AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #61 Skrevet 1. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Bullshit, et barn på fire sykler ikke lenge i 10-12 km/t og heller ikke i rak linje. Anonymkode: fe564...2bd Nei, min 4-åring sykler fortere enn det så jeg blir hengende etter når vi drar på joggetur/sykkeltur. Da avtaler vi på forhånd hvor han skal stoppe slik at jeg Jan ta ham igjen. Sykkelvei, og lite trafikk generelt, så det er trygt og ikke minst morsomt for iss begge (selv om han må vente en del på meg ) Anonymkode: 5a605...bf9 1
Grylet Skrevet 1. august 2017 #62 Skrevet 1. august 2017 Det er forventet at et skolebarn skal kunne gå noen kilometer hver dag, og da er det vel strengt tatt smart å trene barn for dette. Elever i første klasse har rett til gratis skoleskyss dersom de bor lenger enn 2 km fra skolen. Fra andre klasse er skyssgrensen 4 km. Det innebærer at en mener at alle (funksjonsfriske) seksåringer skal kunne bruke bena sine med sekk på ryggen i fire kilometer hver eneste skoledag. Nå blir jeg sikker skutt på, men ærlig talt folkens: Seksåringer har ingenting å gjøre i en vogn. Ikke femåringer heller. Å sørge for at førskolebarnet ditt ikke er istand til å bevege seg i normal gange over korte avstander er for meg et overgrep mot barnets (fremtidige) helse. En av de største truslene mot folkehelsa er barn som har dårlig kondis/er overvektige/ikke orker... Nå er jeg en skikkelig gammel sutrekjerring i førtiåra, men da jeg vokste opp kjente jeg ingen barn på denne alderen som brukte vogn, ikke på 80-tallet heller, ei heller 90-tallet. Så,- hvor kom dette behovet fra? Barn har da ikke mindre behov for bevegelse i dette århundret? 6
Outlander Skrevet 1. august 2017 #63 Skrevet 1. august 2017 Foreldrene bruker vogn til en 6 åring??!! Lykke til med dette i fremtiden: 6
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #64 Skrevet 1. august 2017 Herregud. Når man trodde man hadde hørt det meste. Når man er 6 år og skal begynne på skolen har man sluttet med vogn. For lenge siden. Ferdig snakka. Jeg har aldri sett eller hørt om skoleklare unger i vogn. Før nå. Jeg blir seriøst helt satt ut. Anonymkode: 8fdd8...2c3 5
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #65 Skrevet 1. august 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: 9 timer siden, Sariou skrev: I så fall synes jeg det er helt latterlig at dere ikke prioriterer å lære skolebarnet å sykle selv. Hun vil jo ikke sier moren. Skal en tvinge jenta til å lære å sykle ? Det blir sikkert morsomt for henne 😅 slutt å bland dere opp i beslutningene til kapable foreldre. Anonymkode: 286bd...808
Vera Vinge Skrevet 1. august 2017 #66 Skrevet 1. august 2017 Jeg syns joggevogn stiller i en egen klasse, egentlig. Det kan fins tilfeller hvor barnet ellers hadde slappet av på sofaen med ipaden, mens mor vil ut og løpe. Jeg ser ikke problemet med at et barn som ellers ikke bruker vogn sitter i joggevogn under foreldrenes løpetur. I fjor sommer, da eldstegutten min var 4,5 satt han noen ganger i joggevogna mens jeg løp. Han sov fortsatt ofte på dagen i helger, så han tok gjerne en blund også. Så lærte han å sykle på slutten av sommeren, og da kunne jeg potensielt ha løpt ved siden av mens han syklet. I år har han blitt enda flinkere og mer utholdende i bakkene rundt her, og nå tenker jeg det er veldig kurant å løpe en tur mens han sykler. Så jeg ville mao. heller lært barnet å sykle enn å løpe rundt med det i vogn, når det begynner å bli stort. Eller ta med sparkesykkel til barnet, om det ikke kan sykle og man er redd for at det skal bli slitent/lei.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #67 Skrevet 1. august 2017 10 timer siden, evelynn skrev: Må jeg? Er lov pålagt at alle MÅ sykkle? Hun har en sykkel men har ikke lyst til å bruke den og jeg kommer ikke til å tvinge henne. Ikke alle må svømme, ikke alle må spille football, ikke alle må sykkle... Nei, ikke alle må spille fotball, det har du helt rett i. Men alle må sykle. På skolen må de både ta sykkelprøve og være med på sykkelturer. Og ja, alle må svømme. Det er spesielt viktig her i Norge, med vår lange kystlinje. Det er faktisk ganske idiotisk å ikke lære barnet sitt å svømme. Det kan bety forskjellen på liv og død i gitte situasjoner. Anonymkode: 8fdd8...2c3 8
AnonymBruker Skrevet 1. august 2017 #68 Skrevet 1. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fetteren til mannen min ble ammet til han var 11 år gammel! Det syns jeg er merkelig. Visste ikke at man kunne ha brystmelk så lenge. Anonymkode: db740...813 Og det var dét du syntes var merkelig med det hele, liksom?? Anonymkode: 8fdd8...2c3 2
Sariou Skrevet 2. august 2017 #69 Skrevet 2. august 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun vil jo ikke sier moren. Skal en tvinge jenta til å lære å sykle ? Det blir sikkert morsomt for henne 😅 slutt å bland dere opp i beslutningene til kapable foreldre. Anonymkode: 286bd...808 Ja, det synes jeg faktisk hun bør. Vi sykler også mye, og mitt barn måtte også lære seg å sykle, fordi det er slik vi kommer oss rundt. Det blir jo nøyaktig det samme som å gå; man kan ikke bruke vogn fordi barnet ikke har lyst til å gå. Og jeg synes heller ikke man kan ha 6-7-åringer i sykkelvogn fordi de ikke har lyst til å sykle. Hos oss er det sånn at alle må gjøre det de klarer selv. 4
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #70 Skrevet 2. august 2017 Dere foreldre som ikke lærer barna å sykle er bare latsvamper. Barn som ikke lærer å sykle kommer til å havne utenfor det sosialt når de begynner på skolen...spesielt når de fleste har syklet fra 3 årsalderen. Men men...bare gjør alt dere kan for at barna skal bli mobbet. Anonymkode: b660f...6a1 3
pompdelux Skrevet 3. august 2017 #72 Skrevet 3. august 2017 På 1.8.2017 den 11.26, AnonymBruker skrev: Litt på siden, men jeg mener at barn bør lære seg å svømme ganske tidlig, det går rett og slett på sikkerhet i tillegg til at det kan være kjekt. Det finnes faktisk ungdommer og voksne som ikke kan svømme, og folk drukner. Man kan ikke holde barn helt unna alle farer, og vann bør ikke være en større fare enn nødvendig. Ellers tenker jeg at denne seksåringen har yngre søsken eller? Og har fått sitte på i vognen en og annen gang? Anonymkode: ec910...650 Ts her. Nei ingen yngre søsken.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #73 Skrevet 3. august 2017 12 minutter siden, pompdelux skrev: Ts her. Nei ingen yngre søsken. Såpass.. Jeg tror vi solgte sportsvogna da minstemann var 4 år. Anonymkode: 8fdd8...2c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå