Alvea Skrevet 25. mai #3821 Del Skrevet 25. mai Hvorfor ikke lage en platting? Å lage en platting er jo svært enkelt og lett å gjøre selv for de fleste. Finnes mange tutorials og videoer med fremgangsmåte. Ville også bygd inn bassenget med treverk rundt så det ikke er så plastikk og lite pent. De isoporplatene og presenning var fryktelig stygt å se på. Blir ikke noe finere med kunstgress heller vil jeg tro. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 25. mai #3822 Del Skrevet 25. mai Alvea skrev (7 minutter siden): Hvorfor ikke lage en platting? Å lage en platting er jo svært enkelt og lett å gjøre selv for de fleste. Finnes mange tutorials og videoer med fremgangsmåte. Ville også bygd inn bassenget med treverk rundt så det ikke er så plastikk og lite pent. De isoporplatene og presenning var fryktelig stygt å se på. Blir ikke noe finere med kunstgress heller vil jeg tro. Så fort man lager en "varig" løsning, slik som f. Eks platting rundt bassenget, så blir det søknadspliktig. Det gjør prosessen både mer kostbar samt at det tar svært lang tid. Så I dette tilfelle kan jeg forstå at de gikk for en mer lettvint løsning. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Abrahima Skrevet 25. mai #3823 Del Skrevet 25. mai Jeg siterte feil innlegg i innlegget mitt over. Beklager. Skulle sitere innlegget hvor bassenget var bygd inn i en terrasse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 25. mai #3824 Del Skrevet 25. mai Tråden er ryddet for spekulasjoner. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 25. mai #3825 Del Skrevet 25. mai Abrahima skrev (43 minutter siden): Så fort man lager en "varig" løsning, slik som f. Eks platting rundt bassenget, så blir det søknadspliktig. Det gjør prosessen både mer kostbar samt at det tar svært lang tid. Så I dette tilfelle kan jeg forstå at de gikk for en mer lettvint løsning. De planla jo bassenget i fjor, så hadde hatt tid til å søke. Mitt inntrykk er at Stina er litt spontan og utålmodig og vil at ting skal skje "med en gang". Og tar derfor beslutninger litt fort, og kanskje derfor går for litt lettvinte løsninger. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvea Skrevet 25. mai #3826 Del Skrevet 25. mai Abrahima skrev (1 time siden): Så fort man lager en "varig" løsning, slik som f. Eks platting rundt bassenget, så blir det søknadspliktig. Det gjør prosessen både mer kostbar samt at det tar svært lang tid. Så I dette tilfelle kan jeg forstå at de gikk for en mer lettvint løsning. Ja, du sier noe der. Det stemmer om de ikke har noen byggegrense i kommuneplanen for dette området. ITenkte ikke på at dette blir i strandsonen jeg og da er det andre regler. For platting på under en halv meter høyde er i utgangspunktet ikke et søknadspliktig tiltak. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonish91 Skrevet 25. mai #3827 Del Skrevet 25. mai litleMeg skrev (På 23.5.2024 den 23.51): Men at det er bedre å farge håret svart, fordi brunt hår ikke passer til alle farger av klær. 😂 jeg har gjort feil i mange år. Hahahha!! Ikke fått med! Men dummeste man kan si, ikke sikkert hu e så fin med brunt hår. Passer til sitt svart hår 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 25. mai #3828 Del Skrevet 25. mai Abrahima skrev (2 timer siden): Så fort man lager en "varig" løsning, slik som f. Eks platting rundt bassenget, så blir det søknadspliktig. Det gjør prosessen både mer kostbar samt at det tar svært lang tid. Så I dette tilfelle kan jeg forstå at de gikk for en mer lettvint løsning. De må også søke om bassenget skal stå i mer enn 2 mnd med tanke på hvor høyt det er om jeg har forstått reglene. Da må de i såfall ta det ned før august… Bassenget har de pratet om siden i fjor så å søke har de hatt god til til. Kan være kostbart ja, men når jeg ser forbruket og hvor mye de spiser på restaurant så tviler jeg på at økonomi er noe de sliter med.. Selvfølgelig har de Hagen slik de selv vil, synes bare den plastikk klumpen dro ned helheten på en eller så fint opparbeidet hage hun åpenbart trives å jobbe med og legger ned tid på 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristine79 Skrevet 25. mai #3829 Del Skrevet 25. mai De bor jo helt nede ved havet. Hadde aldri giddet å bruke penger på et basseng da, og hvertfall ikke et så stygt et som ødelegger hagen. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guest90 Skrevet 25. mai #3830 Del Skrevet 25. mai Men herrelighet. De har jo akkurat satt opp det bassenget🙄Kan jo godt være de bygger det inn med noe etterhvert. Jeeez voksene folk her😬 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 25. mai #3831 Del Skrevet 25. mai «H» skrev (6 timer siden): Jeg tenkte ikke grave ned men bygge inn. Jeg står for at jeg synes det er rart å legge så mye i hage men velge så lettvin løsning.. Tror heller ikke at økonomi er et stort problem for disse to, det kjøpes jo konstant . Sikkert forskjellig på folk hva de synes er pent eller ikke. Bildet du legger ut her synes ikke jeg var mye pent. Realt med et basseng du kan tømme og rydde vekk hver høst, enn å ha en diger kasse midt i hagen.. 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
«H» Skrevet 25. mai #3832 Del Skrevet 25. mai Bibbi_ skrev (Akkurat nå): Sikkert forskjellig på folk hva de synes er pent eller ikke. Bildet du legger ut her synes ikke jeg var mye pent. Realt med et basseng du kan tømme og rydde vekk hver høst, enn å ha en diger kasse midt i hagen.. Synes det er langt penere enn presenning og kunstgras, men personlig ville jeg ikke hatt noen av delene.. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happygilmore Skrevet 26. mai #3833 Del Skrevet 26. mai Noen som vil dele bilde av dette bassenget? Har ikke snap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roe Skrevet 26. mai #3834 Del Skrevet 26. mai (endret) «H» skrev (4 timer siden): De må også søke om bassenget skal stå i mer enn 2 mnd med tanke på hvor høyt det er om jeg har forstått reglene. Da må de i såfall ta det ned før august… Bassenget har de pratet om siden i fjor så å søke har de hatt god til til. Kan være kostbart ja, men når jeg ser forbruket og hvor mye de spiser på restaurant så tviler jeg på at økonomi er noe de sliter med.. Selvfølgelig har de Hagen slik de selv vil, synes bare den plastikk klumpen dro ned helheten på en eller så fint opparbeidet hage hun åpenbart trives å jobbe med og legger ned tid på Var det ikke snakk om at de da måtte grave og masse slikt pga bergmasser på tomta og at tomta ikke var helt jevn for en tid tilbake eller husker jeg helt feil nå? Synes å huske hun nevnte dette ift en platting Endret 26. mai av Roe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orly Skrevet 26. mai #3835 Del Skrevet 26. mai Bibbi_ skrev (9 timer siden): Sikkert forskjellig på folk hva de synes er pent eller ikke. Bildet du legger ut her synes ikke jeg var mye pent. Realt med et basseng du kan tømme og rydde vekk hver høst, enn å ha en diger kasse midt i hagen.. Enig, var virkelig ikke pent med den kassen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labbus Skrevet 26. mai #3836 Del Skrevet 26. mai SoftKitty skrev (På 23.5.2024 den 23.01): Dette blir kanskje slettet som spekulasjoner men min oppfatning er at han vel er på spekteret et sted, uten at det er noe negativt i det hele tatt, heller enn SF? Men generelt er det mye mindre kritikk mot menn som både lever etter og fronter i SoMe helt ekstreme trenings- og spiseregimer versus mot kvinner.. Ser det også i hverdagen blant folk jeg kjenner. Kjenner mange fler menn som virker til å ha et mer tvangspreget forhold til mat og kropp faktisk. De blir kanskje påvirket? En plass er hun vel også når hun ikke "makter" at de har felles wc......Hørt på maken da gitt 😄 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
introvert_ Skrevet 26. mai #3837 Del Skrevet 26. mai Labbus skrev (1 time siden): En plass er hun vel også når hun ikke "makter" at de har felles wc......Hørt på maken da gitt 😄 Seriøst? Deler de ikke bad? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannhetsøkende Skrevet 26. mai #3838 Del Skrevet 26. mai (endret) Labbus skrev (4 timer siden): En plass er hun vel også når hun ikke "makter" at de har felles wc......Hørt på maken da gitt 😄 Hun syns det er ekkelt å vaske doen også. Sin egen også. Husker jeg ikke helt feil fikk hun hjelp til det. De har, eller hadde ihvertfall en vaskehjelp til å vaske gulvene. Kanskje h*n vasket dassen hennes også. Skjønner såklart at doen er ekkel, men må hun leke så primadonna?Skaper seg så veldig. Endret 26. mai av Sannhetsøkende 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pidla Skrevet 27. mai #3839 Del Skrevet 27. mai (endret) Sannhetsøkende skrev (10 timer siden): Hun syns det er ekkelt å vaske doen også. Sin egen også. Husker jeg ikke helt feil fikk hun hjelp til det. De har, eller hadde ihvertfall en vaskehjelp til å vaske gulvene. Kanskje h*n vasket dassen hennes også. Skjønner såklart at doen er ekkel, men må hun leke så primadonna?Skaper seg så veldig. Blir spennende å se hvordan hun takler bleier og spy! (Men håper vi aldri får greie på det, og at hun holder babyen langt unna internett. Som hun lover nå, men er jo tydeligvis altfor vanskelig å la være, ser vi fra andre 🤑 ) Endret 27. mai av Pidla 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. mai #3840 Del Skrevet 27. mai happygilmore skrev (På 26.5.2024 den 2.30): Noen som vil dele bilde av dette bassenget? Har ikke snap. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå