Gå til innhold

Hvorfor kan jeg ikke ha KUK på bilskiltet mitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hørte at det ikke er lov å ha stygge ord på bilskiltene sine. Men hvorfor ikke egentlig? Om jeg vil det skal stå KUK på bilskiltet mitt så må jeg vel få lov til det syns jeg. 

Anonymkode: 60b73...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte at det ikke er lov å ha stygge ord på bilskiltene sine. Men hvorfor ikke egentlig? Om jeg vil det skal stå KUK på bilskiltet mitt så må jeg vel få lov til det syns jeg. 

Anonymkode: 60b73...889

I Norge er det bare to bokstaver i bilskiltene. Det går jo nesten ikke å lage ord av det. Så jeg skjønner ikke helt hvor du har det i fra at stygge ord ikke er lov på bilskilter? Dette er jo uansett ikke noe tema i Norge på grunn av bilskiltenes utforming.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blodets rett skrev:

I Norge er det bare to bokstaver i bilskiltene. Det går jo nesten ikke å lage ord av det. Så jeg skjønner ikke helt hvor du har det i fra at stygge ord ikke er lov på bilskilter? Dette er jo uansett ikke noe tema i Norge på grunn av bilskiltenes utforming.

 

Feil! det er endret. Nå kan man ha inntil 7 bokstaver.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/skilt/personlig-bilskilt/sok-om-personlig-bilskilt#/ 

Anonymkode: 60b73...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blodets rett skrev:

I Norge er det bare to bokstaver i bilskiltene. Det går jo nesten ikke å lage ord av det. Så jeg skjønner ikke helt hvor du har det i fra at stygge ord ikke er lov på bilskilter? Dette er jo uansett ikke noe tema i Norge på grunn av bilskiltenes utforming.

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/bil/personlige-bilskilt-dette-er-lov-og-dette-kan-du-glemme/a/24071568/

 

Anonymkode: e1666...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blodets rett skrev:

I Norge er det bare to bokstaver i bilskiltene. Det går jo nesten ikke å lage ord av det. Så jeg skjønner ikke helt hvor du har det i fra at stygge ord ikke er lov på bilskilter? Dette er jo uansett ikke noe tema i Norge på grunn av bilskiltenes utforming.

 

Man kan nå lage sitt personlige skilt og ikke som før med to bokstaver. Inntil ett visst antall bokstaver

 

Anonymkode: 620c1...ce4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte at det ikke er lov å ha stygge ord på bilskiltene sine. Men hvorfor ikke egentlig? Om jeg vil det skal stå KUK på bilskiltet mitt så må jeg vel få lov til det syns jeg. 

Anonymkode: 60b73...889

Går du på barneskolen og nettopp lært deg ordet kuk ? 

Anonymkode: 575ef...824

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørte at det ikke er lov å ha stygge ord på bilskiltene sine. Men hvorfor ikke egentlig? Om jeg vil det skal stå KUK på bilskiltet mitt så må jeg vel få lov til det syns jeg. 

Anonymkode: 60b73...889

Barnslig vil jeg si

Anonymkode: 620c1...ce4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Går du på barneskolen og nettopp lært deg ordet kuk ? 

Anonymkode: 575ef...824

Nope :) Men jeg har humor skjønner du. 

Anonymkode: 60b73...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Barnslig vil jeg si

Anonymkode: 620c1...ce4

Ja og jeg er stolt av det

Anonymkode: 60b73...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, stakkars deg! Tenner et lys <3

Anonymkode: 8b2b3...df1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan nå lage sitt personlige skilt og ikke som før med to bokstaver. Inntil ett visst antall bokstaver

 

Anonymkode: 620c1...ce4

Men hvorfor er det ikke lov med litt dirty ord? Vi bor ikke i Saudi-Arabia lissom. 

Anonymkode: 60b73...889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil! det er endret. Nå kan man ha inntil 7 bokstaver.

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/skilt/personlig-bilskilt/sok-om-personlig-bilskilt#/ 

Anonymkode: 60b73...889

Dette har jeg ikke fått med meg. 

Min første innskytelse er at dette kanskje ikke er så gjennomtenkt. Jeg tenker at det går utover trafikksikkerheten hvis folk begynner å bli mer opptatt av andres bilskilter enn å følge med i trafikken. Spesielt i begynnelsen kommer dette til å være så oppsiktsvekkende at det uunngåelig vil medføre en økning i ulykkesstatistikken.

I forhold til spørsmålet ditt tror jeg nok avslaget dreier seg om sedvanlig politisk korrekt moralisme, men jeg mener likevel at slikt ikke bør aksepteres ut i fra mitt innledende poeng. Å forstyrre medtrafikanter med provoserende og oppsiktsvekkende bilskilt bidrar ikke akkurat til å bedre trafikksikkerheten, snarere tvert i mot.

Ellers er jeg enig med deg. Sensuren i det offentlige rom i Norge i dag, som gjerne også er politisk motivert, er gått helt av hengslene og strider mot norske verdier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er det ikke lov med litt dirty ord? Vi bor ikke i Saudi-Arabia lissom. 

Anonymkode: 60b73...889

Hvorfor vil du ha det på bilskiltet? Tatover det i pannen så kan alle se det også når du ikke kjører bil.

Anonymkode: fc967...364

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare skriv det på bakruta på bilen din hvis du absolutt må få det ut.

Anonymkode: 38894...f09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ha det på bilskiltet? Tatover det i pannen så kan alle se det også når du ikke kjører bil.

Anonymkode: fc967...364

Dette syntes jeg var en god idé, TS. Da får du også vist til alle du møter at du har humor (som du sier selv), ikke bare dem som eventuelt skulle se deg i bilen.

Anonymkode: dea21...2a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎08‎.‎2017 den 21.27, AnonymBruker skrev:

Nope :) Men jeg har humor skjønner du. 

Anonymkode: 60b73...889

Det er ikke morsomt etter fylte 12 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De ønsker ganske enkelt å beskytte deg fra deg selv :) 

Anonymkode: 3dd6e...69d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det i skrittet jeg, så trenger ikke ha det på bilskiltet. Du er kanskje dame med en viss penismisunnelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...