Gå til innhold

Hvor er det best å kjøre opp i Trøndelag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle bestille meg time, men på brekstad der jeg tenkte var ikke ledig før om 4 måneder. Vil ikke kjøre opp i en "by" 🙈 Noen som har kjørt opp noen plass der det ikke er så mye rundkjøringer, høyreregelen osv å tenke på? Jeg skal innrømme, bykjøring er det verste jeg vet 🙄 Takk for svar 👍🏻

Anonymkode: daaa9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke er klar for å feks kjøre rundkjøring er du ikke klar for å kjøre opp. Selv hvis du kjører opp i Trondheim blir du ikke bedt om å kjøre på de verste stedene, men vanlige utfordringer i trafikken bør du kunne takle selv på oppkjøring. Ellers har jeg ikke så lyst til at du skal kjøre i området der hvor jeg bor. 

Anonymkode: 01d4f...c9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det det er snakk om, men jeg bor på en relativ liten plass, 0 rundkjøringer, 0 lyskryss eller noe slikt. Jeg kan å kjøre, men vil helst slippe 100vis av rundkjøringer eller lyskryss ved oppkjøringen, for jeg blir så lett stressa av det når jeg har oppkjøring.  Da overtenker jeg alt og alt blir helt kaos. Jeg har kjørt i by før, uten sensor, å de gangene går det heeeelt fint.

Anonymkode: daaa9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det spiller en rolle! Om man har tatt all kjøring på en mindre plass, er det såklart vanskeligere å kjøre opp feks i Oslo om man i det hele tatt ikke er kjent der...

Anonymkode: daaa9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør opp i din egen hjemby, om det er Trondheim så ta Trondheim. 
Rundkjøringer har du mye av i Trondheim. Så er idiotisk av deg å unngå rundkjøring under oppkjøring/kjøretimer. 
Faktisk så er Brekstad enda verre! Jeg er fra Trondheim og kjørte opp i Trondheim. Øvelseskjørte på Fosen rundt Brekstad før jeg fikk lappen. Jeg satt med hjerte i halsen. Der har du barn ved veiene på grunn av manglende fortau. Du har hester, kuer og elger som går i kjørebanen. Du har traktorer som kjører i 15 km/t, møter du på dem på 60 sone i en sving, ja da må du ha englevakt. 
Du har stygge forbikjøringer på landet fordi de er lommekjent og kjører fint det dobbelte av fartsgrensen. Du har tullinger som stopper opp midt i en sving for å slå av en prat. Endte opp i grøfta på grunn av slike tullinger selv. Når jeg reagerte før pappa, pappa som er yrkessjåfør, da sier det litt. Jeg satt med hjerte i halsen hele turen og var klar for en smell, derfor jeg reagerte såpass raskt. Vi var heldig som endte opp i grøfta. Du har også tullinger som kjører i 100 km/t fordi de tror de er alene med elgen. Møt på dem i en sving du, så får du testet dine kjøreegenskaper. 

By er bedre enn landet for å si det mildt. 
Selv etter 3 år med lappen så gruer jeg meg til å kjøre på landet. Jeg tar heller 50 rundkjøringer enn elg og traktor for å si det sånn.

Anonymkode: bb15e...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal kjøre opp på Brekstad, men er eviglang kø her.. Vurderte å be om oppkjøring i Trondheim, men kjørelæreren min sier det er like lang kø der. Hva med Stjørdal? Eller, hvis du vil lengre ut på landet kan kanskje Røros eller Oppdal være noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra landet, derfor er jeg vant med kjøringa på landet. Kjørelæreren min sa også det at det er vanen fra hjemplassen. På min hjemplass har jeg nok kunnet kjørt i blinde. Men her har vi dessverre ingen kjøreskole eller mulighet til oppkjøring🙄 

Så derfor ville jeg høre om evt noen visste av noe😊

Anonymkode: daaa9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FantasDick skrev:

Jeg skal kjøre opp på Brekstad, men er eviglang kø her.. Vurderte å be om oppkjøring i Trondheim, men kjørelæreren min sier det er like lang kø der. Hva med Stjørdal? Eller, hvis du vil lengre ut på landet kan kanskje Røros eller Oppdal være noe? 

Ja, det er over 4 måneder kø på brekstad😕 Trondheim var vist ledig i oktober en gang, så jeg vurderer Oppdal nå👍🏻

Anonymkode: daaa9...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint å kjøre opp i Trondheim vel? Litt av alt men fine veier og null stress, jeg kjørte opp i Trondheim og det gikk kjempefint selv om jeg er mest vant til å kjøre utenfor byen. Dro ikke en gang inn til sentrum på oppkjøringa.

Anonymkode: 0ccc0...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Melhus har mange trafikkskoler, og mulighet for oppkjøring både i Trondheim og på støren. Ellers finner du noen trafikkskoler på orkanger.

Skjønner godt at du ikke ønsker å kjøre opp i en by. Særlig ikke trondheim. Da er orkanger lettere. En del rundkjøringer, men ingen lyskryss. Kjører i trondheim daglig og hater det, og har hatt lappen i over 7 år. Men landevei er ikke noe problem synes jeg. Er ikke slik som en lengre oppe her skisserer. Joda. Noen vilt er det, og traktorer. Men de skaper sjelden en farlig situasjon så lenge en følger med. Det finnes dyr i byer også. Og alle menneskene der, og alle bilene i alle fasonger. For ikke å snakke om syklister som kan defineres både som syklister, trafikanter, fotgjengere, og ikke minst som elg. Ja. De følger regler etter hva som passer seg best. En gang kom det en syklist fra en gresslette hvor det ikke var noe vei, akkurat som at det skulle vært en elg. Derfor kan de også definers som elg iblant. 

Anonymkode: d8e9d...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...