Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det blir jo med engang litt kræsj om han er en som liker sofa og junk food når jeg liker å være aktiv og spiser sunt så... Det er jo litt viktig men man skal samtidig ikke bestemme over en annen person og deres preferanser.. Så...kjenner det er litt vanskelig..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig. Er ikke interessert i å være sammen med ei dvask og overvektig jente som spiser usunt.

Anonymkode: 86c5c...ef0

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig viktig. Er ikke interessert i å være sammen med ei dvask og overvektig jente som spiser usunt.

Anonymkode: 86c5c...ef0

Du kan  være tynn men råtten innvendig. Jeg mener generelt, kvinner og menn som ikke trener er ikke attraktive.

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen du er redd for å spise visse retter eller matvarer kun fordi det er en hverdag, da vet du at du hat en usunn tankegang om mat.

Det er sunnere å spise alt mulig, men bare tenke på mengde :) Mat er ik farlig folkens, spis bare med måte uansett hva du skulle ha lyst på

Anonymkode: 93300...fa6

Nemlig! Jeg har fått spørsmålet "spiser DU hamburger??" og det gjør jeg jo! Jeg spiser alt, jeg, men ikke flere stykker med pommes frites og milkshake. Og heller ikke hver dag, selvsagt.

Der er faktisk ikke sånn at slanke mennesker kun spiser gulrøtter!

Skrevet
33 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Nemlig! Jeg har fått spørsmålet "spiser DU hamburger??" og det gjør jeg jo! Jeg spiser alt, jeg, men ikke flere stykker med pommes frites og milkshake. Og heller ikke hver dag, selvsagt.

Der er faktisk ikke sånn at slanke mennesker kun spiser gulrøtter!

Det er dere som kritiserer ikke meg. Dere kan spise så mye burgere og pizza dere vil i hverdagen for min del, men å si at jeg har en usunn tankegang om MAT fordi jeg holder meg unna drittmat i hverdagen er smålig av dere.

Dere sier en må unne seg noe godt, ikke bare i helga. Vel hvem sier sunn mat ikke kan være digg?

I tillegg, slanke personer kan være usunne og i elendig form. Kommer an på hvor mye du spiser og trener. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, hocane skrev:

Det er dere som kritiserer ikke meg. Dere kan spise så mye burgere og pizza dere vil i hverdagen for min del, men å si at jeg har en usunn tankegang om MAT fordi jeg holder meg unna drittmat i hverdagen er smålig av dere.

Dere sier en må unne seg noe godt, ikke bare i helga. Vel hvem sier sunn mat ikke kan være digg?

I tillegg, slanke personer kan være usunne og i elendig form. Kommer an på hvor mye du spiser og trener. 

Jeg har ikke kritisert deg! Jeg tror faktisk vi er litt enige, selv om du er strengere enn meg. Jeg spiser nok sunnere enn gjennomsnittet, men likevel alt en gang i blant. Jeg ville bare understreke at man ikke trenger å spise kun grønnsaker selv om man er slank og trent. For det er det visst mange som tror.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror de fleste som bruker mye tid på å trene og spise sundt helst foretrekker det samme i partner. De liker jo selv muskler på seg srlv. Da er de mest sannsynelig interessert i det på partner også

Anonymkode: 00209...c4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Anonymus Notarius skrev:

Man kan ikke se bra ut dersom man ikke trener? Ja, ja... Tror folk overdriver treningens betydning for vekt og utseende. Det er mengden mat man spiser som hovedsakelig bestemmer hvor mye man veier. Og hvordan man ser ut i ansiktet får man ikke gjort noe med, all verdens trening eller ikke. 

Jo, det kan man, men jeg foretrekker en trent kropp.

Anonymkode: 2ded5...cd7

AnonymBruker
Skrevet

Ikke viktig i det hele tatt. Foretrekker en partner med et avslappet forhold til livet.

Anonymkode: c58d3...2ae

Skrevet

Et balansert kosthold synest jeg at han burde ha, og helst ikke så glad i godis som meg (noe som gjør at jeg også spiser mindre av det). Det med trening er ikke så nøye. Det viktigste for meg på det punktet er at han er aktiv som at han gjør noe annet i livet enn å bare være inne - som ute og møter venner, har hobbyer, søker å prøve nye ting. For mange kommer trening og friluftsliv inni der, men da i en balansert mengde, noe som er helt fint. Nå skal det sies at større andel av de jeg har datet har vært litt over snittet glad i å praktisere noen idretter, og det har funket helt fint selv om jeg er godt under snittet aktiv på idretsfronten.

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2017 den 20.17, hocane skrev:

Hvor viktig er det for deg at personen du vil være sammen med trener og har et sunt kosthold?

Trener 4-5 dager i uka selv, så forventer at han ikke er inaktiv hvertfall. Normalt kosthold er okei:) 

Anonymkode: 8223c...bb6

Skrevet (endret)
På 7.8.2017 den 22.16, Anonymus Notarius skrev:

Ikke viktig. Synes egentlig sånne som er veldig opptatte av trening/kosthold er selvopptatte og lite spennende mennesker. Foretrekker godt hode fremfor trent kropp. 

At man ikke trener er heller ikke det samme som at man er lat og inaktiv - man kan fint være aktiv og ha mange interesser uten å drive med trening. 

Har det slått deg at man kan være flere ting samtidig? For eksempel svært godt trent og intelligent? 

Også her er trening et spørsmål om klassetilhørighet. Helse har klar sammenheng med sosioøkonomiske forhold. Er du fattig med lav inntekt og formue har du antakeligvis også større sjanse for å ha svakere helse og høyere dødelighet. Sånn går statistikken. De fete, de som røyker, er stadig sjeldnere de som er godt bemidlede familiefolk som reiser, går på museer og spiser gourmetmat. De er statistisk oftere utrente, har en jobb som ikke krever utdanning og spiser mindre sunn mat. I Norge er heldigvis dette litt karikert, vi er stort sett sunne og relativt like alle mann, men i utlandet blåses disse forskjellene opp. Trening er, og da spesielt i Norge, et tegn på overskudd, overflod, fritid, mulighet til å vie ressurser på selvrealisering og å prioritere egen helse. Jobber du en møkkajobb og ikke har råd til joggesko engang er det vrient å være fitnessqueen. Fakta fra verden. 

De mest selvrealiserte i Norge anno 2017 har definerte muskler, lav fettprosent og snapper o2 som en jevn kretsmester i langrenn, de er solbrune fra ferien på Cuba, Cannes eller Miami, de tjener over en mill, de bor sentralt eller i forstedene i større norske byer, de har giftet seg med partnere på samme sosiale stigetrinn, og de har stabile sosiale omgangsformer. Der har du den øvre middelklassen i Norge. De med verdens høyeste gjennomsnittlige levealder og de generelt høyeste levekår verden har sett noen gang. Vi klapper oss på skulderen og smører oss inn med oljepenger før vi går på løpetur. Sånn er livet i Norge. 

Hvorvidt du vil ha en partner som trener er totalt avhengig av hvor du selv står sosioøkonomisk. 

Endret av Arcturus
Gjest Overrasket
Skrevet

Helt avgjørende for meg å ha interesse for fysisk aktivitet (og nei, det er ikke ment som en grisete metafor).

Skrevet

Når vi først er inne på det med trening. Jeg har startet å jogge nå etter mange års sofasitting/ligging har merket kraftig gangsperr i lårene.

Bør jeg fortsette å kjøre på knallhardt eller ta det roligere?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, hocane skrev:

Når vi først er inne på det med trening. Jeg har startet å jogge nå etter mange års sofasitting/ligging har merket kraftig gangsperr i lårene.

Bør jeg fortsette å kjøre på knallhardt eller ta det roligere?

Man bør som regel alltid starte rolig om man har hatt lang treningspause. 

Anonymkode: 0d969...16f

Gjest Ingenting2
Skrevet

Viktig. Vil gjerne trene sammen :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, Arcturus skrev:

Har det slått deg at man kan være flere ting samtidig? For eksempel svært godt trent og intelligent? 

Også her er trening et spørsmål om klassetilhørighet. Helse har klar sammenheng med sosioøkonomiske forhold. Er du fattig med lav inntekt og formue har du antakeligvis også større sjanse for å ha svakere helse og høyere dødelighet. Sånn går statistikken. De fete, de som røyker, er stadig sjeldnere de som er godt bemidlede familiefolk som reiser, går på museer og spiser gourmetmat. De er statistisk oftere utrente, har en jobb som ikke krever utdanning og spiser mindre sunn mat. I Norge er heldigvis dette litt karikert, vi er stort sett sunne og relativt like alle mann, men i utlandet blåses disse forskjellene opp. Trening er, og da spesielt i Norge, et tegn på overskudd, overflod, fritid, mulighet til å vie ressurser på selvrealisering og å prioritere egen helse. Jobber du en møkkajobb og ikke har råd til joggesko engang er det vrient å være fitnessqueen. Fakta fra verden. 

De mest selvrealiserte i Norge anno 2017 har definerte muskler, lav fettprosent og snapper o2 som en jevn kretsmester i langrenn, de er solbrune fra ferien på Cuba, Cannes eller Miami, de tjener over en mill, de bor sentralt eller i forstedene i større norske byer, de har giftet seg med partnere på samme sosiale stigetrinn, og de har stabile sosiale omgangsformer. Der har du den øvre middelklassen i Norge. De med verdens høyeste gjennomsnittlige levealder og de generelt høyeste levekår verden har sett noen gang. Vi klapper oss på skulderen og smører oss inn med oljepenger før vi går på løpetur. Sånn er livet i Norge. 

Hvorvidt du vil ha en partner som trener er totalt avhengig av hvor du selv står sosioøkonomisk. 

Hehe, jeg visste det ville komme et slikt svar ;) Jeg har ikke skrevet at det ikke går an å være både veltrent og intelligent! Jeg skrev om folk som er overdrevent opptatte av trening og kosthold - disse fremstår ofte som veldig selvopptatte og noen ganger også mindre intelligente, eller i alle fall lite opplyste om verden rundt dem. Når alt en person tenker på er fettprosent og tollen på proteinpulver, mister jeg interessen, i alle fall. Men hver sin smak.

Resten av innlegget ditt har mange gode poeng; det er klart treningsvaner og helse har sammenheng med utdannelse og økonomi. Men jeg tror det er greit å se at dette har mange nyanser - det er ikke slik at enten går man på helsestudio hver dag ELLER så ligger man på sofaen 24/7 og leser Se&Hør. Som jeg prøvde å få frem i mitt første innlegg, så er det fullt mulig å være aktiv uten nødvendigvis å trene. Man kan gå turer, stelle i hagen, pusse opp huset, sykle til og fra jobben, etc. Det er mange måter å være aktiv på. 

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
På 7.8.2017 den 22.16, Anonymus Notarius skrev:

Ikke viktig. Synes egentlig sånne som er veldig opptatte av trening/kosthold er selvopptatte og lite spennende mennesker. Foretrekker godt hode fremfor trent kropp. 

At man ikke trener er heller ikke det samme som at man er lat og inaktiv - man kan fint være aktiv og ha mange interesser uten å drive med trening. 

Det ene utelukker ikke det andre. Snarere tvert imot om vi skal tro en dansk undersøkelse som viser at høyt intelligente menn både trener mer og er sunnere enn resten av befolkningen. (http://forskning.no/2015/08/menn-med-hoy-iq-er-fysisk-sprekere)

Regelmessig kardiovaskulær trening fører til et bedre oksygen opptak til hjernen. Idrett fremmer den romlig-visuelle og logiske intelligens, noe som øker dine evner til å bearbeide informasjon, abstrakte ideer og analysere begivenheter. Det er påvist at styrketrening øker konsentrasjonsevnene dine kraftig. 

Fra et pedagogisk standpunkt så er det mange barnehager og barneskoler rundt i Norge som har observert at fysisk stimulering og akvititet er viktigere for utvikling av kognitive ferdigheter/styrker enn ren teoretisk pugging. 

Vi har også sett at de som trener ofte også gjør det bedre på videregående skole og universiteter. Og med dette konkluderer jeg med at regelmessig trening og sunt kosthold gir en større mulighet til å leve opp til det intellektuelle potensialet som man er født med.

Kropp og sinn hører ihop.

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/fysisk-aktivitet-og-helse/trening-gir-bedre-resultater-pa-skolen/

Trening gir bedre resultater på skolen
Tenåringer som er fysisk aktive klarer studiene bedre enn andre.

Det viser en undersøkelse der over en million svenske menn har deltatt.

Unge voksne som har god fysisk kondisjon, har høyere IQ enn andre. Og de som har god kondisjon på videregående skole, har også større sannsynlighet for å gjøre det bra faglig på høgskoler og universitet.

Det viser en studie fra Sahlgrenska akademin i Göteborg. Dette er den største i sitt slag i verden og er nylig publisert i det anerkjente tidsskriftet Proceedings of the National Academy of Sciences, PNAS

Endret av WubWub
  • Liker 1
Skrevet

Nei han må ikke trene, men han må være fysisk aktiv. Gymrotte trenger jeg ikke. Men gymmen er praktisk for å holde formen og gang og skader i sjakk. Gymmen er noen ganger et nødvendig onde. 

Men som sagt må han være fysisk aktiv. Jeg lever i et høyt tempo og utøver en del krevende sporter (sykle, elvepadle, klatring, ski) og om han ikke henger med her, så mister han meg. 

Dater en litt trulten mann fortiden men han er allikevel med ut på galskapen og flere steder er det faktisk jeg som henger etter. 

Anonymkode: e033b...d7b

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei han må ikke trene, men han må være fysisk aktiv. Gymrotte trenger jeg ikke. Men gymmen er praktisk for å holde formen og gang og skader i sjakk. Gymmen er noen ganger et nødvendig onde. 

Men som sagt må han være fysisk aktiv. Jeg lever i et høyt tempo og utøver en del krevende sporter (sykle, elvepadle, klatring, ski) og om han ikke henger med her, så mister han meg. 

Dater en litt trulten mann fortiden men han er allikevel med ut på galskapen og flere steder er det faktisk jeg som henger etter. 

Anonymkode: e033b...d7b

Snakk om å ha høyte tanker om seg selv. 

Anonymkode: 0d969...16f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...