Gå til innhold

Tilkallingsvikar, fått vakter tilsvarende 100% stilling i ett år. Skal opereres, sykemeldt i over en måned, ikke krav på sykepenger??!


SnappleIsland

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men miljøterapeut krever ingen utdannelse, det er bare en løs tittel. Er du utdannet hjelpepleier, helsefagarbeider, vernepleier, sykepleier eller noe annet som er en relevant kvalifikasjon?

Anonymkode: 04295...b8b

Når du jobber i kommune stiller miljøterapeut-tittel krav til treårig helserelatert bachelor. Jeg har seksårig universitetsutdanning. Har master i psykologi som jeg vil anse som relevant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, SnappleIsland skrev:

Når du jobber i kommune stiller miljøterapeut-tittel krav til treårig helserelatert bachelor. Jeg har seksårig universitetsutdanning. Har master i psykologi som jeg vil anse som relevant. 

Nei som vi nylig så i en annen tråd her inne er miljøterapeut brukt om ganske mange ulike bakgrunner, fra ufaglært til utdannet. Master i psykologi er en fin utdanning, men den er jo ikke klinisk rettet, den er teroretisk. Kan godt vær derfor du ikke prioriteres til fast stilling, og ikke fordi du mangler kontakt med "eliten". 

Anonymkode: 04295...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye rare svar her!!

Ts: du har krav på sykepenger.

Jobber du siste 4 uker  før sykemeldingstidspunktet?

Du får for avtalte vakter de første 16 dagene og så fra Nav fra dag 17. Send meg gjerne en Pm om du lurer på mer.

Siste tre år har Ingenting med saken å gjøre! Siste fire uker er avgjørende for rettigheten.

Inntekten beregnes av siste 3 eller 6 mnd avhengig av hva som er mest korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Det er ikke å eksludere en hel arbeidsgruppe, det er fordi du er vikar, og enda værre med tanke på rettigheter: tilkallingsvikar. Da finnes det ikke noe fast eller antatt arbeidsplan for deg og det sier seg selv at nav ikke betaler sykepenger til en som bare har stilling hvor man blir tilkalt en gang iblandt som vikar. 

 

Anonymkode: 06f1e...cd2

Veldig spesielt å påstå at "det sier seg selv" når det hverken er logisk eller sant....

Finn en annen tråd å engasjere deg i!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MapleSirup skrev:

Mye rare svar her!!

Ts: du har krav på sykepenger.

Jobber du siste 4 uker  før sykemeldingstidspunktet?

Du får for avtalte vakter de første 16 dagene og så fra Nav fra dag 17. Send meg gjerne en Pm om du lurer på mer.

Siste tre år har Ingenting med saken å gjøre! Siste fire uker er avgjørende for rettigheten.

Inntekten beregnes av siste 3 eller 6 mnd avhengig av hva som er mest korrekt.

Tusen takk for veldig flott og opplysende svar! Kort og konsist, akkurat det jeg trengte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, MapleSirup skrev:

Mye rare svar her!!

Ts: du har krav på sykepenger.

Jobber du siste 4 uker  før sykemeldingstidspunktet?

Du får for avtalte vakter de første 16 dagene og så fra Nav fra dag 17. Send meg gjerne en Pm om du lurer på mer.

Siste tre år har Ingenting med saken å gjøre! Siste fire uker er avgjørende for rettigheten.

Inntekten beregnes av siste 3 eller 6 mnd avhengig av hva som er mest korrekt.

Ja jeg jobber inntil to dager før operasjonen :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men miljøterapeut krever ingen utdannelse, det er bare en løs tittel. Er du utdannet hjelpepleier, helsefagarbeider, vernepleier, sykepleier eller noe annet som er en relevant kvalifikasjon?

Anonymkode: 04295...b8b

Nja. Ufaglærte jobber som miljøarbeidere.

Det finnes som sagt ingen egen miljøterapeututdanning, men miljøterapeuten er som regel en offentlig godkjent vernepleier, sosionom, ergoterapeut, sykepleier, barnevernspedagog, barnehagelærer eller spesialpedagog. Det finnes også miljøterapeuter med annen faglig bakgrunn.

Anonymkode: e90bd...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, SnappleIsland skrev:

Ja jeg jobber inntil to dager før operasjonen :) 

Da går dette veldig fint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...