AnonymBruker Skrevet 27. august 2017 #1 Del Skrevet 27. august 2017 Skal lage 20-års fest for min datter, om 2-3 mnd. Tiden går fort, og jeg ønsker å planlegge godt, og har startet. Lokalet er bestilt (pga julebordsesongen så måtte jeg være ute i god tid) Maten som skal serveres er planlagt, og bestilt Kaken er tenkt ut, men ikke bestilt enda (litt tidlig enda) Drikkevarene er tenkt ut, og familien har fått beskjed om å kjøpe kvoten hver gang de er i Sverige, så det kommer etter hvert på plass Gjestene er tenkt ut, noen har allerede fått beskjed om å holde av datoen, og det inkl våre venner, familie og gode bekjente, og sist men -absolutt ikke minst 20 åringens 7-8 nærmeste venner fra barndommen, videregående og nå universitet. Skal kjøre bildekarusell av 20åringen, fra fødsel og til nå, noen fine, og noen flaue bilder. Lokalet har heldigvis projektor og lerret, så det er også på plass Et familiemedlem har fått beskjed om lage spill liste for dans, og en annen yngre til å lage spill liste beregnet på litt yngre Skal lage eget barnebord med tegnesaker og div for de litt yngre.... MEN nå til det som ikke er helt på plass Vet ikke hvordan holde maten (som må være ganske varmt) når servering. Noen jeg kjenner brukte sånne runde pizzaovner til å holde maten varm, mens det serveres, men jeg har ikke lyst til å kjøpe 4 sånne ovner for flere tusen kroner, som ikke kommer til å bli brukt. Maten kommer i kjeler, så jeg kan varme det, men de kan jo ikke serveres rett fra kjelen. En annen ting jeg tenkte var sånne aliminiums former. Da jeg var i USA en gang, og var på fest, så brukte de sånne former, med noe telys greier under, som holdt varmen, når maten først var varm. Prøver å Google det, men finner ingenting her. NOEN SOM HAR NOEN FORSLAG? En annen fest jeg var på så hadde de merket hver matrett med hva dette var. EKS sånne svarte tankebobler i tavledesign, med navn på retten eks. vegetar vårrull, skrevet med kritt, som stod ved siden av, på en stand (se for deg en omvendt stor T (ca 10cm), med en tankeboble øverst). Det så såååå fint ut. Noen som vet om noe slikt kan kjøpes her i Norge. På den festen jeg var på, så hadde en av familiemedlemenne vært i USA på ferie, og tilfeldigvis kjøpt de. Aktiviteter? Det jeg har tenkt ut selv er sånn stol lek, og en quiz om 20-åringen. Man trenger ikke være barn for å kose seg med stol lek. Forslag på smågaver som vinnerne av aktivitetene kan vinne. Noen andre forslag, for å gjøre dagen til verdens beste 20åring, enda bedre. Anonymkode: 7c80d...649 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 2. september 2017 #2 Del Skrevet 2. september 2017 Former med talglys kan du laga sjølv eller bruka te-varmar. Matetikkettar er veldig lurt. Då slepp folk å forsyna seg med ting de ikkje likar og allergikarar kan forsyna seg fritt. Etikkettane kjøper du billegast på wish/ebay. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella1 Skrevet 2. september 2017 #3 Del Skrevet 2. september 2017 Ser at det er tomt på nettet, men kanskje de har den i en av butikkene? https://coop.no/sortiment/obs-sortiment/kjokkenutstyr-og-borddekking/ildfaste-former/andre-merkevarer-1000063246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 3. september 2017 #4 Del Skrevet 3. september 2017 Har du mulighet for å låne vanlige kokeplater som går på strøm, eventuelt kjøpe (koster nødvendigvis ikke mye) så holder du maten lett varm. Kanskje du kjenner noen som jobber i en kantine/et kjøkken? Søk på bordkort så vil du nok få gode tips om hvordan du kan merke de forskjellige rettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå