Gå til innhold

Internet troll psykopater?


WubWub

Anbefalte innlegg

Spørs hvilken type trolling, jeg trollet på YouTube en periode men det var uskyldig trolling for å pirre fanboys :laugh:

Anonymkode: 0a6f9...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvilken type trolling, jeg trollet på YouTube en periode men det var uskyldig trolling for å pirre fanboys :laugh:

Anonymkode: 0a6f9...64c

det høres crazy ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørs hvilken type trolling, jeg trollet på YouTube en periode men det var uskyldig trolling for å pirre fanboys :laugh:

Anonymkode: 0a6f9...64c

lol

Anonymkode: 34aa4...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon, brukerdebatt og avsporinger. 

Mynona, mod. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, WubWub skrev:

det er trist og leit når sånt skjer. i en ideell verden så skal det ikke eksistere sadisme, utnytting og plagiat - dessverre er dette utopi. mennesker er rovdyr og meget selvsentrerte - det er viktig å ha det i bakhodet. spesielt på internet hvor folk flest lever ut sine dyriske drifter ved å plage andre.

selv tenker jeg at det vil være ekstremt trist om menneskets egentlige natur er den ondskapen som mennesker viser til på internet. 

på internet kan alle sitte å være stygge mot andre. 

i virkeligheten er folk mer regulert da de vet at mobbing fører til sosial destruksjon.

Betyr det da et mennesker egentlig er onde om de slipper tenke på sosiale sanksjoner? 

På internet kan alle sitte å plage andre mennesker, og mange gjør det. I virkeligheten gjør de ikke det samme da de vet at det vil få konsekvenser. 

Er vi mennesker egentlig siviliserte og moderne når den eneste tingen som hindrer oss i å plage andre er viten om at staten vil straffe oss om vi gjør det?

Ute av syne, ute av sinn. Ingen slitsomme emosjonelle koblinger du må følge, som å la dritten flomme ut. Samme grunn til å drikke alkohol. Lette på presset. Føle seg mektig. Vinn-vinn for dem selv. 

Den sosiale kontrollen er helt syk i Norge. Hvis du ikke merker det, lucky you. Da er du sikkert en grå mus og har oppfylt samfunnets krav.

Anonymkode: ba2d2...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den sosiale kontrollen er helt syk i Norge.

Hva mener du? På hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2017 den 12.55, WubWub skrev:

Internetttroll,

Internettroll. Ikke tre t'er. 😌

Anonymkode: e3019...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Internettroll. Ikke tre t'er. 😌

Anonymkode: e3019...d12

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Er det mulig å hindre mørkets triade å herje på nettforumer? 

Reddit jobber med å utvikle en AI som automatisk sletter trollekommentarer. 

Hvordan den algoritme vil se ut og hvordan en AI vil ha muligheten til å avgjøre om en kommentar er trolling eller ikke forstår jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Reddit jobber med å utvikle en AI som automatisk sletter trollekommentarer. 

Hvordan den algoritme vil se ut og hvordan en AI vil ha muligheten til å avgjøre om en kommentar er trolling eller ikke forstår jeg ikke. 

Interessant! Har ikke peiling på AI, jeg heller, men om den bare får vek noe av trollekommentarene så vil man jo fortsatt kunne frigi mye av moderatorenes tid og få tatt trollingen med en gang i stedet for at man må vente i mange timer før det blir tatt affære.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Interessant! Har ikke peiling på AI, jeg heller, men om den bare får vek noe av trollekommentarene så vil man jo fortsatt kunne frigi mye av moderatorenes tid og få tatt trollingen med en gang i stedet for at man må vente i mange timer før det blir tatt affære.

 

Jepp - å være moderator på store forum kan føles som en heltidsjobb for mange vil jeg tro. Ikke bare er det store mengder trollekommentarer som til enhver tid må ryddes bort men jobben blir ofte også møtt med utakknemlighet. Mye kjefting og smelling fra klagende brukere. Det syntes jeg er litt leit, de gjør jo en frivillig jobb og bruker sitt egen fritid til å gjøre forumet til en bedre plass.

Av den grunn har jeg kjempe stor respekt for KG moderator teamet. De står virkelig på 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

Jepp - å være moderator på store forum kan føles som en heltidsjobb for mange vil jeg tro. Ikke bare er det store mengder trollekommentarer som til enhver tid må ryddes bort men jobben blir ofte også møtt med utakknemlighet. Mye kjefting og smelling fra klagende brukere. Det syntes jeg er litt leit, de gjør jo en frivillig jobb og bruker sitt egen fritid til å gjøre forumet til en bedre plass.

Av den grunn har jeg kjempe stor respekt for KG moderator teamet. De står virkelig på 

Enig med deg. All respekt til de som melder seg frivillig til jobben. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 04/08/2017 den 13.31, AnonymBruker skrev:

Spørs hvilken type trolling, jeg trollet på YouTube en periode men det var uskyldig trolling for å pirre fanboys :laugh:

Anonymkode: 0a6f9...64c

Det er jo den beste trollingen!

5 timer siden, WubWub skrev:

 

Av den grunn har jeg kjempe stor respekt for KG moderator teamet. De står virkelig på 

Enig. Mye av kritikken av dem kommer jo også fra de som ikke klarer å oppføre seg og derfor får innleggene sine slettet av mod. Selvsagt gjør mod feil, det gjør jo alle. Men de gangene de få gangene de gjør feil så synes jeg alltid de tar ansvar og beklager. 

Anonymkode: 65a45...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.8.2017 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Det er jo den beste trollingen!

Enig. Mye av kritikken av dem kommer jo også fra de som ikke klarer å oppføre seg og derfor får innleggene sine slettet av mod. Selvsagt gjør mod feil, det gjør jo alle. Men de gangene de få gangene de gjør feil så synes jeg alltid de tar ansvar og beklager. 

Anonymkode: 65a45...5bc

Hvør?

Anonymkode: 0a6f9...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 23.56, WubWub skrev:

Innen psykologiens verden har det lenge vært en teori om at internet troll tilhører den mørke triaden aka ; psykopater, narsissister og sadister. 

Det har vært den vedtatte sannheten inntil nå - en rekke studier viser at majoriteten av internet troll ikke tilhører den mørke triaden men består av helt vanlige mennesker som deg og meg. Det viser seg nemlig at trolling er smittsomt, om en bruker blir trollet i en tråd så er sannsynligheten for at "offeret" vil ta dette ut i en ny tråd ved å trolle. Negativitet er med andre ord smittsomt. 

Den store majoriteten av internet troll er velfungerende, psykisk friske og oppegående mennesker. 

Problemet er ifølge eksperter den gruppen som over lengre tid troller, de som utelukkende bruker internet for å plage andre.

Et friskt velfungerende menneske vil ha null utbytte av å sitte plage folk på internet over lengre tid.

De som tilhørende den mørke triaden derimot finner stor glede i å plage andre da de syntes menneskelig lidelse er morsomt. Slike mennesker bør og skal vi holde oss langt unna.

Det er ganske forskjellig, i hvertfall. Var en dokumentar fra Sverige der de fanger opp og avslører nettmobbere/ netthatere. Det var den ikke fullt så overraskende typen- de som hater kvinner eller innvandrere, OL,  og ungdommer som henger ut hverandre- men det var også de som bare fant på å spre hat for å spre hat. Hadde nok ikke vært veldig overraskende isåfall, men ser for meg at det heller dreier seg om holdninger de selv bærer på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler mobberne seg som mobbere? 

Man ser enkelte  brukere hele tiden skrive innlegg som skal få andre til å føle seg dårlig og blir provosert.  Eksempel er kvinnehat.  Om man kommenterer trådene så oppfører trollene seg som om at kvinnehat er noe man bare må tåle om man er på internett. Samtidig postes det jo nettopp på KG for å provosere og for å trykke kvinner ned. 

Om man mener at andre skal tåle å bli trykket ned så er vel man per definisjon en mobber. Man skriver ikke innlegg uten å vite hvem det går utover, men man skriver innlegg fordi man vet det går utover en gruppe mennesker. 

Det jeg lurer på er om de forstår at de er mobbere? Det virker jo nesten som de selv synes det de gjør er uskyldig, samtidig skriver de jo innlegg for å såre andre og det er jo langt fra uskyldig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det som er så vakkert med trolling. Man kan si hva som helst, uten å egentlig mene det. Alle homoseksuelle mennesker burde fengsles og alle innvandrere burde sendes tilbake i en gummibåt. Det er ofte helt normale mennesker som skriver masse tull bare for å provosere.

Anonymkode: 79e2d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...