Gå til innhold

Jeg trenger skolepc, men har liksom ikke helt råd...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gamingpc til 7000kr, men den er også 17 tommer. Altså ikke akkurat den ideelle skolepc... Dessuten klikker den innimellom og lyden funker ikke som den skal, og den er bare et år gammel. 

Jeg trenger en skolepc, men har liksom ikke råd... Får mest sannsynlig ikke studielånet mitt før 20 august, og jeg får ikke lønn fra sommerjobben min før 15. august. Har bare 6000kr på sparekonto (resten har vært brukt til svær viktige ting i nødstilfeller). 

Jeg flytter om en uke, og trenger da litt penger til å kjøpe inn mat og andre småsaker til hybelen min. Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre? Finnes det en bra pc som kan holde ut i 3 år, til en billig pris? Ca 3000+/-? 

Har forsikring på denne pc-en, så i teorien kan jeg knuse pc-en og levere den på service og få kjøpe en ny, men det kan ta 1 måned, og så mye tid har jeg ikke... Var på en 7 ukers ferie i sommer, så det er grunnen til at jeg ikke har tenkt på dette før nå...

Anonymkode: baa57...4c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Jeg har en gamingpc til 7000kr, men den er også 17 tommer. Altså ikke akkurat den ideelle skolepc... Dessuten klikker den innimellom og lyden funker ikke som den skal, og den er bare et år gammel.

lyden trenger du vel ikke til studier? bare å skru den helt ned eller deaktivere. Hvordan klikker den da? Noe formatering kan fikse?

Du er heldig som har en laptop, jeg har ingen og hadde vært sjeleglad for en gaming laptop til 7000 :P Tror en billig pc til 3000 uansett vil være dårligere enn den du har, så da er det bedre å spare til du får råd til en skikkelig en.

Anonymkode: df3db...42c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan vente med å kjøpe laptop til etter studielånet kommer? Det går helt fint uten noen uker (hjemme har du jo den andre). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

lyden trenger du vel ikke til studier? bare å skru den helt ned eller deaktivere. Hvordan klikker den da? Noe formatering kan fikse?

Du er heldig som har en laptop, jeg har ingen og hadde vært sjeleglad for en gaming laptop til 7000 :P Tror en billig pc til 3000 uansett vil være dårligere enn den du har, så da er det bedre å spare til du får råd til en skikkelig en.

Jeg har ikke tv i hybelen, så pc-en skal jo brukes til skole, men også til litt fritid (type film og serier). Når den klikker så stopper den opp, og det er ikke sjanse til å bruke den igjen før man har slått den av og på. 

Akkurat nå, estrella skrev:

Men du kan vente med å kjøpe laptop til etter studielånet kommer? Det går helt fint uten noen uker (hjemme har du jo den andre). 

Joda, funker på en måte det også. Det er bare det at jeg vil at faren min skal være med å kjøpe pc med meg, for han kan litt mer enn meg. Og siden jeg flytter til andre kanten av landet, blir det vanskelig å få hjelp av han hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å handle med klarna avbetaling?

Anonymkode: ae105...d8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Joda, funker på en måte det også. Det er bare det at jeg vil at faren min skal være med å kjøpe pc med meg, for han kan litt mer enn meg. Og siden jeg flytter til andre kanten av landet, blir det vanskelig å få hjelp av han hehe.

Han trenger jo ikke bli med i butikken? Alt du trenger er å finne aktuelle maskiner med faren din på nett på forhånd og så kjøpe når du har penger.

Anonymkode: dcff3...ffa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg har ikke tv i hybelen, så pc-en skal jo brukes til skole, men også til litt fritid (type film og serier). Når den klikker så stopper den opp, og det er ikke sjanse til å bruke den igjen før man har slått den av og på. 

Siden den bare er 1 år gammel kan du reklamere på den, lever den inn til butikken der du kjøpte den så finner de ut av hva som er galt, enten reparerer de feilen, eller så får du en ny. Dersom det tar lang tid får du en lånepc til studiestart.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en Thinkpad X220 til 1900 på finn.no.

Den er den letteste og beste skolepcn du finner til en slik pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor mange sier du bør kjøpe en ny pc til et par tusen kroner, når du kan reklamere :overrasket: snakk om å kaste penger ut av vinduet.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger en skolepc, men har liksom ikke råd... Får mest sannsynlig ikke studielånet mitt før 20 august, og jeg får ikke lønn fra sommerjobben min før 15. august. Har bare 6000kr på sparekonto (resten har vært brukt til svær viktige ting i nødstilfeller). 

Jeg flytter om en uke, og trenger da litt penger til å kjøpe inn mat og andre småsaker til hybelen min. Derfor lurer jeg på hva jeg kan gjøre? Finnes det en bra pc som kan holde ut i 3 år, til en billig pris? Ca 3000+/-? 

Har forsikring på denne pc-en, så i teorien kan jeg knuse pc-en og levere den på service og få kjøpe en ny, men det kan ta 1 måned, og så mye tid har jeg ikke... Var på en 7 ukers ferie i sommer, så det er grunnen til at jeg ikke har tenkt på dette før nå...

Siden du har forsikring på pc'en så melder du inn skaden og får en lånepc  til den er reparert. Bare tull å kjøpe en annen pc når du allerede har en.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor mange sier du bør kjøpe en ny pc til et par tusen kroner, når du kan reklamere :overrasket: snakk om å kaste penger ut av vinduet.

Hvis jeg reklamerer, hva skjer da?

Vil i grunn ikke ha denne pc'en egentlig. Var et idiotisk kjøp. Vil ha en normal liten 13 tommers pc...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil i grunn ikke ha denne pc'en egentlig. Var et idiotisk kjøp. Vil ha en normal liten 13 tommers pc...

Selg den, og kjøp en annen. 

Anonymkode: 93da9...373

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og faren din kan jo velge ut en PC nå selv om du ikke kan kjøpe den enda. 

Ingen nye studenter trenger PC i august. Ikke noe farlig å vente. 

Anonymkode: ed6bd...206

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man er fattig student og har en pc man kan bruke så kjøper man ikke en ny.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, asterix skrev:

Det er klart, men en 17 tommer pc er veldig stort til å bruke til studier. Får jo absolutt ikke plass i skolesekken min. Må kjøpe sånn spesiell veske å ha pc i + sekk. Tungt og mye å bære på når man går til skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, asterix skrev:

Jo, det er det de fleste studenter gjør da PC-bruk er ganske essensielt i de fleste utdanninger. Digital eksamen med egen PC er også utbredt, og om noen år vil dette være normalen. 

Du virker utdatert. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart, men en 17 tommer pc er veldig stort til å bruke til studier. Får jo absolutt ikke plass i skolesekken min. Må kjøpe sånn spesiell veske å ha pc i + sekk. Tungt og mye å bære på når man går til skolen.

17 tommer er da ikke så voldsomt stort.

https://www.komplett.no/product/892612/gaming/gaming-pc/gaming-pc-tilbehoer/asus-17-rog-shuttle-2-ryggsekk?gclid=Cj0KCQjwtpDMBRC4ARIsADhz5O62nLILUC_NXXMXVI9Yzk1xCLkCP41xt5K5IBUAJ65kxxutOWC_yMcaAsEdEALw_wcB&gclsrc=aw.ds&dclid=CKX3v7ftvdUCFUFZGAodOsQAsw&gclid=Cj0KCQjwtpDMBRC4ARIsADhz5O62nLILUC_NXXMXVI9Yzk1xCLkCP41xt5K5IBUAJ65kxxutOWC_yMcaAsEdEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det de fleste studenter gjør da PC-bruk er ganske essensielt i de fleste utdanninger. Digital eksamen med egen PC er også utbredt, og om noen år vil dette være normalen. 

Du virker utdatert. 

Utdatert fordi jeg ikke ser poenget med å kjøpe en ny billigpc når man allerede har en bra pc som er bare ett år gammel?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...