Gå til innhold

Jeg brøt vikeplikten i kollisjon, men jeg skal uansett ikke ha skylden for det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 15.8.2017 den 16.52, AnonymBruker skrev:

Om årsaken til at lysene ikke var på er fordi bryteren ikke er aktivert (altså skrudd fra 'Av' til 'På' så vil dette være klart synlig i kupèen (om ikke sjåføren var rask og vred om bryteren før han/hun forlot kupèen etter kollisjonen.

Om årsaken derimot er så enkel som at pærene på begge sider har gått, da blir det rimelig vanskelig å bevise eller motbevise TS sin påstand ja.

Anonymkode: 6f605...d70

Jeg har ingen tro på at det ble kjørt uten lys, det er bort i mot umulig å kjøre uten lys i mørket, og da kryper man virkelig frem i 1o km i timen hvis man må. Tro meg, jeg ha prøvd da bryteren min røyk.

Og hvis det virkelig var slik at vedkommende hadde bryteren på av, så ville han sikkert rett etter smellen skru de på. Men jeg har liten tro på den teorien. Lysene var nok på.

Anonymkode: ac0f5...9c9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nør jeg tok lappen (for ca 10 år siden) husker jeg det ble sagt at høyreregelen stod så sterkt i Norge at det ofte ble skylddeling når det var kollisjon på forkjørsvei. Siden TS kom fra høyre side her kan det kanskje ha noe å si.

Noen som vet noe mer om det stemmer, eller om kjørelæreren min bare sa det til meg for å skremme meg til å stoppe for biler til høyre? 😝

Anonymkode: 3dc64...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

nør jeg tok lappen (for ca 10 år siden) husker jeg det ble sagt at høyreregelen stod så sterkt i Norge at det ofte ble skylddeling når det var kollisjon på forkjørsvei. Siden TS kom fra høyre side her kan det kanskje ha noe å si.

Noen som vet noe mer om det stemmer, eller om kjørelæreren min bare sa det til meg for å skremme meg til å stoppe for biler til høyre? 😝

Anonymkode: 3dc64...cbb

Kjørelæreren din har hjerneskade.

Anonymkode: 7d930...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...