en positiv innstilling virkelig kan verne om ens egen psyke i tøffe situasjoner. Jeg liker Stina godt, og har fulgt henne gjennom ivf prossessen, men ser ikke like ofte på snappene hennes nå da det gjerne er veldig negativt ladet for tiden (om så med god grunn). Håper virkelig for hennes del at hun får en lettere graviditet når hun kommer over i 2. Trimester. Klart det er forferdelig å være så mye kvalm, men nå virket det som det er totalt altoppslukende.

Ja, det var dette jeg mente, ref. din første setning. :) Jeg mente ikke at man kan tenke bort sykdommer og kvalme, men få et annet fokus. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, esk said:

Mener du jeg kan tenke bort den veldig smertefulle bekkenlåsningen jeg for øyeblikket sliter med, som gjør at jeg ikke klarer å gå på ene beinet? Så fantastisk, fortell meg mer! 😃😃😃

Det var ikke det jeg mente, men positive tanker kan hjelpe på hvilket fokus og innstilling man har. Dette er allmenn kunnskap. Negativitet avler negativitet. Nå er Stina så oppslukt av kvalmen, men bare vent så kommer det snart noe nytt som er negativt.  

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og jeg skal være ærlig nå. Jeg liker ikke Stina som influencer. Jeg synes hun er drama queen, negativ, nedlatende,  frekk, bitchy, overfladisk og noe nevrotisk. Jeg fulgte henne i et par måneder pga. hennes kreative side (strikking/pynt/blomster), men ble til slutt lei av dette fokuset på graviditet og offermentalitet. Hun kommer likevel ofte opp i utforsk. 

Mitt ønske er at hun leser i denne tråden og tar til seg noen tilbakemeldinger mtp. at hun er en bedrift/influencer. Og ønsker man ikke tilbakemeldinger eller kritiske stemmer, så er kanskje ikke yrket noe for henne. :) 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (41 minutter siden):

Det var ikke det jeg mente, men positive tanker kan hjelpe på hvilket fokus og innstilling man har. Dette er allmenn kunnskap. Negativitet avler negativitet. Nå er Stina så oppslukt av kvalmen, men bare vent så kommer det snart noe nytt som er negativt.  

Men hvis man har et helt reelt symptom som svangerskapskvalme, er det faktisk veldig begrenset hva positive tanker kan gjøre til eller fra. Du sier selv at du ikke hadde svangerskapskvalme, så da blir det feil at du uttaler deg på den måten du gjør. Du sitter og bagatelliserer plager hos gravide som kan føles helt invalidiserende for de det gjelder, og da har du ikke engang kjent det på kroppen selv. Det er veldig provoserende.

  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (11 minutter siden):

Men hvis man har et helt reelt symptom som svangerskapskvalme, er det faktisk veldig begrenset hva positive tanker kan gjøre til eller fra. Du sier selv at du ikke hadde svangerskapskvalme, så da blir det feil at du uttaler deg på den måten du gjør. Du sitter og bagatelliserer plager hos gravide som kan føles helt invalidiserende for de det gjelder, og da har du ikke engang kjent det på kroppen selv. Det er veldig provoserende.

Det blir i alle fall ikke bedre av å spy ut negativitet dag ut og dag inn. Pun intended. 

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (57 minutter siden):

Det var ikke det jeg mente, men positive tanker kan hjelpe på hvilket fokus og innstilling man har. Dette er allmenn kunnskap. Negativitet avler negativitet. Nå er Stina så oppslukt av kvalmen, men bare vent så kommer det snart noe nytt som er negativt.  

 

esk skrev (13 minutter siden):

Men hvis man har et helt reelt symptom som svangerskapskvalme, er det faktisk veldig begrenset hva positive tanker kan gjøre til eller fra. Du sier selv at du ikke hadde svangerskapskvalme, så da blir det feil at du uttaler deg på den måten du gjør. Du sitter og bagatelliserer plager hos gravide som kan føles helt invalidiserende for de det gjelder, og da har du ikke engang kjent det på kroppen selv. Det er veldig provoserende.

Men det er jo absolutt noe i dette da. Tankens kraft kan har en del å si.

Og det er et paradoks at man som "ikke-arbeidene", (for det å sitte å snakke inn i telefonen er ikke et arbeide i vanlig forstand, selv om disse influenserne tjener penger på det) kan gå så opp alle symptomer og finne de så invalidiserende. Spesielt når man selv og andre man kjenner, som står i vanlige jobber, har flere barn osv, og ikke kan legge seg ned på samme måte som Stina kan, allikevel klarer det uten å suttre halvparten så mye.

Og ja, jeg har også vært gravid, opptil flere ganger, og hatt varierende med svangerskapsplager- alt fra lite til maaasse. Har også mistet flere ganger og så sent som i uke 20. Så jeg har absolutt empati for både plagene andre får og opplever og i forhold til det å miste.

Men som flere har påpekt her, så blir denne syting alt for mye, og ja jeg har avfulgt henne, nettopp på bakgrunn av all sytingen

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

panzerpølsa skrev (48 minutter siden):

Det blir i alle fall ikke bedre av å spy ut negativitet dag ut og dag inn. Pun intended. 

Nei, det er sant. Er ikke fan av klagingen jeg heller, og sluttet å følge med på henne etter at hun ble så fullstendig ensporet. Snakket mest generelt fordi jeg syntes det var provoserende utsagn brukeren kom med. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

strawberry88 skrev (1 time siden):

 

Men det er jo absolutt noe i dette da. Tankens kraft kan har en del å si.

Og det er et paradoks at man som "ikke-arbeidene", (for det å sitte å snakke inn i telefonen er ikke et arbeide i vanlig forstand, selv om disse influenserne tjener penger på det) kan gå så opp alle symptomer og finne de så invalidiserende. Spesielt når man selv og andre man kjenner, som står i vanlige jobber, har flere barn osv, og ikke kan legge seg ned på samme måte som Stina kan, allikevel klarer det uten å suttre halvparten så mye.

Og ja, jeg har også vært gravid, opptil flere ganger, og hatt varierende med svangerskapsplager- alt fra lite til maaasse. Har også mistet flere ganger og så sent som i uke 20. Så jeg har absolutt empati for både plagene andre får og opplever og i forhold til det å miste.

Men som flere har påpekt her, så blir denne syting alt for mye, og ja jeg har avfulgt henne, nettopp på bakgrunn av all sytingen

Og hun selv sier hun tror på tankens kraft. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (3 timer siden):

Og jeg skal være ærlig nå. Jeg liker ikke Stina som influencer. Jeg synes hun er drama queen, negativ, nedlatende,  frekk, bitchy, overfladisk og noe nevrotisk. Jeg fulgte henne i et par måneder pga. hennes kreative side (strikking/pynt/blomster), men ble til slutt lei av dette fokuset på graviditet og offermentalitet. Hun kommer likevel ofte opp i utforsk. 

Mitt ønske er at hun leser i denne tråden og tar til seg noen tilbakemeldinger mtp. at hun er en bedrift/influencer. Og ønsker man ikke tilbakemeldinger eller kritiske stemmer, så er kanskje ikke yrket noe for henne. :) 

Tankens kraft, tenk positivt når du ser og hører på henne så ser du snart noe positivt med henne 🙂

 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvsagt er det en god ting å være positiv. Her kan det virke som at Stina kanskje fikk det mye tyngre enn hun kunne forestilt seg i utgangspunktet, og hennes måte å håndtere det på er å snakke om det. Selv om noen her ikke mener at hun har en jobb, så har hun det. Tradisjonell eller ikke. Det er ekstremt provoserende at enkelte sammenligner graviditeter her. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

snurk skrev (15 timer siden):

Stina synes det er ganske vanvittig at første trimester som er ganske jævlig for mange ikke blir snakka om i det hele tatt 🤣 Altså, har hun bodd under en stein eller?? Føler det er VIDEN KJENT at første trimester gir kvalme og oppkast for de aller fleste. 

Forsto det som at hun mente at folk flest ikke forteller at de er gravide engang i første trimester, så de går igjennom alt av kvalme, utmattelse osv i skjul, som regel i full jobb osv, og snakker da ikke om det med folk imens de går igjennom det. Jeg er igrunn litt enig i at det er vannvittig. Jeg går ikke rundt og klager hele første trimester altså, men forstår virkelig ikke hvordan folk orker å skjule det og late som ingenting. 😅

Endret av MariaIsabel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (5 timer siden):

Forsto det som at hun mente at folk flest ikke forteller at de er gravide engang i første trimester, så de går igjennom alt av kvalme, utmattelse osv i skjul, som regel i full jobb osv, og snakker da ikke om det med folk imens de går igjennom det. Jeg er igrunn litt enig i at det er vannvittig. Jeg går ikke rundt og klager hele første trimester altså, men forstår virkelig ikke hvordan folk orker å skjule det og late som ingenting. 😅

Kjenner flere som har vært åpne om det jeg. Tror dere at dere er unike eller noe?  Og grunner til at noen skjuler det er for at de ikke orker skikkelig nedtur for sin egen del hvis det går galt. Er ikke moro å forklare seg til alle om og om igjen.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannhetsøkende skrev (2 timer siden):

Kjenner flere som har vært åpne om det jeg. Tror dere at dere er unike eller noe?  Og grunner til at noen skjuler det er for at de ikke orker skikkelig nedtur for sin egen del hvis det går galt. Er ikke moro å forklare seg til alle om og om igjen.

For et rart svar på at jeg forklarer hva hun mente da det tydeligvis ble misforstått her ...

De fleste skjuler det. Grunnen får være opp til hver enkelt og det har igrunn ingenting med saken å gjøre.

Poenget mitt var bare at hun mente ikke det ikke var en kjent sak at første trimester er hardt, men at de fleste (ikke alle 🙄) går igjennom det uten å snakke om det. Men har da ikke bodd under en stein fordi man mener at de fleste ikke annonserer svangerskapet i første trimester?

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (1 time siden):

For et rart svar på at jeg forklarer hva hun mente da det tydeligvis ble misforstått her ...

De fleste skjuler det. Grunnen får være opp til hver enkelt og det har igrunn ingenting med saken å gjøre.

Poenget mitt var bare at hun mente ikke det ikke var en kjent sak at første trimester er hardt, men at de fleste (ikke alle 🙄) går igjennom det uten å snakke om det. Men har da ikke bodd under en stein fordi man mener at de fleste ikke annonserer svangerskapet i første trimester?

Hvordan vet du hva hun mente? 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MariaIsabel skrev (2 timer siden):

For et rart svar på at jeg forklarer hva hun mente da det tydeligvis ble misforstått her ...

De fleste skjuler det. Grunnen får være opp til hver enkelt og det har igrunn ingenting med saken å gjøre.

Poenget mitt var bare at hun mente ikke det ikke var en kjent sak at første trimester er hardt, men at de fleste (ikke alle 🙄) går igjennom det uten å snakke om det. Men har da ikke bodd under en stein fordi man mener at de fleste ikke annonserer svangerskapet i første trimester?

Jo man har jo bodd under en stein da. For hvem har nevnt ordet tabu om emnet flere ganger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abrahima skrev (57 minutter siden):

Hvordan vet du hva hun mente? 

Lurer jeg også på. Er jo ikke måte på hva hun vet om henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...