Gå til innhold

Terrorister rekruteres fra andregenerasjonsinnvandrere


Gjest Valhalla

Anbefalte innlegg

Jovisst kan jeg sammenligne! De utøver praksis på to forskjellige måter. Ene bruker politikk og psykisk overtak, andre bruker bomber og krutt.

Hvem som er hvem kan man diskutere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Valhalla

Hvilke sekter tenker du på som en trussel sånn sett? Ira er ingen sekt og er geografisk begrenset. Den andre har potensiale til å skape problemer i hele Europa. Den kontrollen sektene har over egne medlemmer går ikke ut over de som er utenfor. Det er viktig å skape bevissthet rundt disse gruppene særlig i lys av begivenheter i Europa den senere tid, arrestasjoner og avsløring av terrornettverk og konkrete planer om terror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er jeg enig, men jeg mener fortsatt ikke at vi vestlige er så skinnhellige og flotte i forhold.. Vi har våre svin på skogen, mildt sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Ca halvparten av USA (om ikke flere) er en kristen fundamentalistisk sekt da... Og de har vist seg ganske farlige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg har ikke sagt noe om vesten. Jeg er ikke interesert i den relativismen hvor man hele tiden skal sammenligne.

Denne trusselen undervurderes og det er viktig å skape bevissthet rundt disse gruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Ok... Det er jo også et godt argument å bruke, jeg er ikke interessert...

Men for å gå tilbake til hva du konkret vil gjøre da, så skriver du:

Overvåke dem og skape bevissthet, demonstrere mot dem, ikke la dem få ytre sin hatefulle ideologi uimotsagt.

Hvem er det som skal stå for overvåkingen?

Hvordan vil du skape bevissthet?

Hvor vil du demonstrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla

Jeg sier ikke at jeg ikke er interesert. Jeg sier at jeg ikke ser det som relevant å drive med denne evinnelige relativismen, la oss holde oss til tema.

Vår etteretning skal stå for overvåking.

Jeg vil samle informasjon om dem og spre den.

Det var en stor demonstrasjon mot Hizb ut tahir i Danmark nylig, samtidig har det vist seg farlig å si noe imot dem eller tilogmed om deres religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla
Ca halvparten av USA (om ikke flere) er en kristen fundamentalistisk sekt da... Og de har vist seg ganske farlige...

Tull og tøys, de er stort sett mainstream kristne, om ditt europeiske sekulære hjerte tror noe annet får så være. Det er de europeiske halvkristne som er spesielle ikke omvendt. Jeg liker ikke mye av det de tradisjonelle konservative kristne mener , men de er nyttige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
Tull og tøys' date=' de er stort sett mainstream kristne, om ditt europeiske sekulære hjerte tror noe annet får så være. Det er de europeiske halvkristne som er spesielle ikke omvendt. Jeg liker ikke mye av det de tradisjonelle konservative kristne mener , men de er nyttige også.[/quote']

Tull og tøys? Har du hørt noen av disse fundamentalkristne amerikanerne prate? Det er mildt sagt sjokkerende lytting... Og svar meg på en ting? På hvilken måte er de "nyttige"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys, de er stort sett mainstream kristne, om ditt europeiske sekulære hjerte tror noe annet får så være. Det er de europeiske halvkristne som er spesielle ikke omvendt. Jeg liker ikke mye av det de tradisjonelle konservative kristne mener , men de er nyttige også.

Så det er mainstream å si at "Skulle ønske 20000 svensker døde i verdens horehus"? Omfg i så tilfelle er jo USA et sykere land enn jeg noensinne hadde trodd..

Ja det var sarkasme.

Men det er lett å feie det rundt oss under teppet, mens det som er mer på avstand og ikke minst anderledes skal angripes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Ekstrem spørs hvordan man ser det. De er nyttige siden de ofte støtter ting jeg støtter og er bevisst på forsvar av vesten. Jeg har større problemer med diverse "progressive" krefter i Usa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ
det som er mer på avstand og ikke minst anderledes skal angripes.

Dessverre er det mange som ser det sånn ja.

De er nyttige siden de ofte støtter ting jeg støtter

Oooh, det var dagens :hoho: Skynd deg å ring dem og fortell hvorfor de er nyttige :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Så det er mainstream å si at "Skulle ønske 20000 svensker døde i verdens horehus"?

Er halvparten av Usa's kristne med i den gruppen? Selv de som til vanlig ville blitt regnet som ekstreme ser med avsky på den siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valhalla
Oooh' date=' det var dagens :hoho: Skynd deg å ring dem og fortell hvorfor de er nyttige :wink::ler:[/quote']

Ser at "nyttige" blir feil ord, du skjønner vel hva jeg mener? Det er bra at det er noen som tar vare på enkelte verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Men det er lett å feie det rundt oss under teppet, mens det som er mer på avstand og ikke minst anderledes skal angripes.

Den kansas gruppen der er jo mye mer på avstand enn elementer som kan ty til vold her i Europa, hva mener du? Skal du diskutere kristendommen kan du vel gjøre det i den andre tråden. Her er det andre ting som diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Ser at "nyttige" blir feil ord, du skjønner vel hva jeg mener? Det er bra at det er noen som tar vare på enkelte verdier.

Eeh... Nei, jeg skjønner ikke hva du mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Valhalla

Finner ikke noe ord som passer. De er gode til å ta vare på verdier som jeg liker og er en ganske sterk gruppe som ytrer seg sterkt for saker de tror på. De er en positiv motvekt til visse krefter jeg ikke har sansen for. Sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kansas gruppen der er jo mye mer på avstand enn elementer som kan ty til vold her i Europa, hva mener du? Skal du diskutere kristendommen kan du vel gjøre det i den andre tråden. Her er det andre ting som diskuteres.

La meg si det litt anderledes så du kanskje forstår hva jeg mener.

"Du ser kanskje flisa i broren din sitt øye, men du ser ikke bjelka i ditt eget."

"Du" er ikke deg, Valhalla, i den setningen, men heller Vestens befolkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Jeg mener nå fortsatt at det er et ganske tynt argument at en gruppe er "bra" fordi "de mener som meg"... men, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Vil du se på de som er med i moveon og andre grupper mot Bush som bra og kanskje tilogmed nyttige fordi de forsøkte å skifte ut presidenten? Forstår du nå hva jeg mener? Jeg synes de konservative kristne er bra som en motvekt mot diverse andre grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...