Gå til innhold

Foreldre: HVORFOR må dere være så fordømt rigide når dere har med deres barn på hotell??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sannsynligvis tenker foreldrene det samme om dere. "Hvorfor må det være noen usunne mennesker her å ødelegge og påvirke barna våre så negativt?!" 

Anonymkode: ee47f...367

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri lagt merke til dette. Men sånn generelt så tenker jeg at man må tåle at det er folk og familier i ulik alder og situasjon med ulike frokostvaner på et hotell uten å la det gå utover eget måltid, og så er jo oppdragelse noe som må foregå overalt, i flere situasjoner, og ikke kun hjemme. Kan nesten garantere at dersom en unge havner i klinsj med foreldrene over noe ute blant folk, så er det minst like ille for forelderen som det er for alle som blir vitne til det. 

Men det er jo tydelig at hotellfrokost og alt som foregår der er en situasjon mange barn syns er spennende, da. Jeg var på hotell i helga, og så kom det en gutt på 4-5 år, om jeg skal tippe, med faren hakk i hæl, og så stoppa han foran meg, som akkurat da stod og forsynte meg med bacon, og bare: "Hei. Får du også lov til å spise bacon på hotell?" Vi ble enige om at det fikk vi da altså lov til:briller2:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om mine barn hadde hylt i matsalen, hadde jeg tatt dem med ut dersom de ikke roet seg med en gang. Så akkurat den biten kan jeg forstå, når andre uten småbarn har betalt for å kose seg på hotell og lang frokost er en del av kosen.

Men, grunnen til at de fleste vil at barna skal spise noe annet først, er vel ikke først og fremst at de ikke kan spise noe usunt (som du sier så får de det uansett etterpå), men at det er håpløst med barn som bare spiser "lett" mat til frokost og blir sultne etter en time. Derfor ville jeg selv ha bedt mine barn spise noe sunt først, med mindre det var grove pannekaker, om det så bare var en halv brødskive. Men de er vant til det, da, og lager lite oppstyr rundt det.

Men, at det blir litt mer uro når barnefamiliene kommer inn, må man jo regne med, siden småbarn ofte vil skape mer lyd enn andre. Og samfunnet består jo av barn også. Men som sagt, ved hyling ville jeg gått ut eller evt. gitt etter for husfredens skyld den ene gangen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Fy fader for en sur dame du er! Jeg er helt sikker på at det er du som blir sur når unger med blodsukker-issues utover dagen (pga manglende skikkelig frokost) går bananas også.

Hvordan du bare setter i og våger å komme med et sånt innlegg forteller meg at du har nok spist litt mange pannnekaker til frokost. Anbefaler deg en grovbrødskive under.

Haha, nei det er ikke pga manglende frokost, det er på grunn av manglende oppdragelse :P 

Jeg er helt enig med ts! Jeg har barn, og jeg og mitt barn skal ikke forsure for alle andre. Om jeg ikke hanskes med ungen min er mitt problem, ikke de rundt oss. Klarer man ikke ha kustus på ungene sine så får man holde seg hjemme. 

Anonymkode: 489fd...80e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår det ikke selv. Jeg og min 2-åring var på hotell nå i helgen, men der var det gamle folk som var problemet(viss jeg skal peke noe som jeg ville ha noe å irritere meg over). Er man på hotell så koser man seg, og det er jo en del av kosen til barna å stå fritt til å velge selv.

 

Superstrenge foreldre kommer aldri til å lykkes. De driter seg på leggen hele tiden. Barn som aldri får noe godt eller styre selv, er de som sliter med å begrense seg. Det er min erfaring fra både barndom og det voksne liv.

Anonymkode: d706d...49d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig syns det å reise på hotell med småbarn er en fin mulighet for dem å prøve nye ting og nye smaker! Men no spiser vi en veldig god og sammensatt lunsj så frokosten er som regel liten og ikke særlig viktig.

Syns uansett enkelte er utrulig lite tollerante. Selv om TS kanskje er et troll er det veldig mange som ikke tollererer at andre enkelte ganger kan ta mer plass en lite periode. De fleste foreldre gjør så godt de kan, men desverre kommer vi noen gang til kort. Og hvis barneskrik og andre mennesker provoserer så mye kan vel TS prøve hotell der barn ikke er tillatt? 14-åringen blir sikkert regnet som vokse siden hun er så perfekt oppdratt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del hotelldøgn iløpet av året, både gjennom jobb men ikke minst privat. Gjennom jobben er det mellom 30-40 netter og privat blir det gjerne 10-15 helger i året.

Men hver eneste gang forsures frokosten av minst en barnefamilie. I helgene er det gjerne flere.

Kan ta denne helgen som eksempel: Jeg, mannen min og 14-åringen vår har vært i en større norsk by, og følgelig overnattet på hotell.

Vi sitter og koser oss med frokost sammen med brorparten av hotellgjestene. Ingen bråk, bare hyggelig stemning rundt bordene.

Så begynner klokka å nærme seg 9, og barnefamiliene dukker opp, en etter en med 2-3 unger på slep i hver familie. 

Og den gode stemninga blir revet vekk med et knips. Hvorfor? Fordi mannen min og vår 14 år gamle datter forsyner seg med pannekaker og krem. I seg selv ingenting som skulle tilsi at det ble dårlig stemning. Men pga rigide foreldre som nekter barna pannekaker, sjokoladepålegg, juice og andre "usunne" retter fra buffeten. "Mamma jeg vil ha pannekaker!" "Nei, først skal du spise en grov russeskive med gulost og spise et egg og drikke melk, så kan du få pannekaker med krem om du har plass. Det er viktig med en skikkelig frokost først." sa foreldrene til 3-4åringen ved nabobordet.... Som førte til hyling og spetakkel, som igjen smittet over på en ny familie...

Jeg blir så sliten og matt! HVORFOR må dere ødelegge morgenen for 70 andre gjester fordi DERE skal være så fordømt rigid??? Gi da for fanden ungen din pannekaker og vafler og loff med nugatti til frokost! Hva er problemet? Det er 1-2 morgener, de fleste barnefamilier er ikke på hotell hver helg! Barnet ditt dør ikke av en "usunn" frokost for en gangs skyld. 

Slutt å plage 70-80 andre hotellgjester fordi DU skal bevise for deg selvat dere er en sunn familie.

Så god stemning ble ødelagt med et poff, og det gjentar seg i eneller annen form hvor enn jegspiser hotellfrokost der barn er tilstede. Har aldri nektet mitt barn å spise hva hum vil på hotell. Det er max 6-8 netter i året, og for hennes del og ikke minstfor andre gjester tar jeg den kampen hjemme, i hverdagen. Ikke i helger og ferier. Og ikke på et hotell der brorparten av gjestene har betalt 1500kr natta for en seng og en frokost.

Skjerp dere småbarnsforeldre. Slutt å ødelegge for alle oss andre som ønsker å nyte frokosten!

 

 

Anonymkode: 1537c...07f

Tror du må velge dine hoteller med litt mer omhu. Jeg og vi har aldri opplevde dette etter mange år på hotell, både med stebarn og egne barn.  Som man ligger, så reder man. 

Anonymkode: 79099...165

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en del hotelldøgn iløpet av året, både gjennom jobb men ikke minst privat. Gjennom jobben er det mellom 30-40 netter og privat blir det gjerne 10-15 helger i året.

Men hver eneste gang forsures frokosten av minst en barnefamilie. I helgene er det gjerne flere.

Kan ta denne helgen som eksempel: Jeg, mannen min og 14-åringen vår har vært i en større norsk by, og følgelig overnattet på hotell.

Vi sitter og koser oss med frokost sammen med brorparten av hotellgjestene. Ingen bråk, bare hyggelig stemning rundt bordene.

Så begynner klokka å nærme seg 9, og barnefamiliene dukker opp, en etter en med 2-3 unger på slep i hver familie. 

Og den gode stemninga blir revet vekk med et knips. Hvorfor? Fordi mannen min og vår 14 år gamle datter forsyner seg med pannekaker og krem. I seg selv ingenting som skulle tilsi at det ble dårlig stemning. Men pga rigide foreldre som nekter barna pannekaker, sjokoladepålegg, juice og andre "usunne" retter fra buffeten. "Mamma jeg vil ha pannekaker!" "Nei, først skal du spise en grov russeskive med gulost og spise et egg og drikke melk, så kan du få pannekaker med krem om du har plass. Det er viktig med en skikkelig frokost først." sa foreldrene til 3-4åringen ved nabobordet.... Som førte til hyling og spetakkel, som igjen smittet over på en ny familie...

Jeg blir så sliten og matt! HVORFOR må dere ødelegge morgenen for 70 andre gjester fordi DERE skal være så fordømt rigid??? Gi da for fanden ungen din pannekaker og vafler og loff med nugatti til frokost! Hva er problemet? Det er 1-2 morgener, de fleste barnefamilier er ikke på hotell hver helg! Barnet ditt dør ikke av en "usunn" frokost for en gangs skyld. 

Slutt å plage 70-80 andre hotellgjester fordi DU skal bevise for deg selvat dere er en sunn familie.

Så god stemning ble ødelagt med et poff, og det gjentar seg i eneller annen form hvor enn jegspiser hotellfrokost der barn er tilstede. Har aldri nektet mitt barn å spise hva hum vil på hotell. Det er max 6-8 netter i året, og for hennes del og ikke minstfor andre gjester tar jeg den kampen hjemme, i hverdagen. Ikke i helger og ferier. Og ikke på et hotell der brorparten av gjestene har betalt 1500kr natta for en seng og en frokost.

Skjerp dere småbarnsforeldre. Slutt å ødelegge for alle oss andre som ønsker å nyte frokosten!

 

 

Anonymkode: 1537c...07f

Men i himmelens navn? Hvorfor skal hele verden være så perfekt? På hotell prøver foreldre å oppdra barna sine selv om de er ute på reise, ellers blir de litt av noen voksne etterhvert som er storkrevere! Vær litt medmenneskelig og se at de gjør jobben sin. Det er disse ungene som skal pleie deg som 90 åring på hjemmet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, prøv min løsning når du møter hylende småbarn i butikken, på kjøpesenteret, på bussen, ved hotellfrokosten...

Jeg lukker øynene og messer mantraet mitt "Jeg er så glad det ikke er meg, jeg er så glad det ikke er meg". Også smiler jeg innvendig, vel vitende om at jeg kan gå videre med min dag uten å måtte forholde meg til en sur unge.

Anonymkode: 5800a...1d2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂 Dette her var dagens tulle innlegg! Hurra og klapp på skulderen til disse foreldrene 😄👍🏻 og du ts fikk bare som hatten passet deg, ditt sure nek!

Anonymkode: eeade...2ac

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er sterkt for at man holder på et matregime også på ferie/turer, det har kroppen bedre av - og i allefall en kropp i vekst. At TS syns det er greit at ungene pakker i seg drittmat 15+ helger i året er henens valg..  Jeg velger noe annet. Men så har jeg ikke opplevd at ungene forstyrrer andre eller at "alle unger" forstyrrer heller, tvert imot er barna i dag stort sett friske sunne unger.

Endret av Carrot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Jeg tenker at det ikke er det at barna ikke får pannekaker som er problemet, men måten det håndteres på. Jeg hadde hvert fall tatt med barna ut dersom de hylte og slo seg vrang.

Det kan jo være flere grunner til at foreldrene ønsker at barna skal få i seg "skikkelig" frokost. De vet vel at det i løpet av dagen blir is og godteri og pølser. Da er det greit å begynne med noe ordentlig. Eller at de ønsker å lære barna at det ikke skal lønne seg å skrike for å få det de vil ha. For eksempel.

Uansett, frokost på barnevennlige hoteller pleier å være skrålete. Det får man bare ta i betraktning når man bestiller hotellferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får brette opp armene og gå direkte bort til det bordet det gjelder å be de ta hensyn til de andre gjestene, eller så smeller det!

Anonymkode: b8548...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sariou skrev:

Når vi bor på hotell, har vi gjerne program vi skal gjennom på dagen. Både barnet mitt og jeg blir helt ødelagt om vi spiser pannekaker med krem til frokost. Derfor gjør vi ikke det. Du kan gjøre som du vil selvsagt.

Ødelagt faktisk. Kan dere ikke spise en sunn lunsj litt senere da?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg ts, kan ikke forstå hvorfor ikke foreldrene tar den diskusjonene på rommet FØR de går ned til frokost. I utlandet er dette problemet mye mindre er min erfaring, men der velger jeg også å styre unna de "familietilrettelagte" hotellene, og heller gå for noe som er beregnet på voksne og forretningsreisende, eller som er for dyrt for barnefamilier. Det må da være pinlig for foreldre å ha så dårlig oppdragelse på ungene sine at de ikke kan ha kontroll på dem i en restaurant. 

Anonymkode: 000f3...0ca

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, prøv min løsning når du møter hylende småbarn i butikken, på kjøpesenteret, på bussen, ved hotellfrokosten...

Jeg lukker øynene og messer mantraet mitt "Jeg er så glad det ikke er meg, jeg er så glad det ikke er meg". Også smiler jeg innvendig, vel vitende om at jeg kan gå videre med min dag uten å måtte forholde meg til en sur unge.

Anonymkode: 5800a...1d2

Haha, helt enig! Jeg  nyter faktisk ekstra mye når det er hylende barn tilstede, da lener jeg meg tilbake og gleder meg over at det ikke er mitt barn som hyler :ler: (ja, jeg har barn selv)

Anonymkode: 623c9...b15

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Men du tror ikke at barnefamiliene også har betalt masse penger og at familien også vil nyte frokosten?
Så fint at du kan la ungen din spise hva hun vil - alle har ikke den muligheten.

En lang kamp med sutring, skriking, masing etc. er vel i ingens øyne sett på som "å nyte frokosten". Verken for andre gjester, foreldrene og barna selv. 

Fatter ikke hvorfor man tar med barna sine i spisesalen om man møter en slik kamp og barna overhodet ikke skal få noe utover den vanlige frokosten. Det er rett og slett ikke ok oppførsel i spisesalen. 

Anonymkode: 5c0a0...4f6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sariou skrev:

Når vi bor på hotell, har vi gjerne program vi skal gjennom på dagen. Både barnet mitt og jeg blir helt ødelagt om vi spiser pannekaker med krem til frokost. Derfor gjør vi ikke det. Du kan gjøre som du vil selvsagt.

Bare innbilling, dessuten er det ikke det som er temaet i tråden, ingen som tvinger dere til å spise pannekaker til frokost nemlig. Teamaet er hvorvidt man skal ødelegge frokostroen for andre eller ikke. Heldigvis spiser jeg som oftest frokost i lounge eller på rommet ved hotellopphold, da slipper jeg foreldres krangling og ungers mas.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis tenker foreldrene det samme om dere. "Hvorfor må det være noen usunne mennesker her å ødelegge og påvirke barna våre så negativt?!" 

Anonymkode: ee47f...367

Da får de heller oppsøke et hotell som ikke har slik "usunn mat" på buffeen. Det er ikke "usunne mennesker" sin feil. Det er jo barna som ønsker den usunne maten og maser og sutrer fordi de ikke får den, og det uavhengig av hva andre voksne gjester gjør. 

Anonymkode: 5c0a0...4f6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ungene mine bare hadde spist pannekaker og søtsaker til frokost, hadde de fått sukkerkræsj etter en time eller to. Så hadde feriedagen blitt ødelagt for hele familien med sure, grinete, hyper/deretter trøtte unger, og vi hadde måttet bruke penger på å kjøpe ordentlig mat til dem rett etter frokosten som vi allerede hadde betalt for. 

 

Anonymkode: 0a505...dd0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...