Gå til innhold

Skjer eggløsningen når el testen er negativ etter positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Testet etter eggløsning med tester fra billigtester.no den var negativ igår mårest, og igår kveld ble den positiv, dobbel sjekket med clear blue smiley, og det ble også en smiley igår kveld.. Vi hadde sex kun igår kveld, ellers er det 5 dager siden sist... Imårrst var el testen negativ igjen, betyr det at el skjedde imårest? Og var det da for sent å ha sex igår kveld? :( jeg må ha temmelig kort lutefase... Flaks at jeg gadd å teste igår kveld også, hvis ikke hadde jeg aldri fått positiv.. Har hørt at det likeste er at spermen venter på egget, og at spermen bruker opptil 12 timer til egget.. Så tenkte at det ble for sent med sex igår kveld.. Hadde forventet at el testen fortsatt var positiv idag. Er det noe vits i å legge til enda en runde i ettermiddag? 

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha sex i forkant av eggløsningen, ja.

Anonymkode: 41863...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sæden bruker ikke mer enn 20 min opp di, da ;)

Anonymkode: 41863...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at jeg må ha kort LH topp, ikke lutefase 😆 Blir helt surrete av alle tankene på denne prøvingen

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men sæden bruker ikke mer enn 20 min opp di, da ;)

Anonymkode: 41863...41b

20 min? Er det så kort tid den bruker så er det vel ingen bekymring 😆 Trodde spermen brukte opptil 12 timer jeg.. 

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør ha sex i forkant av eggløsningen, ja.

Anonymkode: 41863...41b

Er det da innafor med sex når el testen er positiv? Eller egentlig helst før testen er positiv? 

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt fint og du har gjort det riktig.

LH topp som eggløsningtester reagerer på er ikke det samme som reell eggløsning. Med positiv test i går kveld kan eggløsning være et eller annet sted 12-36 timer etterpå positiv test. Spermen bruker ulik tid opp i eggleder, men ca 6 timer er ganske gjennomsnittelig. Dvs at med sex i går kveld er spermen på plass før eggløsning. Du kan godt ha sex i dag og siden en ikke kan vite når egget slipper og du kan rekke det også i dag. 

Du kan godt ha sex i dagene før du forventer positiv test/eggløsning om du kan forutse dette, da sperm kan leve i flere dager, men det er uansett ved postiv eggløsningstest sjansen er størst. 

 

Anonymkode: aa7c0...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er helt fint og du har gjort det riktig.

LH topp som eggløsningtester reagerer på er ikke det samme som reell eggløsning. Med positiv test i går kveld kan eggløsning være et eller annet sted 12-36 timer etterpå positiv test. Spermen bruker ulik tid opp i eggleder, men ca 6 timer er ganske gjennomsnittelig. Dvs at med sex i går kveld er spermen på plass før eggløsning. Du kan godt ha sex i dag og siden en ikke kan vite når egget slipper og du kan rekke det også i dag. 

Du kan godt ha sex i dagene før du forventer positiv test/eggløsning om du kan forutse dette, da sperm kan leve i flere dager, men det er uansett ved postiv eggløsningstest sjansen er størst. 

 

Anonymkode: aa7c0...5e9

Tusen takk for godt utfylt svar! Da ble det nok ikke for sent med sex igår kveld! Og legger en sjanse til i kveld for sikkerhetsskyld! Så krysser jeg fingrene for at dette er mnd det klaffer! Har prøvd snart i et år nå! Så begynner å bli vant til at det ikke går! :) 

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for godt utfylt svar! Da ble det nok ikke for sent med sex igår kveld! Og legger en sjanse til i kveld for sikkerhetsskyld! Så krysser jeg fingrene for at dette er mnd det klaffer! Har prøvd snart i et år nå! Så begynner å bli vant til at det ikke går! :) 

Anonymkode: c05d7...8d4

Huffda, men det er veldig positivt at du får positive eggløsningstester i alle fall om du har prøvd litt. Er det først nå du har prøvd å tracke eggløsning? 

Anonymkode: aa7c0...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huffda, men det er veldig positivt at du får positive eggløsningstester i alle fall om du har prøvd litt. Er det først nå du har prøvd å tracke eggløsning? 

Anonymkode: aa7c0...5e9

Neij, har testet etter el ganske så lenge, men er første gangen at lh loppen var så kort.. pleier ellers å ha positiv i 2 dager.. Så ble stressa når den var negativ idag 🙈

Anonymkode: c05d7...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neij, har testet etter el ganske så lenge, men er første gangen at lh loppen var så kort.. pleier ellers å ha positiv i 2 dager.. Så ble stressa når den var negativ idag 🙈

Anonymkode: c05d7...8d4

Åja, ville ikke bekymret meg for hvor lenge den blir positiv. Poenget er bare at den blir positiv. Egentlig er det lettere å bare teste frem til første positive, og legge testene vekk: da regelen om at det da er 12-36 timer til eggløsning gjelder fra 1.positive.

Anonymkode: aa7c0...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...