Gå til innhold

Bruker du vannkokeren på hotellrom? Ikke gjør det! :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøper man dette?

Anonymkode: e3d61...5e8

Vet ikke, men jeg har sett dem før. Vet ikke om de selger dem i Norge, men de finnes i USA. :) Kanskje man kan kjøpe dem på Amazon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck it altså. ... nå kjøper jeg en minivannkoker

Anonymkode: e99da...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Vet ikke, men jeg har sett dem før. Vet ikke om de selger dem i Norge, men de finnes i USA. :) Kanskje man kan kjøpe dem på Amazon. 

Takk :)

Anonymkode: e3d61...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

Merkelig siden du kan få klærne vasket på et hotell...........

Koster sikkert en del mer enn å putte trusa i vannkokeren.:fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Chiyo skrev:

Koster sikkert en del mer enn å putte trusa i vannkokeren.:fnise:

Koster faktisk ikke ekstra vanligvis. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Drakan skrev:

Koster faktisk ikke ekstra vanligvis. O_o

Nice. Det hadde jeg ikke trodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Chiyo skrev:

Nice. Det hadde jeg ikke trodd.

Vel... jeg har aldri vasket tøy på norske hoteller, men hadde vært horribelt om de tok betalt. o_O
De har aldri tatt betalt ekstra i utlandet.

Endret av Drakan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Fader,så ubetenksomt og kvalmt. Altså. Tenker de ikke på at folk skal bruke ting etter dem? Så mye merkelig en skal lese. Men at hotellgjester finner på mye rart og etterlater rommene ganske fæle er ikke nytt. Det skjer ikke så ofte. Normalt er gjestene normalt oppegående og renslige mennesker,men de som ser pynteligst ut kan overraske mye når de forlater hotellrom. En skal ihvertfall ikke skue hundene på hårene.

Men fader. En vasker ikke undertøy i en beholder andre skal drikke vann fra. For noen folk som fins blant oss. Ha med egen vannkoker!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
15 minutter siden, Chiyo skrev:

Koster sikkert en del mer enn å putte trusa i vannkokeren.:fnise:

Det koster ikke noe ved flere hoteller. I verste fall en femtilapp. Det bør de fleste ha råd til når de leier på hotell. Mye rart :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Drakan skrev:

Vel... jeg har aldri vasket tøy på norske hoteller, men hadde vært horribelt om de tok betalt. o_O
De har aldri tatt betalt ekstra i utlandet.

Selvsagt tar vi da ekstra betalt for å utføre en tjeneste. Det koster faktisk lønn og utstyr å ha folk til å gjøre sånt. Det er nok et fåtall av hotell i utlandet som ikke tar seg betalt for sånt, har aldri vært borti det iallefall. De fleste hotell (om ikke alle) i byen jeg jobber i bruker eksternt renseri og det er faktisk ganske dyrt. 

Anonymkode: 58103...fbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RIFF/LIFE

Det høres litt ut som noe en prostituert kunne gjort. Har aldri hørt om det tidligere. Jeg bestiller alltid room-service, og jeg har alltid med antibakteriell for overflater som jeg bruker over hele suiten eller rommet. Jeg foretrekker Four seasons og Hilton hoteller. Har aldri blitt syk, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med jeg har glemt dette til neste gang jeg skal bo på hotell, så kommer nok til å bruke vannkokeren da også. Og regner med å komme fra det uten men. (Faren for brannsår av å søle kokende vann på meg er nok større enn at jeg får i meg en sjelden bakterie og blir syk.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er større risiko for å bli smittet med resistente bakterier utenfor Skandinavia fordi i Skandinavia greier vi fortsatt å ha en viss kontroll. I en del andre land har de sluttet å isolere for en del resistente bakterier som for eksempel ESBL-produserende bakterier, men i Norge isolerer vi for det. 

Anonymkode: 6bb69...aae

Du blir ikke automatisk isolert fordi man får ESBL, VRE eller MRSA. Men om man ender på en institusjon som sykehus eller sykehjem så blir man isolert og personalet bruker smitte utstyr ol. 

Mange med resistente bakterier bor hjemme, går i butikken osv. 

 

Men hvem i alle dager koker undertøyet sitt i en vannkokker!

Anonymkode: 9b41c...0aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen koker undertøy i slike vannkokere...

"

Kan være farlig

Nå er bare tanken på å drikke kaffe eller te fra en kjele der andre har kokt sine ymse plagg avstøtende nok.

Men det er mer - det kan være direkte livsfarlig.

Doktor Heather Hendrickson, som underviser i molekylær biovitenskap ved det naturfaglige fakultetet ved Massey-universitet Auckland sier til The Independent at det finnes bakterier som er resistente for høye temperaturer og overlever selv kokende vann. Disse kan potensielt være svært skadelige for andre personer om de kommer i kontakt med dem.

Hendrickson nevner spesielt Clostidium botulinum-bakterien som forårsaker botulisme.

- Disse forårsaker ikke sykdom hvis de blir fortært, men deres tilstedeværelse i visse miljøer kan medføre at de produserer et giftig stoff som i verste fall kan være dødelig, sier hun.

Uansvarlig

- Å koke undertøy i vannkokeren er fryktelig uansvarlig. Riktignok er sannsynligheten for at vedkommende som gjør det har resistente patogener (bakterier) liten. Men du vet aldri, sier doktoren."

https://www.dagbladet.no/tema/skittentoyvask-setter-sinnene-i-kok-pa-nettet/68632713

At det går an å være så grisete! Ta med egen vannkoker hjemmefra er rådet i artikkelen. Kommer du til å ta med egen vannkoker heretter?

 

Anonymkode: e3d61...5e8

Gammelt nytt. 

Dushodene og hårfønerne på hoteller er like ille om ikke verre enn vannkokerne ts refererer til. 

Anonymkode: 584cf...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gammelt nytt. 

Dushodene og hårfønerne på hoteller er like ille om ikke verre enn vannkokerne ts refererer til. 

Anonymkode: 584cf...55d

Hva finnes på dusjhodene og hårfønerne?

Anonymkode: e3d61...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva finnes på dusjhodene og hårfønerne?

Anonymkode: e3d61...5e8

Patogene mikroorganismer. 

Anonymkode: 584cf...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller ned i restauranten å tar meg en kopp te/kaffe. 

Anonymkode: fe555...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Det må da være enklere å ta med seg en skvett klorin?

Hva bruker man vannkoker på hotell til?

Hva skal du bruke klorinskvetten til? Undertøysvask? 

Anonymkode: 584cf...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...