Gå til innhold

Kom borti en bil på parkeringsplassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ca en uke siden kom jeg borti en bil på parkeringsplassen da jeg skulle gå ut, slik at døren min kom borti bilen siden av. Jeg la igjen lapp under vinusviskeren med forklaring + mitt navn og tlf nr., fant ut hvem som eide bilen og sendte en sms. Har ikke hørt noe fra eier av bilen enda, og lurer på hvor lenge jeg skal vente før jeg kan anse dette som en ikke-sak? Kan eier ringe om f.eks 3 uker og kreve at jeg ordner ripen?

Anonymkode: fe413...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det kan hun. Dyrt kan det også bli. Mulig hun må lakke hele døren. 

 

Jeg har ingenting i mot å gjøre opp for meg, men det er denne ventetiden som irriterer meg nå da, så lurte bare på hva som er normalt. Om det var min bil som hadde fått en ripe, hadde jeg tatt kontakt med en gang uansett om jeg ville ha det fikset eller ikke.

Anonymkode: fe413...19c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det kan hun. Dyrt kan det også bli. Mulig hun må lakke hele døren. 

 

Du har gjort din plikt. Og Purdey vet jo ingenting om hvor stor skaden er. Det er jo mulig "skaden" var så liten at eier bare kan fikse dette selv, og polere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Friday, August 18, 2017 den 19.38, AnonymBruker skrev:

For ca en uke siden kom jeg borti en bil på parkeringsplassen da jeg skulle gå ut, slik at døren min kom borti bilen siden av. Jeg la igjen lapp under vinusviskeren med forklaring + mitt navn og tlf nr., fant ut hvem som eide bilen og sendte en sms. Har ikke hørt noe fra eier av bilen enda, og lurer på hvor lenge jeg skal vente før jeg kan anse dette som en ikke-sak? Kan eier ringe om f.eks 3 uker og kreve at jeg ordner ripen?

Anonymkode: fe413...19c

Han kan bruke lang tid, du har innrømmet ansvar. Før han kontakter deg er det naturlig at han får takst på skaden. 

Du kan ringe ditt forsikringsselskap og be dem om råd i sakens anledning.

Anonymkode: f7072...dfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det en relativt ny bil da? Jeg kjører en Opel corsa 97 modell, jeg hadde ikke giddet å fikse min bil uansett for å si det sånn. Men hadde kanskje svart på sms da og bedt deg glemme hele greia. 

Anonymkode: 6d871...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2017 den 23.07, AnonymBruker skrev:

Du skulle bare stukket av ts :reise:

Anonymkode: 9c29d...b22

Tulling

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Blir sint bare av og tenke på det. Ekesen gjorde det her opptil flere ganger. Ja blir fort flere tusen, om det er nyere bil holder det ikke med punktlakkering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke en spesielt ny bil nei, 2005 eller eldre tipper jeg. Har ikke hørt noe enda, men helt greit for meg å betale for det som må til - liker bare ikke å vente som sagt, kanskje noen her vet hvor lenge eier kan vente? Om eier kommer med et krav nå, kan jeg kreve å få se bilder av skaden som er nå slik at jeg ikke betaler for evt ny skade noen andre har gjort? Tok bilder av merket/ripa, men om noen andre f.eks bulker den om 6 mnder uten å si fra, så kan vel ikke eier kreve at jeg ordner hele døren uansett? Regner med retting av bulker eller ny dør koster mer enn å bare lakkere.

Anonymkode: fe413...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke en spesielt ny bil nei, 2005 eller eldre tipper jeg. Har ikke hørt noe enda, men helt greit for meg å betale for det som må til - liker bare ikke å vente som sagt, kanskje noen her vet hvor lenge eier kan vente? Om eier kommer med et krav nå, kan jeg kreve å få se bilder av skaden som er nå slik at jeg ikke betaler for evt ny skade noen andre har gjort? Tok bilder av merket/ripa, men om noen andre f.eks bulker den om 6 mnder uten å si fra, så kan vel ikke eier kreve at jeg ordner hele døren uansett? Regner med retting av bulker eller ny dør koster mer enn å bare lakkere.

Anonymkode: fe413...19c

Smart å ta bilde av skaden, for da kan han ikke bare komme etter en evighet med masse bulker og si det var din feil. Du må nesten bare vente og se. Jeg vet ikke hvor lenge etterpå vedkommende har lov til å komme med krav

Anonymkode: 8faac...529

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor folk må parkere så tett. Jeg pleier å parkere et stykke fra alle bilene, da det de fleste ønsker å parkere så nærme butikken som de bare kan.

Anonymkode: 924ae...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du la igjen lapp!! Blir varm om hjertet over at det finnes så ærlige folk. 

Eieren av bilen har antakelig valgt å overse hele greia, så prøv å ikke tenke for mye på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tre års frist på å fremme andre krav, men jeg vet faktisk ikke om det kun gjelder forbruker - firma, eller om det også gjelder privatperson til privatperson.

Anonymkode: 56f56...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg forstår ikke hvorfor folk må parkere så tett. Jeg pleier å parkere et stykke fra alle bilene, da det de fleste ønsker å parkere så nærme butikken som de bare kan.

Det gjør jeg også men dette var midt i byen på et ærend jeg ikke kunne utsette, var eneste ledige plass og hadde gått fint om jeg ikke var så travel og klønete :(  Har fortsatt ikke hørt noe fra den andre bileieren.

Sitat

Så bra at du la igjen lapp!! Blir varm om hjertet over at det finnes så ærlige folk. 

Eieren av bilen har antakelig valgt å overse hele greia, så prøv å ikke tenke for mye på det.

Tusen takk, jeg trodde det var helt vanlig, hadde blitt kjempelei meg om noen hadde skadet mine ting og ikke gjort opp for seg. Prøver å ikke tenke på det, men det plager meg veldig, for det kan jo bli en stor utgift og jeg skulle ønske jeg hørte noe.

Anonymkode: fe413...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier må jo ta det "innen rimelig tid". Tipper at eier enten ikke bryr seg, eller at han har klart å polere det bort. Var det en stor ripe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Kvinne87Rogaland skrev:

Eier må jo ta det "innen rimelig tid". Tipper at eier enten ikke bryr seg, eller at han har klart å polere det bort. Var det en stor ripe?

Nei ca 3 cm merke, vet ikke hvor dypt det ble ripe, kan ikke så mye om slikt egentlig, men det var synlig.

Anonymkode: fe413...19c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...