Gå til innhold

Jeg trenger skolepc, men har liksom ikke helt råd...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen eksempler på hvilke steder dette er? Og til hva man trenger det til? Studere selv ved UiO og gikk ut med svært gode karakterer. Helt uten egen pc. 

Anonymkode: 04903...275

"Institusjoner med samme krav

HiOA er ikke den eneste utdanningsinstitusjonen som har valgt å kreve at studentene har tilgang på egen bærbar datamaskin.

Høgskolen i Sørøst-Norge valgte å innføre ordningen i forkant av alle digitale eksamener i høstsemesteret. Årsaken til at de valgte dette var at de hverken har ressurser eller lokaliteter til å gjennomføre alle digitale eksamener på høgskolens egne datarom. 

Universitetet i Bergen har, slik som HiOA, valgt å innføre ordningen fra skoleåret 2017/2018. Da krever de at studentene har tilgang til egen bærbar datamaskin for bruk i undervisning og vurdering."

https://khrono.no/2017/01/alle-hioa-studenter-ma-ha-egen-pc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved NTNU kan man låne PC til digital eksamen, med unntak av ved NTNU Ålesund.

Anonymkode: 1d69a...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Ved NTNU kan man låne PC til digital eksamen, med unntak av ved NTNU Ålesund.

NTNU trondheim krever egen laptop til de fleste studier nå, om man går inn på de forskjellige studieplanene til bachelor og mastergrader, så står det.

Anonymkode: df3db...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Power har da 11 maskiner mellom 11" og 15" til under 3000,- 
Elkjøp har 14 modeller fra 10" til 15" under 3000,-
Lefdal har 13. 

Så lenge du har en annen maskin til spill, og neppe skal studere IT, så trenger du nok bare en som holder til enkle office-behandling vil jeg tro. Hvor lenge dem holder kommer helt an på hvordan du behandler dem, jeg har aldri hatt trøbbel med laptop før dem er 4-5 år gamle. 

Og hvor i all verden fikk du en gamingmaskin til 7000?? Gamingmaskiner på 17" ligger jo på 15-25 000,-...

Anonymkode: 5c0bd...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Power har da 11 maskiner mellom 11" og 15" til under 3000,- 
Elkjøp har 14 modeller fra 10" til 15" under 3000,-
Lefdal har 13. 

Så lenge du har en annen maskin til spill, og neppe skal studere IT, så trenger du nok bare en som holder til enkle office-behandling vil jeg tro. Hvor lenge dem holder kommer helt an på hvordan du behandler dem, jeg har aldri hatt trøbbel med laptop før dem er 4-5 år gamle. 

Og hvor i all verden fikk du en gamingmaskin til 7000?? Gamingmaskiner på 17" ligger jo på 15-25 000,-...

Anonymkode: 5c0bd...dc4

Tusen takk for tips, skal sjekke de ut!

Jeg har sluttet med gaming, så pc-en vil bare brukes til skole og netflix. Behandler alltid pc'ene mine svært pent, så håper jo på at den vil vare, spesielt siden jeg ikke gjør noe spesielt på den. 

Fikk denne pc'en i gave heheh

Anonymkode: baa57...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...