Gjest Primula Skrevet 10. januar 2005 #1 Skrevet 10. januar 2005 Det har vært skikkelig drittvær her i det siste. Det finnes ikke snø, men desto mer regn og søle. Og jeg er så lei av å vaske regnklær. Datra mi er 3 år og hver dag jeg kommer i barnehagen henger det en stor pose med vått og skittent regntøy der... Nå er jeg lei av å vaske regntøy hver dag. Er det virkelig nødvendig? Gjør alle det? Min oppfatning er at dersom tøyet henges opp når barna kommer inn, tørker det og kan i allefall brukes en dag til. Men det virker som om det er enklere å pakke det i en pose og sende det med hjem.. Er jeg urimelig?
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #2 Skrevet 10. januar 2005 du kan be de om å skylle av regntøyet etter henne, og ikke legge det i en pose! eller barnehagepersonellet kunne godt hengt det opp!
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2005 #3 Skrevet 10. januar 2005 Synes de kunne hengt det opp ja! Våte klær i en tett plastpose er oppskriften på vond lukt.
Gjest MrsL Skrevet 10. januar 2005 #4 Skrevet 10. januar 2005 Vi henger det opp og sender det med hjem til vask hver fredag...........og oftere om det er skikkelig jævlig
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 spyl av og heng opp.....trodde de flestegjorde det.
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #6 Skrevet 10. januar 2005 Barnehagepersonell er ikke ansatt for å skylle regntøy. De har ingen mulighet til å skylle opp tøy etter massevis av unger hver eneste dag. Og ja, regntøyet må vaskes hver dag når været er slik som nå, det ser kanskje ikke så ille ut når det er vått, men jeg skal love deg at du ikke ville like å hjelpe et barn med å kle på det regntøyet som vi ser hver eneste dag når sølevannet er tørket, langt mindre ha et barn på fanget for å hjelpe det. Så ja, desverre, i disse dager må regntøy og alt annet vaskes hver dag. Så godt som alle foreldre har skjønt nødvendigheten av å vaske tøyet, du ville ikke likt å ta på deg møkkete tøy du heller
Gjest MrsL Skrevet 10. januar 2005 #7 Skrevet 10. januar 2005 Jo, men Tex, har dere ikke hageslange dere bruker til å spyle barna med før de går inn?
Mette Skrevet 10. januar 2005 #8 Skrevet 10. januar 2005 Vi henger det opp og sender det med hjem til vask hver fredag...........og oftere om det er skikkelig jævlig Slik gjør de i barnehagen til min sønn også. De henger det inn i tørkeskapet slik at det er tørt til dagen etter på. Har han derimot hatt ett uhell ligger det i en pose.
Gjest MrsL Skrevet 10. januar 2005 #9 Skrevet 10. januar 2005 Vi henger det ikke tørkeskap. Det er ikke plass. Vi henger det i grovgarderoben også er det tørt til neste dag
Væren Skrevet 10. januar 2005 #10 Skrevet 10. januar 2005 Vi spyler barna dersom de er skikkelig møkkete, og henger regntøyet opp i yttergarderoben. Dersom regntøyet er vått inni, har vi ikke mulighet til å tørke 21 regnbukser og 21 regnjakker til neste dag, selv med tørkeskap. Og knaggene henger så tett at regntøyet henger oppå hverandre og ikke får luft. Så i ekstreme tilfeller sender vi det hjem for vask og tørk. Men det er altså ikke dagligdags! Ellers blir foreldre oppfordret til å ta med regntøy hjem for vask i helgen. Det har også litt med det å gjøre at rengjøringsassistenten skal få vasket yttergarderoben skikkelig.
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #11 Skrevet 10. januar 2005 Ikke har jeg barn og ikke har jeg jobbet i barnehage, men jeg har hatt sesongjobber hvor jeg har måttet gå med regntøy og blitt skitten omtrent på nivå med ungene (kumøkk, jord, hønsegjødsel og andre delikatesser). Og da hjelper det faktisk bra å spyle med hageslange. Kan ikke si jeg har sett noen vaske regntøyet hver eneste dag. Selvsagt synes jeg ikke barnehagepersonalet skal stå og håndskylle alt regntøyet, men egentlig bør det jo være akseptabelt for dem å spyle av ungene etter tur når de er på vei inn... Men kanskje barnehagen er så teit bygd at de ikke har plass til å henge tøyet noe annet sted enn i plasposer, samme om det er spylt eller ei.
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #12 Skrevet 10. januar 2005 Jo' date=' men Tex, har dere ikke hageslange dere bruker til å spyle barna med før de går inn?[/quote'] Hageslange, nei...? Ungene er som regel klissklass fra innerst til ytterst, vi pleier å helle sølevann ut av barnas cherroxer før vi går inn....... Det er så vått at du kan plante ris oppi der
Dragoline Skrevet 10. januar 2005 #13 Skrevet 10. januar 2005 :o Høres ut som dårlige regnklær. Høres rart ut ihvertfall, må være mange syke unger. :-?
Gjest gotthard Skrevet 10. januar 2005 #14 Skrevet 10. januar 2005 når ungen min gikk i barnehagen pleide jeg og spyle det i dursjen på hverdagene og deretter vaske deg i helga. ser enkelte av foreldrene gjør det nå også og det er helt greit det , bare vi slipper og bli så utrolig møkkete og sølete både når vi kler av og på..... og glem ikke .....EN MØKKETE UNGE ER EN LYKELIG UNGE!!!!!!!!!!!
Serèena Skrevet 10. januar 2005 #15 Skrevet 10. januar 2005 :o Høres ut som dårlige regnklær. Høres rart ut ihvertfall, må være mange syke unger. :-? Ett barn sitter ikke i ro. (Som regel) Å er det regn ute så storkoser de fleste seg i vannpytter og det som er. INGEN regntøy er tett nok for ett meget aktivt barn.... Å barn har bare godt av litt forskjellige type værforhold... Styrker imunforsvaret...
Gjest Gjesta Skrevet 10. januar 2005 #16 Skrevet 10. januar 2005 Det hjelper ikke å ha verdens beste regntøy når man sitter i søledammen, ikke en eneste buksestrikk klarer å holde vannet unna da
Gjest Anonymous Skrevet 10. januar 2005 #17 Skrevet 10. januar 2005 Jepp, regntøy må vi vaske hver dag. Det hadde ikke hjulpet så mye om han var spylt utenpå, for han har jo gjørme til langt oppå ryggen, på innersiden av jakka(og på innersiden av ermene, og beina). Selfølgelig kan jeg vrenge det å spyle det i dusjen, men jeg synes det er enklere å vaske det. (Og regntøyet er bra, og tett, ved normal bruk. Ikke i sølepytt velting, og gjørmeaking, og hva de nå enn gjør...)
Mette Skrevet 10. januar 2005 #18 Skrevet 10. januar 2005 Er det ikke herlig at vi har slike sunne friske barn, som ikke bryr seg om vær og vind.
Tule Skrevet 11. januar 2005 #19 Skrevet 11. januar 2005 Barnehagepersonell er ikke ansatt for å skylle regntøy. De har ingen mulighet til å skylle opp tøy etter massevis av unger hver eneste dag. Og ja, regntøyet må vaskes hver dag når været er slik som nå, det ser kanskje ikke så ille ut når det er vått, men jeg skal love deg at du ikke ville like å hjelpe et barn med å kle på det regntøyet som vi ser hver eneste dag når sølevannet er tørket, langt mindre ha et barn på fanget for å hjelpe det. Så ja, desverre, i disse dager må regntøy og alt annet vaskes hver dag. Så godt som alle foreldre har skjønt nødvendigheten av å vaske tøyet, du ville ikke likt å ta på deg møkkete tøy du heller hei vis det er gumitøy går det fint ann og spyle banrafør de slippes inbn i barnehagne og ivs man bruker skylleprogrammet på vaskemaskinen blir det rent, uansett det blir bare en gang om dagen det kan tas på rent resten vil det vere skittent som andre si3er så er det vanlig og vaske ne dag i uken og litt oftere om nødvendig det er skjelden jeg har hørt om noen som forlanger at det vaskes ver dag det blir jhjo like skittent igjen og de kunne godt henge det op så det ikke lbir vond lukt, i en banrehage blir det skittent jeg hadde ikke giddet og vaske ver dag hilsen
Tule Skrevet 11. januar 2005 #20 Skrevet 11. januar 2005 Det har vært skikkelig drittvær her i det siste. Det finnes ikke snø' date=' men desto mer regn og søle. Og jeg er så lei av å vaske regnklær. Datra mi er 3 år og hver dag jeg kommer i barnehagen henger det en stor pose med vått og skittent regntøy der... Nå er jeg lei av å vaske regntøy hver dag. Er det virkelig nødvendig? Gjør alle det? Min oppfatning er at dersom tøyet henges opp når barna kommer inn, tørker det og kan i allefall brukes en dag til. Men det virker som om det er enklere å pakke det i en pose og sende det med hjem.. Er jeg urimelig?[/quote'] hei jeg er enig med de under dek unne godt ha hengt det op så det ikke blir vond lukt jeg syns du kan klage på det et tips er du trenger ikke og vaske ver dag du kan sfint skylle det av eller bruke skylleprogrammet på maskinen da sliter du mindre på tøyet hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå