Gå til innhold

Hvor mye av arbeidsdagen bruker dere egentlig på å jobbe?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er helsepersonell på sykehus. Er ofte jeg hverken rekker å tisse eller å spise. 

Anonymkode: 2e2bd...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber kanskje 30 minutter av 8 timers arbeidsdag. Jobber i bofellesskap og beboer som jeg har ansvar for vil ikke være med personalet, men vi må være til stede i tilfelle noe skjer... hipp hurra. Har heldigvis kjekke kollegaer :) 

Anonymkode: e8efe...d7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierende, av og til kan jeg stå å surfe på nett mens andre ganger rydder jeg, lager utstillinger og hjelpe kunder først og fremst. Jobber i interiørbutikk og synes det er herlig på kveldene, da er det som oftest rolig. I en kveldsvakt er det kanskje 2-3 timer effektiv jobb av 5 timer .

Anonymkode: dd727...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i barnehage. 7,5 timer. Og jobber hele tiden. Er ikke alltid jeg sitter med barna, hjelper, observerer osv. Hender jeg sitter med en annen barnehageansatt og prater om ikke jobb relevante ting, i fem minutter, mens vi følger med og passer på selvfølgelig. Men kan jo aldri gå vekk å sitte på tlf feks. Man får betalt for å jobbe. Da gjør man det. Trenger man fem minutter for å koble av for å kunne jobbe bedre så er jo det det beste, hvis det lar seg gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Himmelblå10

Jeg jobber på sykehjem. Pleier som regel å ha ganske travle dager, men har også tid til å sette meg ned i løpet av dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er det en bra unnskyldning? Er det en god nok grunn for deg å bruke store deler av livet sitt på dette fjaset?

Anonymkode: c1603...a29

God nok grunn? Alle må jobbe, alle kan ikke gå på NAV, for da er det ingen som er igjen for å betale for det. Skulle selvsagt ønske jeg kunne ha en hverdag, så jeg jobber for å kunne starte for meg selv for å styre hverdagen mer selv :)

 

Anonymkode: 838d3...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber ikke og later meg 24/7.

Anonymkode: 63db2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helsepersonell på sykehus. Er ofte jeg hverken rekker å tisse eller å spise. 

Anonymkode: 2e2bd...f24

Tisser i buksa da?

Anonymkode: 63db2...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber deltid i butikk i sommer. 8 timer, har 30 minutters pause hvor vi får slappet av og spist. Tar meg også noen minutter til dopause.

Jobber så effektivt jeg kan med fokus på betjening av kunder (er kassen som er mitt "område" når jeg er på jobb) og vi har ikke lov til å bruke mobil, lese blader eller noe som ikke har med jobb å gjøre bortsett fra i lunsjen, noe jeg forstår godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i forskjellige butikker. 

I to av dem er det ganske travelt og da bruker jeg sikkert 90-100 % av tiden på arbeidsrelaterte ting. 

I den siste kan det være veldig mye døtid. Noen sier det alltid er noe å gjøre, men selv sjefen min er uenig. En gang jeg jobbet med henne sa hun "The Kitten, det er ingenting å gjøre på jobb i dag. Skal jeg lære deg å tegne Mikke Mus?" 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30 minutter pause. Har også tid til å lage en kanne kaffe og gå et par turer på toalettet. Jeg jobber en del på fritiden, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å lage kaffe.

Anonymkode: b5a31...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kan dessverre ikke være rike bedriftseiere, for at noen skal kunne være det, så er man avhengig av noen som kan jobbe. Visst er det tøft og potensielt helseutfordrende å stå i et yrke med lange dager og mye stress, men man har egentlig ikke så mye valg dersom man ønsker mat på bordet. 

Anonymkode: 838d3...82c

Synes du ikke vi lever i et jævlig samfunn som fungerer på denne måten?

Anonymkode: c1603...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sheltay Retrac skrev:

Er lærer, og rekker såvidt å tisse. Jobber absolutt hele tiden, og jobber ofte ut over arbeidstiden. 

Samme her. Dopauser kan man bare drite i :P 

Anonymkode: 96f76...371

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobber innenfor IT. Jobber i ca. 7 timer. Har en halvtime lunsj, og bruker ca. en halvtime til sammen på å vandre rundt fordi jeg har prolaps i ryggen og trenger litt avveksling fra sittestillende arbeid.

Anonymkode: acb48...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jobber natt annenhver uke, og har vel 2 effektive arbeidstimer totalt. 6 timer går til å se serier, dokumentarer, lese, betale regninger, scrolle, drikke kaffe etc. Gjør ikke akkurat noe "meningsfylt" og jobber alltid alene, men har mye dødtid. De ukene jeg ikke jobber reiser jeg til nye steder utenlands. 

Anonymkode: edf9b...5ce

Hva jobber du med? Resepsjon?

Anonymkode: 943ca...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timers arbeidsdag på lørdagen, alene, matbutikk, uten pause. Så prøver å stappe mest mulig inn i de timene sånn at jeg kan gå tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, Sheltay Retrac skrev:

Er lærer, og rekker såvidt å tisse. Jobber absolutt hele tiden, og jobber ofte ut over arbeidstiden. 

Hva betyr utover arbeidstiden? Hvor lenge jobber du da? (vurderer å bli lærer selv)

Anonymkode: ff0c1...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-22 timers arbeidsdager, ingen pauser utenom kjappe dobesøk og en skive i farten. Hilsen kokken!

Anonymkode: 943ca...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Resepsjon?

Anonymkode: 943ca...cfb

Stemmer.

Anonymkode: edf9b...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med markedsføring, og foruten 30minutter pause kaster jeg vel bort en halvtime hver dag på private ting, kaffepauser osv. Jobbet i et stressende yrke før, men trivdes ikke med det.

Anonymkode: 6fe66...ff4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...