Gå til innhold

Et år på folkehøgskole


Stoltskeiv

Anbefalte innlegg

2 uker igjen til folkehøgskolen starter. Jeg kunne lagt en liste over hva som kan gå galt og hva som kan gå bra, men jeg regner med lista over ting som kan gå galt blir mye større. Slapp, av jeg skal ikke lage noe liste over det, for det kan psyke meg opp. Jeg tror faktisk jeg kommer til og få et bra år. Jeg har allerede fått noe kontakt med de som jeg skal på på skole og klasse med. Det virker ut som en veldig herlig gjeng. Jeg tror egentlig ikke dette er noe å grue seg for. Jeg har begynt og merke at jeg gjør alt for og ikke tenke så mye på dette enda. Enten så leser jeg, eller så ser jeg på film. Det er det dagene går mest i nå. Om jeg ikke gjør det så er jeg med familien og de vil helst snakke om folkehøgskolen om hva jeg trenger og hva mine forventninger er. Hva mine forventinger  til skolen kan vi jo ta i morgen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste uken har gått mye i innkjøp av nye ting og vært mye mer med venner en jeg normalt pleier. Det er trist og skulle si hade til de når jeg skal være borte så lenge. Jeg får totalt 3 hjemme helger på 9 måneder. Det holder det altså. Og kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg ikke til å dra hjem, men jeg kommer heller til og dra på helgetur til steder som jeg ellers ikke har muligheten til om jeg hadde bodd hjemme. Jeg kommer jo hjem i ferier :)

Så var det mine forventninger til folkehøgskolen. Kan starte med forventninger om meg selv. Det er at jeg skal bli bedre på og være sosial og slippe meg mer løs. Snakke mer, jeg snakker veldig lite. Det er hovedforventninge til meg selv. 

Så er det forventninger til skolen. Det er at de skal ta ta takk i problemer om de dukker opp. Har dårlig erfaring av det da jeg gikk på grunnskolen. De skal kunne tilrettelegge for meg og komme med en bra løsning som kan funke for meg og skolen om jeg skulle trenge det. Jeg går ikke inn på det her. Men ikke noe store greier :)  Det er det jeg kommer på nå :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...