Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
17 timer siden, WubWub skrev:

Det ene utelukker ikke det andre. Snarere tvert imot om vi skal tro en dansk undersøkelse som viser at høyt intelligente menn både trener mer og er sunnere enn resten av befolkningen. (http://forskning.no/2015/08/menn-med-hoy-iq-er-fysisk-sprekere)

Regelmessig kardiovaskulær trening fører til et bedre oksygen opptak til hjernen. Idrett fremmer den romlig-visuelle og logiske intelligens, noe som øker dine evner til å bearbeide informasjon, abstrakte ideer og analysere begivenheter. Det er påvist at styrketrening øker konsentrasjonsevnene dine kraftig. 

Fra et pedagogisk standpunkt så er det mange barnehager og barneskoler rundt i Norge som har observert at fysisk stimulering og akvititet er viktigere for utvikling av kognitive ferdigheter/styrker enn ren teoretisk pugging. 

Vi har også sett at de som trener ofte også gjør det bedre på videregående skole og universiteter. Og med dette konkluderer jeg med at regelmessig trening og sunt kosthold gir en større mulighet til å leve opp til det intellektuelle potensialet som man er født med.

Kropp og sinn hører ihop.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/fysisk-aktivitet-og-helse/trening-gir-bedre-resultater-pa-skolen/

Trening gir bedre resultater på skolen
Tenåringer som er fysisk aktive klarer studiene bedre enn andre.

Det viser en undersøkelse der over en million svenske menn har deltatt.

Unge voksne som har god fysisk kondisjon, har høyere IQ enn andre. Og de som har god kondisjon på videregående skole, har også større sannsynlighet for å gjøre det bra faglig på høgskoler og universitet.

Det viser en studie fra Sahlgrenska akademin i Göteborg. Dette er den største i sitt slag i verden og er nylig publisert i det anerkjente tidsskriftet Proceedings of the National Academy of Sciences, PNAS

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg har allerede uttrykkelig skrevet at jeg er fullstendig klar over at man kan være både intelligent og veltrent. Jeg snakket om personer med trening som fremste/eneste hobby og livsstil i mitt innlegg (kroppsbyggere etc). Jeg skrev

Synes egentlig sånne som er veldig opptatte av trening/kosthold er selvopptatte og lite spennende mennesker.

Så må den uttalelsen ses i sammenheng med det svaret.

17 timer siden, WubWub skrev:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Tror vi snakker litt forbi hverandre. Jeg har allerede uttrykkelig skrevet at jeg er fullstendig klar over at man kan være både intelligent og veltrent. Jeg snakket om personer med trening som fremste/eneste hobby og livsstil i mitt innlegg (kroppsbyggere etc). Jeg skrev

Så må den uttalelsen ses i sammenheng med det svaret.

Beklager så meget, jeg fikk ikke med meg innlegget hvor du forklarte litt mer detaljert om ditt standpunkt. Det tar jeg på min kappe :)

Men ja absolutt - et av samtidens største geni er både veltrent og eksepsjonelt skarp intellektuelt ; ingen ringere enn Magnus Carlsen!

Det sies at en av hans største styrker i sjakkverden er hans gode fysikk da det gir han overskudd til å holde fokus og konsentrasjonen over lange partier. Men andre stormestere forbereder seg med teoretisk pugging foran stevner og partier så drar Magnus en tur til enten ; fotballbane, basketballbane, svømmehall, håndballbane eller treningsstudio. 

I så måte er han lik et annet geni ; Bobby Fischer hadde strenge treningsrutiner da han var hellig overbevist om at en sterk kropp gir et sterkt sinn.

Men ellers er jeg selvfølgelig helt enig med deg. Jeg også tolker treningsfanatikere som kjedelige. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å ha høyte tanker om seg selv. 

Anonymkode: 0d969...16f

Kødder du? Hvorfor er det høye tanker om meg selv? Jeg er aktiv (realitet - ikke skryt) så da ønsker jeg jo så klart en aktiv fyr :P hadde vært gøy å gjøre dette med en fyr. Og mange menn er mye mer aktive enn meg på slikt. Ikke unormalt å holde på med disse aktivitetene :P 

Hurra for janteloven. 

Anonymkode: e033b...d7b

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet

Ja, siden jeg er opptatt av det selv.

Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, Minesveiper skrev:

Ja, siden jeg er opptatt av det selv.

Hadde vært kult å trene med deg :trene:

Gjest Minesveiper
Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

Hadde vært kult å trene med deg :trene:

Hva trener du a? Går det i jogging/løping eller vektløfting? 

Gjest Ingenting2
Skrevet
1 minutt siden, Minesveiper skrev:

Hva trener du a? Går det i jogging/løping eller vektløfting? 

Nå er det hovedsakelig bare frivekter. Jeg løper bare om jeg virkelig må :ler:

Gjest Minesveiper
Skrevet
4 minutter siden, canacas skrev:

Nå er det hovedsakelig bare frivekter. Jeg løper bare om jeg virkelig må :ler:

:fnise: En tur på fjellet er kjekt :) Bra at du trener frivekter. Det virker som det har blitt mer og mer inn for kvinner. Når jeg var yngre var det nesten ingen damer på treningssenteret som løftet vekter. Nå er det langt flere.

Gjest Ingenting2
Skrevet
2 minutter siden, Minesveiper skrev:

:fnise: En tur på fjellet er kjekt :) Bra at du trener frivekter. Det virker som det har blitt mer og mer inn for kvinner. Når jeg var yngre var det nesten ingen damer på treningssenteret som løftet vekter. Nå er det langt flere.

Når jeg var på din alder var vi få som trente vekter, men vi fantes ;) 

Skrevet

Siden jeg trener og er aktiv selv, elsker å gå på fjellet, stå på ski, sykle osv så er det viktig at han er i god form. Han trenger ikke ha veldig veltrent kropp, men må være i form og ha energi til å være like aktiv som meg.

Nå spiser ikke jeg veldig sunt, er glad i søtsaker og koser meg ofte, så jeg orker ikke noen som er veldig fokusert på kostholdet. Og vil helst ikke se snurten av proteinpulver eller annet sånt dill!!!

Gjest Coolaid
Skrevet
På 7.8.2017 den 20.17, hocane skrev:

Hvor viktig er det for deg at personen du vil være sammen med trener og har et sunt kosthold?

Trener til hva da og hvorfor? 

Skrevet

Ikke viktig. Det blir som på de andre områdene i livet jeg vegrer å føle meg underlegen. 

Hvis han har veldig høy utdanning blir det feil, selv om jeg har "høy" utdanning selv. 

Hvis han har dritfin jobb blir det feil, selv om jeg har en ok jobb selv. 

Hvis han har masse penger blir det feil, selv om jeg har en ok sparekonto selv. 

Hvis han er praktisk anlagt blir det feil. For der er jeg totalt katastrofe.

Hvis han er veldig opptatt av kosthold og trening blir det feil, selv om jeg ikke bare sitter på sofaen selv, og selvsagt spiser sunt, som folk på min alder MÅ gjøre. 

Jeg vil ikke ha dårlig samvittighet for at jeg er dårligere enn min partner. 

Anonymkode: 2004b...04d

Skrevet
17 timer siden, Catzee85 skrev:

Du har tydeligvis mangel på kunnskap her. Trening kan påvirke ansiktet jo. Er fett i fjeset  som kan fjernes med kardio og trening. Menn ser mye mer bedre ut og maskulin med lite fett i ansiktet. Samtidig kan tung styrketrening øke testosteron som dermed øker mannlige kjønnstrekk i ansiktet. Er også musklet i ansiktet som blir direkte påvirket av testosteron bare se her

Fra venstre lavt testosteron og null trening....helt til høyre høyt testosteton og mye trening. Hva er mer attraktivt?

Mangel på kunmskap som jeg sa

Screenshot_20170820-233702.jpg

Bilde i midten er best :) helt klart kjekkest der. 

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bilde i midten er best :) helt klart kjekkest der. 

Forskning viser at kvinner generelt.altså flertallet er mest tiltrukket av han helt til høyre

Anonymkode: 00209...c4d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...