Gå til innhold

Gateparkering(borettslag) trangt, masse innkjørsler, bulker og dårlige plasseringer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i blokk i borettslag og har ingen egen garasje eller plass. Det er ikke nok til alle, for blindgata her er nesten alltid stappfull. Gruet meg litt i begynnelsen til å begynne å parkere der da sikkert 70% av bilene der er skrapet eller bulket opp og mange som står halvveis vridd ut i den smale veien som blir igjen. I tillegg så er det så mange som tror de trenger en meter mellom bilene eller mer og dermed var det plutselig fullt der lenge før det hadde trengt å være det.  Men, nå begynte jeg egentlig ikke på denne tråden for å komme med en tale om hva som irriterer meg :P 

Jeg lurer på hvordan det er der du bor om du har gateparkering eller evt felles P-plass som jeg ser at noen borettslag har. Og hvordan det fungerer for dere som bor der. 
Spørsmål på siden: På anviste P-plasser til eksakte borettslag står det at uvedkommende vil bli tauet bort, her er det aalltid masse ledig plass og jeg er jo i nabo borettslaget, hvordan kan de vite hvem som er uvedkommende? Skriver de ned alle bilskiltene til beboerne..? 

Har du skrapet borti andre biler i slike trange gater? Eller har du fått din egen bil skadet og møtt på en ærlig sjel, eller en som stakk av?
Ofte må man lirke seg inn på plasser som er såvidt over en billengde og jeg nekter å tro jeg er den eneste som blir svett av det? 
Langs veien er det flere innkjøringer til private garasjer både til eneboliger og felles-garasjer. Når de har utkjøring rett ut i veien kan en selvsagt ikke stå foran der, men hva med andre siden av veien? Er det greit å stå der? Er faktisk litt usikker. 

Har du noen morsomme parkerings historier og dele? 

Anonymkode: 39df2...feb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg dashcam (foran+ bak) med parkeringsmodus.

Da har du skiltnummer på bilen som eventuelt kjører på deg, og du får dekket skaden(e) gjennom den andre bilens forsikringsselskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde felles P plass, man sendte inn skilt nummeret sitt, så fikk man stå ifred. Skulle det være besøkende mer enn 3 timer så måtte de skrive husnummer til den de besøkte på en lapp og la det ligge godt synlig i bilen. Gjorde man ikke det ble bilen tauet vekk på egen regning.

De var stenhård på dette, noe vi satt stor pris på.

Anonymkode: 77ffa...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kontakte naboborettslag og høre om de leier ut ledige plasser til folk som ikke bor i borettslaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:


Spørsmål på siden: På anviste P-plasser til eksakte borettslag står det at uvedkommende vil bli tauet bort, her er det aalltid masse ledig plass og jeg er jo i nabo borettslaget, hvordan kan de vite hvem som er uvedkommende? Skriver de ned alle bilskiltene til beboerne..? 

Anonymkode: 39df2...feb

Hos oss leier beboerne fast parkeringsplass av borettslaget, og dersom noen parkerer på min plass så er det jeg som sørger for å få fjernet bilen. Først ved å finne eieren og ta kontakt via telefon, hvis ikke det nytter så bestiller jeg tauing selv. Ellers så har styret hos oss kontroll på plassene, så hvis en plass ikke er utleid eller i bruk så vil styret ta seg av tauingen hvis det plutselig er en ukjent bil som bruker den. Vi beboere har oppgitt registreringsnummer til styret.

Viktualia har et veldig godt forslag, spesielt hvis det ser ut som om flere plasser aldri er i bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...