Gå til innhold

Internet troll psykopater?


WubWub

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er feil. Det er når de folkene forstår at de gjør andre vondt og likevel utfører dåden at de kanskje befinner seg i den mørke triaden. Nå er det slik at mannen i gata er i full stand til å skru av å på empatien, men gjentatte handlinger basert på å direkte ville forvolde andre skade, da er det noe som ikke er normalt i det mennesket. 

Anonymkode: c96a4...a75

Det er det fagekspertisen også sier. Den vanlige mannen i gaten kan godt "skru av empatien" å trolle litt her og der en sjelden gang. Men de som følger den mørke triaden utfører gjerne ondskapsfulle handlinger over et spenn på mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg er feil. Det er når de folkene forstår at de gjør andre vondt og likevel utfører dåden at de kanskje befinner seg i den mørke triaden. Nå er det slik at mannen i gata er i full stand til å skru av å på empatien, men gjentatte handlinger basert på å direkte ville forvolde andre skade, da er det noe som ikke er normalt i det mennesket. 

Anonymkode: c96a4...a75

Jeg formulerte meg feil ja.  Enig med deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, WubWub skrev:

Da tar du feil. Det er ingen korrelasjon mellom sadisme og psykopati. 

Haha, det var jo du selv som påsto at det var det  :laugh:.

"Innen psykologiens verden har det lenge vært en teori om at internet troll tilhører den mørke triaden aka ; psykopater, narsissister og sadister. ... De som tilhørende den mørke triaden derimot finner stor glede i å plage andre da de syntes menneskelig lidelse er morsomt. Slike mennesker bør og skal vi holde oss langt unna.

Det understrekede i teksten er definisjonen på sadisme. Og jeg bekrefter at ja, det er en sammenheng mellom sadisme og psykopati.

Anonymkode: 54d12...c2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Det er det fagekspertisen også sier. Den vanlige mannen i gaten kan godt "skru av empatien" å trolle litt her og der en sjelden gang. Men de som følger den mørke triaden utfører gjerne ondskapsfulle handlinger over et spenn på mange år. 

Samvittighet er vel et stikkord her.

Anonymkode: c96a4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Ja, jeg lagde denne tråden som en vits; 

Mange kvinner ble sinte og såret så jeg skjønte at dette var ikke greit da jeg har empati og samvittighet. Jeg ble såret og lei meg av reaksjonene så jeg bestemte meg for å ikke gjøre noe slikt igjen. 

I mitt hode så trodde jeg at folk ville se at det var en vits og spøk, for hvordan kan en mann føle på organer som han ikke har? Det gir ingen mening. Men det ble tatt dårlig imot og jeg lærte av det

Nettopp. Tror alle har fortalt en vits som ble tolket annerledes enn den var ment. Men det vil jo alltid være forskjell på de som liker å såre eller ikke bryr seg om de sårer og de som gjør det ved et uhell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, det var jo du selv som påsto at det var det  :laugh:.

"Innen psykologiens verden har det lenge vært en teori om at internet troll tilhører den mørke triaden aka ; psykopater, narsissister og sadister. ... De som tilhørende den mørke triaden derimot finner stor glede i å plage andre da de syntes menneskelig lidelse er morsomt. Slike mennesker bør og skal vi holde oss langt unna.

Det understrekede i teksten er definisjonen på sadisme. Og jeg bekrefter at ja, det er en sammenheng mellom sadisme og psykopati.

Anonymkode: 54d12...c2a

Du bommer litt her , den mørke triaden består av psykopater, narsissister OG sadister. En psykopat eller narsissist trenger ikke være sadist.

Svært få narsissister er sadister, jeg er ikke det. Det finnes 3 undergrupper av narsissisme, overt/åpenbar narsisissme, , skjult/covert narsissisme og malign narsissisme. 

Overt og covert narsissister som består av 95% av hele narsissist spektrumet er ikke sadister. Malign narsissist derimot er en blanding av narsissisme, psykopati og sadisme. Aka Donald Trump. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og denne linken bekreftet også påstanden om en korrelasjon mellom sadisme og psykopati.

Anonymkode: 54d12...c2a

Bra jeg ikke er psykopat eller sadist da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, WubWub skrev:

Du bommer litt her , den mørke triaden består av psykopater, narsissister OG sadister. En psykopat eller narsissist trenger ikke være sadist.

Svært få narsissister er sadister, jeg er ikke det. Det finnes 3 undergrupper av narsissisme, overt/åpenbar narsisissme, , skjult/covert narsissisme og malign narsissisme. 

Overt og covert narsissister som består av 95% av hele narsissist spektrumet er ikke sadister. Malign narsissist derimot er en blanding av narsissisme, psykopati og sadisme. Aka Donald Trump. 

Det meste av det du påstår her er ikke fagkunnskap, men søkte teorier uten empirisk grunnlag som svært få psykologer eller psykiatere anerkjenner.

Mener å huske at man kun så en sterk korrelasjon mellom sadisme og psykopati, ikke annet, men skal ikke garantere at jeg ikke kan huske feil akkurat der. En sterk korrelasjon vil likevel aldri bety at alle som har fått en slik diagnose vil skåre høyt på akkurat dette trekket.

Hilsen noen med en del fagkunnskap

Anonymkode: 54d12...c2a

Endret av Mynona
Avsnitt fjernet iht ryddemelding. Mynona, mod.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det meste av det du påstår her er ikke fagkunnskap, men søkte teorier uten empirisk grunnlag som svært få psykologer eller psykiatere anerkjenner.

Mener å huske at man kun så en sterk korrelasjon mellom sadisme og psykopati, ikke annet, men skal ikke garantere at jeg ikke kan huske feil akkurat der. En sterk korrelasjon vil likevel aldri bety at alle som har fått en slik diagnose vil skåre høyt på akkurat dette trekket.

Når det gjelder deg selv så mener jeg å huske at du har skrevet at du kan bli voldelig, og ikke klarer å slutte å slå før du har blitt mindre sint. Og jeg mener også å huske at du beskrev detaljert hvordan du kunne gå fra å være hyggelig og støttende ovenfor jenter du chattet med, til å snu deg mot dem (fordi du brått kunne få deg for deg at de utnyttet deg) og da ikke ga deg med å være verbalt slemme mot dem før de gråt og tryglet deg om å slutte.

Hilsen noen med en del fagkunnskap

Anonymkode: 54d12...c2a

Altså. Jeg sier ikke at narsissister ikke skaper vanskeligheter og problemer, men det er ofte ikke en del av en aktiv plan eller noen ønsker drevet av sadisme.

En covert eller overt narsissist står ikke opp en morgen å tenke "hvor mange mennesker skal jeg plage idag?". Det de/vi tenker er "hvor mye oppmerksomhet kan vi skaffe oss idag?"

En malign narsissist derimot som har elementer av både sadisme, narsissisme og psykopati kan stå opp om morgenen å tenke "hvor mange mennesker kan jeg plage idag?".  Men malign narsissisme består av mindre enn 5% av alle narsissister. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Tjaa.. men også komikere bygger jo endel materiale på andre, ergo den det gjelder kan oppleve det som mobbing, de som er publikum opplever det som humor. Samme kan jo skje på Internett; man spøker på andre sin bekostning.

 

trist når sånt skjer

Anonymkode: 34aa4...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

trist når sånt skjer

Anonymkode: 34aa4...aa8

Jeg vet ikke.. jeg synes jo Trump skjetsjer er hysterisk morsomme. Er vel forskjell på om man "sparker opp" eller om man "sparker ned". 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Jeg vet ikke.. jeg synes jo Trump skjetsjer er hysterisk morsomme. Er vel forskjell på om man "sparker opp" eller om man "sparker ned". 

 

Ikke du heller.

Anonymkode: c96a4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke du heller.

Anonymkode: c96a4...a75

..? 

Edit; Er du Trump tilhenger ..? 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

..? 

Spesielt ikke deg 

Anonymkode: c96a4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spesielt ikke deg 

Anonymkode: c96a4...a75

:fnise: et Internett troll troller i tråden om trolling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

:fnise: et Internett troll troller i tråden om trolling. 

hysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk:Jeg leste tittelen som 3 ord, men regner med det skulle være 2. Internettroll. Nettroll. Ikke nett-troll eller nett troll, da det makes no sense.  

Anonymkode: e3019...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

:sukk:Jeg leste tittelen som 3 ord, men regner med det skulle være 2. Internettroll. Nettroll. Ikke nett-troll eller nett troll, da det makes no sense.  

Anonymkode: e3019...d12

Internetttroll,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...