Gå til innhold

Hvor mye betaler DU tilbake til Lånekassen per måned?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, som overskriften spør om; Hvor mye betaler du tilbake til Lånekassen per måned? 

Er det du selv som bestemmer hvor mye du betaler tilbake per måned, eller er det en sånn minste grense? 

Anonymkode: 152fa...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Betaler rundt 2500 i mnd. Det er mer enn jeg må (tror 1300 var minstegrense sist jeg sjekket), men kunne sikkert klart mer også. 

Anonymkode: e839d...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler 560,- i mnd. Bor i Finnmark så jeg får nedskrevet 25 000,- i året

Anonymkode: 5e8e6...380

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3737 kr pr måned. Har fastrente.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000, minstebeløpet er vel 1200 eller noe. 

Anonymkode: 87e13...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1066,- for tiden, har flytende rente. Har aldri gjort noe for å endre avdragene, betaler bare det de sender faktura på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1078 trekkes nå, jeg betaler inn endel ekstra omtrent en gang i kvartalet. 

Anonymkode: 74d58...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å ha minstegrense på rundt 3300 i måneden når jeg er ferdig. Har ikke planer om å betale mer enn dette på en god stund siden jeg heller vil forsøke å spare opp litt penger til leilighetskjøp (egenkapitalkravet). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De betaler meg. Jeg har aldri tenkt til å slutte å studere. Det smutthullet har de nok ikke tenkt på gitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

De betaler meg. Jeg har aldri tenkt til å slutte å studere. Det smutthullet har de nok ikke tenkt på gitt.

Vet egentlig at du tuller, men uansett; en kan maks få støtte fra Lånekassen i åtte år. Uansett om du forsetter å være student etter dette vil du bli pliktig til å begynne å tilbakebetale lånet fra ca. syv måneder etter siste utbetaling fra Lånekassen. Altså hjelper det ikke å fortsette å studere; omtrent syv måneder etter støtten tar slutt begynner den endeløse nedbetalingen. ;) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Miah skrev:

Vet egentlig at du tuller, men uansett; en kan maks få støtte fra Lånekassen i åtte år. Uansett om du forsetter å være student etter dette vil du bli pliktig til å begynne å tilbakebetale lånet fra ca. syv måneder etter siste utbetaling fra Lånekassen. Altså hjelper det ikke å fortsette å studere; omtrent syv måneder etter støtten tar slutt begynner den endeløse nedbetalingen. ;) 

Jo da, dersom du tar studier som gir rett til støtte slipper du å betale på studielånet selv om du ikke søker støtte.

https://www.lanekassen.no/nb-NO/Tilbakebetaling/Sletting-av-renter/Utdanning/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rundt 1100 i mnd, har flytende rente og følger "vanlig "nedbetalingstid, hadde rundt 150.000 i lån da jeg var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...