Gå til innhold

Hvorfor er det så mange intelligente damer som bare blir megger av å bruke intelligensen sin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Mulig dere har rett i at det gjelder begge kjønn, selv om jeg finner det påfallende i forhold til kvinner. Men lurer uansett på hvorfor? En skulle jo tro at mye kunnskap gav ydmykhet og ikke det motsatte siden en har mer innsikt i noe enn de fleste andre folk? Lett å være forenklende og brutal om man ikke vet bedre liksom, men verre med innsikt?

Anonymkode: 69684...526

En teori kan være at slike kvinner føler de må være mer aggressive for å få respekt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber i et stort firma med kvinner i noen av de høyere rollene og de er da like hyggelige de som mine andre kollegaer. De få damene jeg kjenner som jeg vil beskrive som "bitch" er en meget ymse gjeng men en av få ting de har felles er manglende/lav utdannelse.

Anonymkode: 7ec9a...88c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke høy intelligens for å ta høyere utdanning

For øvrig handler nok dette mer om hvilke faggreiner det er snakk om. Kvinner som studerer matte og fysikk er generelt smartere og mer laidback enn andre kvinner. Kvinner som studerer sosiologi er ikke spesielt smarte

Anonymkode: 0dd27...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å være forenklende og brutal om man ikke vet bedre liksom

:laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er i grunn ikke høy utdanning og intelligens det samme. Man kan ha høy IQ og ikke ha en høy utdanning og man kan ha lav IQ med en høy utdanning. Det er ikke sånn at det er rakettforskning å ta jusstudier i grunn. Jeg har selv 140 i IQ og er ikke lege eller advokat. Ender opp med en mastergrad, men ikke i noe typisk "statusyrke". 

Anonymkode: 753d1...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det virker ikke som de ennå er vant til å være i en høyere stilling. De prøver liksom for hardt. Kombinert med dårlig selvbilde som de fleste kvinner har...

Anonymkode: 7e69f...1c9

Dette tror jeg faktisk kan være et poeng. .

6 minutter siden, millennial skrev:

En teori kan være at slike kvinner føler de må være mer aggressive for å få respekt?

og dette. 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du blir virkelig aldri lei du :laugh:

Anonymkode: b13c0...6ae

Nei:)

2 minutter siden, Invicta skrev:

:laugh:

Morsom du:P

Anonymkode: 69684...526

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du finner noe å fylle dagene med i det minste :fnise: Kanskje et alterntiv kunne være å gjøre det uten å snakke stygt om andre? Bare et forslag :)

Anonymkode: b13c0...6ae

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, millennial skrev:

En teori kan være at slike kvinner føler de må være mer aggressive for å få respekt?

Det er fakta at kvinner blir lettere sett på som sinte og sure enn menn når de har lederstillinger

Men are given constructive suggestions. Women are given constructive suggestions – and told to pipe down.

This kind of negative personality criticism—watch your tone! step back! stop being so judgmental!—shows up twice in the 83 critical reviews received by men. It shows up in 71 of the 94 critical reviews received by women.

There’s a common perception that women in technology endure personality feedback that their male peers just don’t receive. Words like bossy, abrasive, strident, and aggressive are used to describe women’s behaviors when they lead; words like emotional and irrational describe their behaviors when they object. All of these words show up at least twice in the women’s review text I reviewed, some much more often. Abrasive alone is used 17 times to describe 13 different women. Among these words, only aggressive shows up in men’s reviews at all. It shows up three times, twice with an exhortation to be more of it.

http://fortune.com/2014/08/26/performance-review-gender-bias/

Anonymkode: 0dd27...f59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Froning
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gjør det. Så du holdes opptatt, mens jeg heller får svar på det jeg lurer på:)

Anonymkode: 69684...526

Pass tonen din, frøken..

Du er klar over at det ikke finnes et svar på det du spør om? Man kan synse og folk kan dikte opp egne forklaringer og du kan være naiv nok til å kjøpe som en sannhet.. " hallo. Jeg må vite svaret på hva meningen med livet er.. la oss høre med kvinneguiden!"

Om man skal forholde seg til tema må man først utrede hvorfor du er tilbakestående nok til å stille et slik spørsmål i utgangspunktet.. Du har antageligvis møtt et par personer du ikke har likt, trukket beslutningen om at det er en direkte kobling til jobbene deres og løper du leksikonnet (også kjent som kvinneguiden for å stimulere den tåpelige nysjerrigheten din..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Mulig dere har rett i at det gjelder begge kjønn, selv om jeg finner det påfallende i forhold til kvinner. Men lurer uansett på hvorfor? En skulle jo tro at mye kunnskap gav ydmykhet og ikke det motsatte siden en har mer innsikt i noe enn de fleste andre folk? Lett å være forenklende og brutal om man ikke vet bedre liksom, men verre med innsikt?

Anonymkode: 69684...526

Ja ha? Trump er kvinne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner styres av hormoner, menn styres av fornuften.

Anonymkode: 58d27...2c4

Nemlig. For menns aggressivitet har nada med hormoner å gjøre :fnise:

Anonymkode: 80dfd...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke høy intelligens for å ta høyere utdanning

For øvrig handler nok dette mer om hvilke faggreiner det er snakk om. Kvinner som studerer matte og fysikk er generelt smartere og mer laidback enn andre kvinner. Kvinner som studerer sosiologi er ikke spesielt smarte

Anonymkode: 0dd27...f59

Menn som generaliserer er ikke spesielt smarte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Bakepulver skrev:

Menn som generaliserer er ikke spesielt smarte. 

Wow. Nå følte jeg meg opplyst. Du er virkelig en stjerne i mørket. 

Det er bare det at frasen din er standard og dusånn gir uttrykk for at du bare er en i mengden. Vennligst ikke ha meninger. 

Anonymkode: 8b970...e71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange høyt utdannete kvinner som blir til monstre når de endelig kommer i posisjoner de har jobbet hardt for som lege, advokat eller hva enn det måtte være? Blir de maktsyke eller hva er greia med at kvinner med høy kompetanse er dritt sur hele tiden, mens mennene ikke påvirkes og er helt normale samme hvilken posisjon de har? Tåler ikke kvinner å ha mye kunnskap og makt?  

Anonymkode: 69684...526

Høy utdanning betyr ikke høy intelligens. Jeg har heller ikke møtt noen kvinner i høy posisjon enda eller mange intelligente kvinner. De pleier alltid å være midt på skalaen eller under

Anonymkode: 6a931...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. For menns aggressivitet har nada med hormoner å gjøre :fnise:

Anonymkode: 80dfd...249

Jo det har den. Men i mye mindre grad en kvinner. Du hører aldri om mannemensen ellet ustabile menn. Det gjør man veldig ofte med kvinner. Menn har testosteron men veldig få menn har såpass høyt testosteron at man blir aggresiv med kort lunte. Kvinner derimot handler alt etter følelser og hva de føler der og da og passer dermed dårligere til veldig høye krevende stillinger iforhold til menn. Rett før mensen og når det kommer så blir mange kvinner også utilregnelige og mister kontrollen ofte.

Følelser betyr ingenting. Fakta og fornuft gjør.

"Facts dont care about feelings"

Ben Shapiro 

Anonymkode: 6a931...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow. Nå følte jeg meg opplyst. Du er virkelig en stjerne i mørket. 

Det er bare det at frasen din er standard og dusånn gir uttrykk for at du bare er en i mengden. Vennligst ikke ha meninger. 

Anonymkode: 8b970...e71

Du skriver veldig usammenhengende. Hva vil du frem til egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange høyt utdannete kvinner som blir til monstre når de endelig kommer i posisjoner de har jobbet hardt for som lege, advokat eller hva enn det måtte være? Blir de maktsyke eller hva er greia med at kvinner med høy kompetanse er dritt sur hele tiden, mens mennene ikke påvirkes og er helt normale samme hvilken posisjon de har? Tåler ikke kvinner å ha mye kunnskap og makt?  

Anonymkode: 69684...526

Fordi kvinner oppleves som mye mer bossy enn menn. Kvinner oppfattes som sure og sjefete, mens menn oppfattes som autoritære og tydelige, selv om de presenterte akkurat samme budskapet.

Anonymkode: 496b3...06f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det har den. Men i mye mindre grad en kvinner. Du hører aldri om mannemensen ellet ustabile menn. Det gjør man veldig ofte med kvinner. Menn har testosteron men veldig få menn har såpass høyt testosteron at man blir aggresiv med kort lunte. Kvinner derimot handler alt etter følelser og hva de føler der og da og passer dermed dårligere til veldig høye krevende stillinger iforhold til menn. Rett før mensen og når det kommer så blir mange kvinner også utilregnelige og mister kontrollen ofte.

Følelser betyr ingenting. Fakta og fornuft gjør.

"Facts dont care about feelings"

Ben Shapiro 

Anonymkode: 6a931...a58

Voldelige og ustabile menn hører vi om så og si hver dag. Menn som mister kontrollen over sinnet sitt er gårdagens nyheter! Har disse mennene som dette gjelder konstant PMS?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...