Gå til innhold

Venninne som ikke har medfølelse - kutte henne ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdatering, jeg sa nei til å dra på tur med henne i dag (hun spurte i går), så ville hun ha meg på besøk, og jeg sa nei, så spurte hun om hun kunne komme til meg og jeg sa nei.

Jeg syns det er utrolig hyggelig av henne å ville inkludere meg - det vil si, jeg ville syntes det om det ikke alltid gikk i "du har feil, du gjør feil, jeg vet best", og det føltes veldig godt å vite at jeg slipper det. Det sa meg veldig mye om hvor mye dette har stresset meg. 

Drama unngikk jeg ikke, men det får bare gå. Hun spurte om det var noe galt og jeg sa det rett frem, fordi jeg gidder ikke late som mer. Jeg skrev det jeg sa her, at jeg er lei av at hun vet best, jeg har alltid feil, sier og gjør feil, og at når jeg er trist eller lei meg for noe så oppfører hun seg sånn,mens jeg oppfører meg sånn mot henne osv. Det ble en lang krangel, for dette hadde jeg så klart ikke rett i i følge henne, og helt ærlig, det får hun bare mene. Jeg orker ikke mer, det sa jeg også til henne. Jeg forventer vel egentlig ikke at hun lar det ligge, men det får jeg ta som det kommer, jeg er ærlig talt bare glad til for å slippe å føle meg elendig etter noe som skal være hyggelig (aka venninnetid). 

og til deg som nevnte regninger, har man lite penger er 250 kr, men denne regningen var på over 3000.

Anonymkode: 4f174...97d

Du virker veldig bastant i at du har rett, så sånn sett virker du ganske lik din venninne, slik du beskriver henne. Det er en ærlig sak at man vokser ifra venninner, men tror det er lurt at du titter nærmere på deg selv og. Er du en som klager mye, og som legger størst vekt på negative ting som skjer? Du virker ganske passiv-aggressiv i denne tråden, lett å fornærme.

Anonymkode: 287d9...659

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig bastant i at du har rett, så sånn sett virker du ganske lik din venninne, slik du beskriver henne. Det er en ærlig sak at man vokser ifra venninner, men tror det er lurt at du titter nærmere på deg selv og. Er du en som klager mye, og som legger størst vekt på negative ting som skjer? Du virker ganske passiv-aggressiv i denne tråden, lett å fornærme.

Anonymkode: 287d9...659

Jeg er ikke sånn mot noen andre enn henne, og vi snakker ikke bare om negative ting - men de positive tingene har jeg jo ikke noe problem med om du skjønner, jeg tror rett og slett jeg har fått litt "mentalt gnagsår" av hele situasjonen - og det blir litt vanskelig å fortelle masse detaljer uten at det blir lett å finne oss begge to om man kjenner oss, så blir jo litt vondt når man får "du er så negativ og passiv aggressiv" når jeg ikke kan si noe mer så dere forstår bedre.Er ganske sikker på at fleste hadde blitt lei seg når man trenger støtte av noen og de bare kommer med "du har feil, du gjør feil, nei du må ikke gjøre SÅNN.." istedetfor en ganske enkel "det hørtes ikke noe særlig bra/koselig/fint ut" for eks.  Samtidig, om jeg hadde gjort noe sånt, hadde hun gått i sinne - jeg har ganske bra tålmodighet på å høre på andres problemer, så det gjør meg ingenting å høre på hennes, men når det blir sånn så orker jeg ikke. Det blir for enveis, og det blir jeg sliten av, rett og slett. HVis det forklarer mer, så fint, hvis ikke så får jeg bare virke sånn, det kan jeg leve med.

Anonymkode: 4f174...97d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere høres ut som dramatenåringer som egentlig ikke er så trygge på hverandre som venninder, når det blir et naturlig spørsmål å spørre om det er noe galt mellom dere bare fordi du 1 dag sier nei til å henge sammen... 

Anonymkode: 40437...b1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere høres ut som dramatenåringer som egentlig ikke er så trygge på hverandre som venninder, når det blir et naturlig spørsmål å spørre om det er noe galt mellom dere bare fordi du 1 dag sier nei til å henge sammen... 

Anonymkode: 40437...b1d

Det har jeg ikke tenkt over før, men hun spør alltid om det de gangene jeg har sagt nei før. Vi er for øvrig i 30åra.

Anonymkode: 4f174...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg fullt ut. Jeg kan selv irritere meg over en slik belærende, nedlatende holdning, når man egentlig burde få forståelse. Du føler deg undervurdert og misforstått, ikke sant? Jeg tror nok at dere er på forskjellige plan. Jeg har en kollega som har litt slike tendenser, men hun har andre positive sider som jeg prøver å fokusere på når vi er på jobb. Men jeg hadde aldri valgt å omgås henne privat.

For å si det rett ut er du smartere enn venninnen din.

Anonymkode: 76758...ed9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår deg fullt ut. Jeg kan selv irritere meg over en slik belærende, nedlatende holdning, når man egentlig burde få forståelse. Du føler deg undervurdert og misforstått, ikke sant? Jeg tror nok at dere er på forskjellige plan. Jeg har en kollega som har litt slike tendenser, men hun har andre positive sider som jeg prøver å fokusere på når vi er på jobb. Men jeg hadde aldri valgt å omgås henne privat.

For å si det rett ut er du smartere enn venninnen din.

Anonymkode: 76758...ed9

På en måte. Hadde det vært av og til,slik som er normalt når man er uenige, så hadde det liksom vært noe annet, men når det blir uansett hva, så gidder jeg ikke mer. 

Anonymkode: 4f174...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...