Gå til innhold

Kvinner beviser nok en gang at de ikke skjønner hvorfor de tjener mindre enn menn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Typisk feminist-produsert mannehater-propaganda:

 

Det kvinner ikke skjønner er at det er nettopp fordi de drar hjem før menn, nettopp fordi de er mye latere enn menn, at de tjener mindre. Hadde kvinner jobbet like hardt og investert like mye i en karriere som det menn gjør så ville kvinner også ha tjent mer enn de nå gjør.

Var det slik at kvinner fikk dårligere betalt ville kvinner ha blitt ansatt over alt til fordel for menn. Da ville de ha kostet selskapene mindre å ansette. Slik er det ikke. Ikke nok med at de er late, de gjør mindre jobb og en dårligere jobb enn menn gjør.

Derfor tjener kvinner mindre enn menn.

Anonymkode: cdf68...6f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lol

Kvinner tjener mindre enn menn fordi de velger gjerne andre yrker. Har ikke noe med at de er latere og drar hjem tidligere fra jobb. 

"Derfor tjener kvinner mindre enn menn." morsom du 

Anonymkode: cf377...f6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det også. Men i hovedtrekk er det fordi kvinner er latere, ikke gidder å gjøre det de skal, gjør jobbene sine halvveis. Jeg har sett mer enn nok av det så langt i min livstid...

Anonymkode: cdf68...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det også. Men i hovedtrekk er det fordi kvinner er latere, ikke gidder å gjøre det de skal, gjør jobbene sine halvveis. Jeg har sett mer enn nok av det så langt i min livstid...

Anonymkode: cdf68...6f9

Hvor lang er din livstid og hvor har du sett det?

Anonymkode: 21eb3...72a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang er din livstid og hvor har du sett det?

Anonymkode: 21eb3...72a

Mer enn lang nok. Jeg har sett mye. Jeg husker når jeg jobbet på en bensinstasjon i tenårene, da var det jentene som sto og hengte mens vi gutta vasket, ryddet, rengjorde, så til at alt var på plass, var de som alltid var hyggelige mot kundene, mens jentene bare tygget tyggis og hengte på mobilen, helt uintressert i jobben de skulle gjøre. Jeg har nok sett mer enn nok ja. Til å vite hvorfor kvinner tjener mindre enn menn.

Anonymkode: cdf68...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende å se i hvilken grad det feilinformeres, eller i det minste fremstilles vrangt, når temaet inntektsforskjeller kommer opp. Det er klart filmer som den i åpningsposten er fordummende og kommuniserer et helt feilaktig bilde, men det virker som myten om urettferdige lønnsforskjeller har blitt gjentatt så ofte at mange overhodet ikke tenker kritisk over det. 

De fleste skjønner at en ikke kan jobbe mindre og ta mindre ansvar og samtidig tjene like mye som en som jobber mer og i større grad ønsker ledelsesansvar. På samme måte at man gjerne tjener mer i det private enn i det offentlige. Likevel virker det som mange overhodet ikke forstår dette når det er snakk om forskjell i inntekt mellom kjønnene. Det handler nok mye om at medier og politikere feilinformerer, slik videoen i åpningsposten gjør, og at de færreste politikere ønsker å gjøre seg upopulære ved å peke på grunnene til at kvinner tjener mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er et mysterium dette, at den som jobber mindre også tjener mindre. Hvordan kan den sammenhengen forklares slik at "de det gjelder" kan forstå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener mer enn alle i vennegjengen. Er kvinne. Har kun mannlige kompiser. Jobber som jurist, trives godt med det. 

Anonymkode: 97348...960

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tjener mer enn alle i vennegjengen. Er kvinne. Har kun mannlige kompiser. Jobber som jurist, trives godt med det. 

Anonymkode: 97348...960

Jada, sikkert. Mhm.

Anonymkode: cdf68...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, sikkert. Mhm.

Anonymkode: cdf68...6f9

Skulle ikke du vært på jobb og tjent masse penger nå?

Anonymkode: 21eb3...72a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som muliggjør at menn kan jobbe en halvtime/time lenger per dag?

Kan det være den i husholdningen som henter i barnehage og lager middag tro?

Anonymkode: e4a50...35c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke nok med at de er late, de gjør mindre jobb og en dårligere jobb enn menn gjør.

Derfor tjener kvinner mindre enn menn.

Anonymkode: cdf68...6f9

Har helt motsatt oppfatning faktisk. Jobber som lærer og hos oss så er det mannfolka som går hjem først og gjør minst. Du kan banne på at hvis det er noe som skal gjøres for fellesskapet, noe "dugnadsarbeid" på jobb, så er mannfolka raske med å gjemme seg. Kvinnfolka er samvittighetsfulle og gjør gjerne mye mer enn de skal, både for kollegaer, elever og foreldre..

Anonymkode: f70d1...23d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det også. Men i hovedtrekk er det fordi kvinner er latere, ikke gidder å gjøre det de skal, gjør jobbene sine halvveis. Jeg har sett mer enn nok av det så langt i min livstid...

Anonymkode: cdf68...6f9

Dette må isåfall være pga de føder barn, får sykdommer, blir slitne og jobber 4-dobbelt: på jobb, hjemme, med barn: og dulle med mann som ikke evner å overleve uten en støttekontakt.

 

Anonymkode: a871a...b3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mer enn lang nok. Jeg har sett mye. Jeg husker når jeg jobbet på en bensinstasjon i tenårene, da var det jentene som sto og hengte mens vi gutta vasket, ryddet, rengjorde, så til at alt var på plass, var de som alltid var hyggelige mot kundene, mens jentene bare tygget tyggis og hengte på mobilen, helt uintressert i jobben de skulle gjøre. Jeg har nok sett mer enn nok ja. Til å vite hvorfor kvinner tjener mindre enn menn.

Anonymkode: cdf68...6f9

Jeg er kvinne og har sett det stikk motsatte i min karriere på tappen. Mannfolka måtte jeg lære hvordan man vasket en do ordentlig, de kom seg heller ikke fort nok ut til sine pauser. Satt å fjasa om motorsyklene sine mens det kom kunder. Dette var kun en ekstra jobb i mammapermisjonen min. I tillegg hadde de lite peiling på bilvask, vedlikehold av pumper og restarte pumper og vaskehall når de gikk i stå. Samme gjaldt å finne riktig olje, lyspære og sikring. Og jobbet doble skift også. Først i jobb 1 så rett i jobb 2. I tillegg til å forsørge ungene hjemme og en lat mann som var bitter fordi jeg hadde høyere timelønn,og fikk full lønn i jobb 1 når det var helligdag og dobbel lønn på tappen samme dag. Og attpåtil ta ekstra utdanning på høyere nivå. Man skal ikke si at alle kvinner og menn er like... 

Anonymkode: e6ba7...0e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det også. Men i hovedtrekk er det fordi kvinner er latere, ikke gidder å gjøre det de skal, gjør jobbene sine halvveis. Jeg har sett mer enn nok av det så langt i min livstid...

Anonymkode: cdf68...6f9

På min arbeidsplass er vi tre ansatte, jeg (kvinne) og to menn. Av oss tre er det jeg som gjør desidert flest av de oppgavene som skal deles på alle tre (hovedsakelig vasking og litt regnskap). Betyr det at jeg burde tjene mer enn dem? 

Anonymkode: c5149...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det også. Men i hovedtrekk er det fordi kvinner er latere, ikke gidder å gjøre det de skal, gjør jobbene sine halvveis. Jeg har sett mer enn nok av det så langt i min livstid...

Anonymkode: cdf68...6f9

Det har jeg også, men kvinnene er ikke mer skyldige enn menn. Er nok av eksempler på at eksemplarer av begge kjønn er udugelige og late.

Anonymkode: e8003...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...