Gå til innhold

Mercedes C-klasse? Et godt kjøp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Er Mercedes C-klasse et godt kjøp? Hvordan er automatkassene på disse ? Har hørt at det er generelt er dyrt å eie Mercedes, stemmer dette? Bensin eller diesel ? Kjører 35.000 km i året. Håper det er noen som kan si sine erfaringer med Mercedes. Takk på forhånd :). 

Anonymkode: 42887...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ingenting om Mercedes dessverre, men med en kjørelengde på 35000 km i året, bør du helt klart velge diesel.

Anonymkode: 523a9...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en selv,  grei bil. Hvilken årsklasse?

Anonymkode: 6259c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en selv,  grei bil. Hvilken årsklasse?

Anonymkode: 6259c...c10

2004-2006 mod. Er de dyre i drift? 

Anonymkode: 42887...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye kjennskap til C-klassen fra den årgangen, men E-klassen fra den tiden hadde problemer med rust og noe tull med elektronikken. Dette bedret seg til 2007-faceliften, og vil tro dette også kan gjelde C-klassen. Jeg tror dermed en W204 ville vært et tryggere valg. Jeg har opplevd vår E-klasse å være veldig driftsikker og vi har ikke hatt noen problemer med den i de siste 3 årene vi har eid den, annet enn en defekt vindusheis. Når det gjelder bensin eller diesel, så ville jeg valgt diesel. Vår er stasjonsvogn og kan gå ned på så lite som 0,6 på mila på langkjøring, det er imponerende av en så stor og tung bil syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI! Ikke kjøp en C-/E-klasse fra før 2009. Lang historie kort: på 80-tallet laget japsene biler med alt mulig av dippedutter i. Det de derimot gjorde var å spare på karosseriet, som rustet etter en 5-6 år. Men folk kjøper gjerne en bil og bytter ut den etter en 5-6 år, så det hadde ikke noe å si for salget til disse. Det gjorde at Mercedes, som laget kvalitetsbiler slet. Hvorfor skulle folk betale dyrt for deres biler når de kunne få mer dippedutter og ting og tang i en japansk bil? Derfor begynte Mercedes å konkurrere på like vilkår fra midten av 90-tallet. De laget også biler med tynt karosseri. Disse ruster lett. Etter kort tid.

Hold deg borte fra alt av Mercedes fra før 2009. Etter det skjerpet Mercedes seg igjen.

Anonymkode: 0ec92...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, og villmyten som Mercedes har slengt ut er at, "åååh, vi slet på den tiden, kineserne ville ikke selge oss de beste metallene, de solgte det bare til japanerne men nektet å selge oss noe". Det er tøv. Mercedes gjorde det for å konkurrere med japsene.

Jeg har hatt en tysk nabo som har jobbet for Mercedes. Derfor vet jeg.

Anonymkode: 0ec92...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...