Gå til innhold

ny slanksgjeng her på kg i fra 05.


miracle

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Så flinke vi er!! :kose:

Jeg har nettopp dratt frem ergometersykkelen, men jeg tror det blir korte sykkelturer.... og så får jeg heller ta flere av dem :oops: Jeg syklet i 2,5 km og ble nesten svett. Fikk opp pulsen bittelitt :)

Ellers er jeg flink med kveldsøvelsene mine på gulvet! Dette skal bli bra etter hvert!

Når det gjelder mat, så har jeg nettopp ringt og bestilt pizza som kommer på døren om en time... Ikke akkurat slankekost, men det får så være. Jeg elsker pizza og sambo er på hyttetur, så jeg orker ikke å lage noe alene. Koser meg også litt med sjokolade og spiste noen potetflak i tillegg i går kveld. Men jeg MÅ bare unne meg litt når det er helg! Helga er hellig for meg og jeg hadde lenge planlagt "kosehelg" denne helga. Var på seminar med jobben forrige helg. Jeg har stort sett ligget i sofan og sett TV og lest blader, men nå har jeg altså syklet litt ihvertfall :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ninakanin

Det hørtes godt ut med pizza :o

Men så flink du er som skal sykle! Viktig å gjøre det i et tempo (altså hvordan man øker presset på kroppen ang antall km og sånn) som man liker, så man ikke går lei fordi man føler man ikke får det til.

Jeg gleder meg sånn til jeg har god nok kondisjon til å spille squash med kjæresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Hellu Hellu!

I dag er det treningstid. Skal trene en halvtime på ellipsemaskina. Også 20min styrke!

Har nesten ikke spist noe i dag, og det er ikke bra. Men jeg er virkelig ikke sulten :-?

Uansett, må få i meg noe mat før jeg trener! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så utrolig flink den siste uka :-)

Har trent på studio 2 ganger (og selv om det ikke er mye, så er det 2 ganger mer enn før).

Spiste et kakestykke i dag, men det var gjennontenkt. Ellers har jeg vært flink til å tvinge i meg litt frokost på hverdagene, spise litt frukt mellom måltidene og velge sunne/fettfattige alternativer til middag.

Jobber fortsatt med å få i meg nok vann/drikke.

Jeg har faktisk gått ned en kilo denne uka. Ikke så mye, men det merkes på buksene mine likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter!

Skulle egentlig jogge i går kveld, men krangla med sambo, så alt ble bare tull. Har ikke vært på skolen idag, men derimot jogga, avslutta med jogg opp dritbratt bakke (au, som det svei i muskla!), tatt de obligatoriske armhevingene og sit-ups'ene og kosa meg hjemme med musikk på full guffe. Slapper litt av med å ni-tenke på hva jeg spiser idag, lørdag er kosedag!

De to kiloene som er forsvunnet, tror jeg ene og alene kommer av omlegging av maten. Gikk jo rundt og fråtsa i mat fra ca. oktober av. Hjelper å tenke bittelitt på hva man putter i seg!

Gleder meg til bikinisesongen, i år skal det eneste jeg trenger å gjøre før jeg legger meg på stranda være å shave leggene. Ikkenomer "æsj, jeg gidder ikke gå på stranda med denne disse-rumpa" her i gården!

God helg, folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sofasittern

flinke dere er!!! :-) fikk en a-ha opplevelse i går når jeg fikk se bilder av meg selv fra jul/nyttår. Har vært overvektig lenge, men inne i hodet mitt var det ikke så ILLE! Innerst inne har jeg vel hatt et bilde av meg selv fra da jeg var tynnere, så jeg fikk en øye åpner nå.. fysj av meg, så stor jeg er blitt :-( Så nå melder jeg meg på grethe roede og forandrer livsstilen min til det bedre :P Gleder meg til å lette kroppen ut av sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0

Jeg har ikke trent på flere dager jeg!!! Men har har drevet med husarbeid i over to timer i dag da, så jeg har jo bevegd meg en del likevel.

:-)

Jeg har heldigvis vært flink til å kutte ut skikkelig usunn mat og snop. Litt nå og da blir det, men det er bedre med en liten sjokolade bit enn en hel sjokolade som jeg ofte spiste før! :-)

Jeg har byttet ut dressing olivenolje med krydder i, men jeg vet ikke om det er noe særlig bedre?? Fikk et tips om å bare bruke krydder, men synes liksom det mangler noe... :-? Mandag skal jeg iallefall trene skikkelig styrke og ta toget fra en stasjon lengre bort når jeg skal til skolen. Håper jeg får svømt snart da.. men det ser ikke ut som om det skal passe noen gang. Synd at de stenger så innmari tidlig! :-x Treningssentre har jo ofte oppe til 22 eller senere...

Pam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg også få være med? Vet jeg er litt sent ute.. :oops:  Skal ned masse masse  :-?   Skal ned mellom 30-35 kg  :roll:

:velkommen:

Aldri for sent å bli med her, becca!

Du kan nok trenge litt oppbacking når du skal ned såpass mye. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk og takk. Begynner i morgen.. Fruer meg litt, men jeg må jo bare komme i gang..

Tror jeg har leste hele trå`n, men fannt ikke noe ut hvordan dere gjør det. Kommer man og levere "rapport" med mål el vekt jevnilg el er det "bare" oppbacking og fortelle litt om hva man har gjordt?

Ser folk her er så flinke og jogger og sykkler masse :oops: er liskom ikke helt der jeg.. (er kronisk syk og besvimer ved for mye fysisk annstrengelse.. MEN det er jo ingen grunn til å bli sittende i sofaen!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med innsatsen i går - spiste fornuftig (kyllingwok til middag) og rørte masse på meg (gikk hjem fra jobb + gikk til og fra sykebesøk hos kompis, dvs. 20 min hver vei). Drakk et glass rødvin, det var den eneste utskeielsen.

Og buksene mine henger og slenger! Det føles så deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAkk og takk. Begynner i morgen.. Fruer meg litt, men jeg må jo bare komme i gang..

Tror jeg har leste hele trå`n, men fannt ikke noe ut hvordan dere gjør det. Kommer man og levere "rapport" med mål el vekt jevnilg el er det "bare" oppbacking og fortelle litt om hva man har gjordt?

Ser folk her er så flinke og jogger og sykkler masse :oops: er liskom ikke helt der jeg.. (er kronisk syk og besvimer ved for mye fysisk annstrengelse.. MEN det er jo ingen grunn til å bli sittende i sofaen!!)

Huff da, du må ta det med ro når du begynner nå da. Det er kjempefint hvis du greier å gå turer? Det som gjelder er å komme seg opp fra sofan, ja - og det å gå tur er kjempefint! Ikke vær for slem mot deg selv når det gjelder mat i begynnelsen, prøv å legg om til et sundt kosthold og unn deg litt godt innimellom hvis det blir for tøft. Da blir det lettere å fullføre dette. Regn med å bruk lang tid på å gå ned i vekt, det er i alle fall ikke bra å gå ned mer enn en kilo i uka. Du skal ikke sulte deg heller. Da tror kroppen det er unntakstilstand og holder på alt den får. Når du da begynner å spise litt mer igjen, raser du opp i vekt. Og det er bedre å bruke litt tid på dette enn å gi opp fordi det blir for tøft.

Vi har egentlig ikke noe rapporteringsopplegg her inne. Det er vel mest meningen å backe hverandre litt opp, samt å skryte litt av seg selv :)

Du kan registrere deg på www.slankenett.no. Jeg registrerte meg der igår, mest for å se. Jeg har ikke så stor tro på at jeg kommer til å gå ned så mye i vekt - jeg spiser for mye til det... Men mange på denne tråden er registrert der inne. Jeg ble egentlig litt paff når jeg så på høyde og vekt der... det er mange som etter min mening ikke behøver å gå ned noe i vekt. Ninakanin: Du er 1 cm lavere enn meg og veier 11 kilo mindre enn meg... :-? Men for all del... du får lov til å slanke deg hvis du mener at du behøver det :) Jeg har jo faktisk veid 25 kilo mindre en gang jeg også, da var jeg 180 høy og veide 60 kilo... men da var jeg tynn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja blir ikke så mye slanking på meg framover. Kjøpte meg brudekjole i går å den passer perfekt.... bare litt lang.

Men kommer til å være med her litt for det, for vil da trene spise sundt å heller bytte ut fette med musker slik at kroppen i alle fall ser penere ut selvom den ikke er så slank som jeg vil ha den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

oi brudekjole...alle jenters drøm;)

jo denne helgen har jeg faktisk grunn til å være noe stolt over meg selv... fredagen sto jeg over alt godteri og brus som stod fremme.... i går også, endte bare opp med en bitteliten lakrisbit. dessuten gikk det i vann istedenfor brus.

men i dag frykter jeg mer.. skal ut med venniner og da blir det alltid ett eller anna.. men jeg skal i værstefall spise veeldige lite av det! vi får se...

noen trening har det heller ikke blitt så mye av nei... sukk... men det kommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips, Ephemera! skal titte på slanke nett.

Ser ofte tynne jenter skal sanke seg.. (kjenner jo ikke dere her inne, men tenker på folk jeg kjenner IRL) og det er nesten litt skummelt synes jeg. En annen ting er vist de vil trene for å komme i bedre form osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nesten litt dårlig samvittighet, jeg, becca, for jeg er vel nesten en av dem "er slank nok". MEN jeg slanker-slanker meg egentlig ikke, jeg vil bare bli litt sunnere og mer aktiv enn det jeg har vært de to siste årene (hva er det med det å få kjæreste og drite i å leve sunt lenger...?).

Som Ephemera sier, prøv å gå turer istedenfor å trimme hardt hvis du ikke kan det. Bytt ut stekt mat med kokt eller grilla. La middagen bestå av 50% grønnsaker, 25% tilbehør og 25% kjøtt/fisk og la en mindre fettfattig saus. Enkle, sunne grep :)

Igår ble det middag uten å veie maten og godteri til film på kvelden. Så mye bedre godteri smaker når man bare får spise det en gang i uka! Fikk skikkelig sånn "lørdagsgodteri"-følelse som man hadde da man var liten og hadde gleda seg hele uka til dette høydepunktet!

Skal jogge litt sammen med sambo ikveld, pluss at jeg fikk tips av han: Hvis jeg vil ha større muskler, skal jeg f.eks. ta så mange armhevinger jeg klarer på én gang. Dersom jeg vil bli sterkere og mer utholden i musklene, skal jeg ta færre, men flere runder. F.eks. klarer jeg 15 armhevinger på en gang. Hvis jeg tar 10 armhevinger i 3 repetisjoner (og trener bein eller magen imellom), blir jeg sterkere, og det vil jeg jo! Lærte noe nytt idag også, gitt :)

Nyt fridagen, folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ninakanin

Jeg slanker-slanker meg ikke, vil bare tilbake til den gamle trivselsvekten min som er rundt 65kg. Vet at jeg ser helt flott og ok ut nå, men jeg savner en del av klærne mine, og selvfølelsen som følger med når man er i sin matchvekt.

Og jeg prøver egentlig bare å legge om livsstilen litt, spise sunnere og trene. At resultatet er at kiloene går av er bare naturlig når man butter sofaen ut med sykkelen og chipsen ut med gulrøtter :)

Men i dag tviler jeg på at jeg er så sunn, har to festedager bak meg som gjør meg sliteeeeen og sulteeeen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må da ikke ha dårlig sanvittighet, Pbrina!! Er jo bare fint at folk vil ta vare på kroppen sin. Det er faktisk noe vi skal leve med for alltid.

Men nå skal jeg og gubben opp å svømme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg frustrert igjen :cry: Jeg ligger i sofan og slapper av og koser meg, men får dårlig samvittighet fordi jeg tenker på at jeg skulle rørt på meg... Tenker at jeg skulle trent masse på treningsstudio hvis jeg hadde hatt førerkort, men det har jeg ikke.... ennå... Og så spiser jeg sjokolade mens jeg tenker på at jeg egentlig burde bynt på Grete Roede-kurs... :roll: Og i tillegg fantaserer jeg om at jeg og sambo skal kjøre og kjøpe diger rullekebab når han kommer hjem fra hytteturen... :oops:

Misunnelig på deg som er så slank, Ninakanin :wink: Jeg var sånn da jeg var yngre jeg også... Det skjer liksom noe med kroppen når man passerer 30. I tillegg tror jeg at jeg la på meg pga en medisin som jeg begynte med i den tiden. Kanskje fettsuging hadde vært tingen? :roll:

Vil veie 70 kg.!! Eller ihvertfall 75!! :grine:

Hjeeeeelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Ikke gi opp, ta den tiden det trenger, ikke forvent resultater for fort. Kiloene kom jo ikke på over natten, sp man kan ikke forvente at de skal av over natten heller ;)

I dag tok jeg på meg kjærestens joggebukse. Tusler inn i stua med bustete hår og trøtt tryne, føler meg helt jævlig. Så ser typen på meg og utbryter:

"Oj, i den buksa så du skikkelig tynn ut!!"

Jeg går bort til ham og smiler, kysser ham i pannen og sier "du er verdens beste gutt du, vet du det?"

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...