Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så redde for å få skitt under neglene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner får helt angst for å bli skitne. De gjør alt for å holde seg rene. De er livredde for selv det å bli svett. Er det fordi de ikke har noe testosteron? Er det østrogenet som gjør at de er så livsens redde for å bli skitne? Er det derfor det er vi menn som må ta alle tunge skittenjobbene i mens kvinner bare jobber på kontorer og andre slike enkle jobber? 

Anonymkode: 7c736...b82

Haha, oioi! Det var lite innsiktsfullt. Vel, særlig redd for å få skitt under neglene er jeg ikke og har heller ingen problemer med å ta i et tak. Men det har jo kanskje litt med hvilken interesse man har å gjøre? 

Ved mitt første øyekast så ser de "tunge drittjobbene" ut til å være egentlig ganske så enkle i grunn - hal i og dra liksom - dog jeg vet det ligger mer i det enn som så.

Men du skal ikke undervurdere en kontorjobb som ved ditt første øyekast ser ganske "enkel" ut. Man sitter kanskje mer i ro, men hodet får nok kjørt seg. 

Alle yrker er slik. Det ligger alltid mye mer i det enn hva det blotte øyet ser. Det som kan se enkelt ut er kanskje mer avansert enn man skulle trodd. 

Hva har kjønn med dette å gjøre egentlig? Man går som regel i den retningen interessen ligger og der som evnene våre er sterkest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen ganger putter jeg ting inn i ørene til katten.

... For sikker oppbevaring.

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Uffda skrev:

Kvinnfolk scorer naturlig høyt på narsissimeskalaen.

Oi, her har vi en mann som ikke kan google... Tar ikke veldig lang tid å finne disse fine kildene på at du tar feil:

http://time.com/3733275/men-narcissistic-women/

https://www.sciencealert.com/study-confirms-men-are-more-narcissistic-than-women-especially-when-it-comes-to-entitlement

Legg spesielt merke til at menn spesielt tenderer til å score høyere enn kvinner på "entitlement", noe som går på å forvente å få masse goder fordi de mener de fortjener det mer enn andre. Der røk den sutreteorien som så mange menn her inne klamrer seg til når de skriver innlegg om hvor grusomme vesener kvinner er. Det er ikke vi som er krevende, det er dere! :sjarmor:

 

Anonymkode: 39d32...1a7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her har vi en mann som ikke kan google... Tar ikke veldig lang tid å finne disse fine kildene på at du tar feil:

http://time.com/3733275/men-narcissistic-women/

https://www.sciencealert.com/study-confirms-men-are-more-narcissistic-than-women-especially-when-it-comes-to-entitlement

Legg spesielt merke til at menn spesielt tenderer til å score høyere enn kvinner på "entitlement", noe som går på å forvente å få masse goder fordi de mener de fortjener det mer enn andre. Der røk den sutreteorien som så mange menn her inne klamrer seg til når de skriver innlegg om hvor grusomme vesener kvinner er. Det er ikke vi som er krevende, det er dere! :sjarmor:

 

Anonymkode: 39d32...1a7

For noe pissprat. Menn jobber hardere for ting og har forventninger pga det. Kvinner er generelt så naturlig narsissistiske at de individuelt ikke utpeker seg på skalaen, noe som er nødvendig for å i heletatt snakke om diagnoser som det der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, her har vi en mann som ikke kan google... Tar ikke veldig lang tid å finne disse fine kildene på at du tar feil:

http://time.com/3733275/men-narcissistic-women/

https://www.sciencealert.com/study-confirms-men-are-more-narcissistic-than-women-especially-when-it-comes-to-entitlement

Legg spesielt merke til at menn spesielt tenderer til å score høyere enn kvinner på "entitlement", noe som går på å forvente å få masse goder fordi de mener de fortjener det mer enn andre. Der røk den sutreteorien som så mange menn her inne klamrer seg til når de skriver innlegg om hvor grusomme vesener kvinner er. Det er ikke vi som er krevende, det er dere! :sjarmor:

 

Anonymkode: 39d32...1a7

 Så sinnsykt typisk kg kvinnet å slenge fram link etter link med elendig kildekritikk og tro at du har rett fordi det står jo på nettet haha

Når det gjelder entitlement og goder så tror jeg absolutt alle her vet hvem som sutrer mest. Du kan jo bare se på nav statistikkene. Kvinnet hever jo 100 000 mer i året enn menn i snitt i stønader og samtidig gir minst tilbake i skattekassen. Likevell er det forsatt sutring og klaging om wagegap og kvinner fortjener mer

Ingen som siet kvinner er grusomme. Men menn og kvinner er forskjellige. Det er allmenn viten at kvinnet klager og syter generelt mer enn menn og samtidig også om små bagateller.

Menn hadde f.eks ikke laget et helvete i heimen fordi damen hadde søkt på christiano ronaldo på instagramm. Kjæresten min er drittsjalu og sint fordi jeg liket 1 sang av ariana grande og spør hele tiden om jeg liker henne og slike type kvinner

Er det rart kvinner lever lengre enn menn @Uffda? Forskning viser faktisk at menn lever et kortere liv pga stress kona gir menn. Mas, forventninger, drama, sutring og klaging. Dette fører til stress og påkjenninger på hjerte over lengre tid og tidligere død

 

Anonymkode: 90e79...786

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Så sinnsykt typisk kg kvinnet å slenge fram link etter link med elendig kildekritikk og tro at du har rett fordi det står jo på nettet haha

Når det gjelder entitlement og goder så tror jeg absolutt alle her vet hvem som sutrer mest. Du kan jo bare se på nav statistikkene. Kvinnet hever jo 100 000 mer i året enn menn i snitt i stønader og samtidig gir minst tilbake i skattekassen. Likevell er det forsatt sutring og klaging om wagegap og kvinner fortjener mer

Ingen som siet kvinner er grusomme. Men menn og kvinner er forskjellige. Det er allmenn viten at kvinnet klager og syter generelt mer enn menn og samtidig også om små bagateller.

Menn hadde f.eks ikke laget et helvete i heimen fordi damen hadde søkt på christiano ronaldo på instagramm. Kjæresten min er drittsjalu og sint fordi jeg liket 1 sang av ariana grande og spør hele tiden om jeg liker henne og slike type kvinner

Er det rart kvinner lever lengre enn menn @Uffda? Forskning viser faktisk at menn lever et kortere liv pga stress kona gir menn. Mas, forventninger, drama, sutring og klaging. Dette fører til stress og påkjenninger på hjerte over lengre tid og tidligere død

 

Anonymkode: 90e79...786

Om dama de gir deg hjerteproblemer og økt stress, så kan du da slå opp med henne

Anonymkode: 0601a...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

 

Menn hadde f.eks ikke laget et helvete i heimen fordi damen hadde søkt på christiano ronaldo på instagramm. Kjæresten min er drittsjalu og sint fordi jeg liket 1 sang av ariana grande og spør hele tiden om jeg liker henne og slike type kvinner

 

Anonymkode: 90e79...786

Og ALLE kvinner er sjalu fordi kjæresten liker en  sang av en kvinnelig pen vokalist bare fordi din er det?   Dama di er ikke god!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mystix skrev:

Og ALLE kvinner er sjalu fordi kjæresten liker en  sang av en kvinnelig pen vokalist bare fordi din er det?   Dama di er ikke god!

*Kvinner* er ikke gode, nei.

Anonymkode: 7c736...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 6.8.2017 den 19.45, AnonymBruker skrev:

Skitne mennesker tar skitne jobber. 

Anonymkode: caf51...058

Hva er en "skitten " jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

 Så sinnsykt typisk kg kvinnet å slenge fram link etter link med elendig kildekritikk og tro at du har rett fordi det står jo på nettet haha

 

Er det rart kvinner lever lengre enn menn @Uffda? Forskning viser faktisk at menn lever et kortere liv pga stress kona gir menn. Mas, forventninger, drama, sutring og klaging. Dette fører til stress og påkjenninger på hjerte over lengre tid og tidligere død

 

Anonymkode: 90e79...786

Her skal jeg slenge ut en link som ikke stemmer med dine påstander: http://illvit.no/mennesket/kroppen/hvorfor-lever-kvinner-lenger

Har du en link til denne påståtte forskningen du snakker om?

Anonymkode: af732...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2017 den 19.44, AnonymBruker skrev:

Kvinner får helt angst for å bli skitne. De gjør alt for å holde seg rene. De er livredde for selv det å bli svett. Er det fordi de ikke har noe testosteron? Er det østrogenet som gjør at de er så livsens redde for å bli skitne? Er det derfor det er vi menn som må ta alle tunge skittenjobbene i mens kvinner bare jobber på kontorer og andre slike enkle jobber? 

Anonymkode: 7c736...b82

Hva slags jenter har du vært borti? Jeg er overhode ikke redd for å bli skitten. Gjør meg heller ingenting å bli svett. Enkelte yrker krever man må være fysisk sterk og godt bygd pga tunge løft og tungt arbeid. Det er ikke alle yrker som passer alle :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 20.06, AnonymBruker skrev:

 Så sinnsykt typisk kg kvinnet å slenge fram link etter link med elendig kildekritikk og tro at du har rett fordi det står jo på nettet haha

Når det gjelder entitlement og goder så tror jeg absolutt alle her vet hvem som sutrer mest. Du kan jo bare se på nav statistikkene. Kvinnet hever jo 100 000 mer i året enn menn i snitt i stønader og samtidig gir minst tilbake i skattekassen. Likevell er det forsatt sutring og klaging om wagegap og kvinner fortjener mer

Ingen som siet kvinner er grusomme. Men menn og kvinner er forskjellige. Det er allmenn viten at kvinnet klager og syter generelt mer enn menn og samtidig også om små bagateller.

Menn hadde f.eks ikke laget et helvete i heimen fordi damen hadde søkt på christiano ronaldo på instagramm. Kjæresten min er drittsjalu og sint fordi jeg liket 1 sang av ariana grande og spør hele tiden om jeg liker henne og slike type kvinner

Er det rart kvinner lever lengre enn menn @Uffda? Forskning viser faktisk at menn lever et kortere liv pga stress kona gir menn. Mas, forventninger, drama, sutring og klaging. Dette fører til stress og påkjenninger på hjerte over lengre tid og tidligere død

 

Anonymkode: 90e79...786

Hva er best? Forsøke å finne kilder og dokumentasjon til sin argumentasjon, eller å bare slenge ut tendensiøse og udokumenterte påstander basert på selvopplevde scenarier??? Hmmm, tricky one🤔.

Anonymkode: 4c18a...b88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå snakker jeg bare av erfaring;

I min vennegjeng fra barneskolen/ungdomsskolen var vi like skitne hele gjengen, gutter som jenter.

Gjennom hestemiljøe var alle jentene skitne på hendene, ikke så mange gutter i det hestemiljøet.

Gjennom vgs var vi mesteparten av jentene som tok tak i bygging av scenemateriale, luking, skruing osv. Kan være for at guttene i klassen var redd for å ødelegge gitarfingrene sine?

Gjennom jobb, mannsdominert yrke, så er det vi kvinner som jobber her som tar tak i det skitne arbeidet. Er det en mutter som vi trenger som ligger i en grumspytt på gulvet, så plukker vi den bare opp. Mens 50% av mennene her leter etter verktøy de kan fiske den opp med, 25% velger å la den ligge, 25% kan til nøds plukke den opp. (kan være at mennene jeg jobber med er svensker og oppvokst i by, kanskje det har noe å si?)

Hjemmebane så blir jeg og gubben (norsk) jevnt over like skitne på hendene.

Men nå er jeg dog bondejente, vokst opp i landsbygda og lært opp til å måtte gjøre ting og ta i et tak. Vil tro arv og miljø har mye å si der. Jeg har fått utfolde meg uten store restriksjoner (kun restriksjoner dersom det var noe som var klart farlig). 

Så vil tro slikt kommer an på hvor man er fra og om foreldrene har normalisert eller krisemaksimert skitne hender.

Anonymkode: b1c5d...86e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...