Gå til innhold

Forelsket i opptatt bestevenn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hun har kjent han i ti år. Han har vært sammen med samboeren i 17

Ah, beklager, leste for fort over. Men tror ikke det forholdet der har noen fremtid, dersom noe av det som blir beskrevet er realitet. Om noen går 2 år uten å kysse hverandre som partnere, er ikke det ett tegn på det motsatte av å være glad i hverandre?. Det er altså forakt inni bildet noe som er veldig vanskelig å fixe på, spesielt dersom begge ikke ønsker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, kikkana skrev:

Vel, nå har det seg slik at damer er veldig flinke til å skjule dette med utroskap, men men. Det at hun flyr i taket hvis temaet blir tatt opp og at de ikke har kysset på 2 år er uansett ett tegn på at deres interesse er nesten= umulig å reparere, vil jeg tro.

 

Kan jo være vanskelig for deg å være objektiv siden du har en interesse i saken, altså tolke og høre det man vil, just saying.

Ja,  derfor skrev jeg at jeg har forsøkt å være så objektiv jeg kan 😊 

Jeg tror også at det skal godt gjøres å reparere forholdet deres,   uansett om jeg hadde eksistert eller ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev:

Men nå har de jo heller ikke hatt kontakt utenom de møtes via felles bekjente, så sånn sett synes jeg TS får unødvendig mye pes og kjeft her  i tråden.... 

Men hun holder seg jo ikke helt unna. Det er fullt mulig å bryte kontakten all den tid man går rundt og er forelsket i en opptatt venn, det unnlater hun å gjøre. Hun tar i tillegg her opp en problemstilling som enda ikke er en problemstilling. Dette er hans avgjørelse å eventuelt gå fra konen. Man behøver ikke være supersmart for å forstå at hun muligens håper på at konen skal lese sin historie her, om hvor ille hun er, og om hvor mye "alle vet".

Anonymkode: 77039...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kikkana skrev:

Ah, beklager, leste for fort over. Men tror ikke det forholdet der har noen fremtid, dersom noe av det som blir beskrevet er realitet. Om noen går 2 år uten å kysse hverandre som partnere, er ikke det ett tegn på det motsatte av å være glad i hverandre?. Det er altså forakt inni bildet noe som er veldig vanskelig å fixe på, spesielt dersom begge ikke ønsker.

Så det du sier er at denne mannen uansett er et svært dårlig valg fordi han holder sammen med sin kone som han forakter samtidig som han sprer rykter om hvor elendig konen er som menneske og ektefelle?

Kjernekar! Virkelig varp!

Anonymkode: 77039...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

2 timer siden, Usikker83 skrev:

Poenget mitt her er jo ikke om jeg kan innlede et forhold til ham mens han er i et annet et, det er uaktuelt. Poenget er,  kan det være verdt det for ham å bryte ut av et dårlig forhold når de tross alt har barn sammen?  Og kan det være verdt det for meg,  med tanke på den shitstormen som kommer til å følge? Det er slike erfaringer jeg er ute etter. 

Hvorfor er det din sak hva vennen din skal gjøre i forholdet med sin kone? Hvorfor trenger DU å høre slike erfaringer?

Jeg synes det høres ut som om du er i overkant mye involvert i denne "vennen" og privatlivet hans med sin kone, og det høres også ut som om du har ekstremt mye innside-info om relasjonen dem imellom. Det er ikke normalt å være såpass oppdatert og involvert når man bare er omgangsvenner med noen. Det kan umulig være sunt for din venns ekteskap at du er så tilstedeværende i kulissene over mange år. Hadde jeg vært kona hadde jeg følt meg vanvittig sviktet over å ha blitt så utlevert til mannens "bestevenninne", hvor selv intime detaljer om sexlivets hyppighet fortelles. Det hadde vært nok til å ta ut skilsmisse for min del, jeg hadde mistet tilliten og respekten for min mann for lenge siden. 

Det er på tide at du backer ut og dropper kontakten. Det er en familie med unger det er snakk om her, dette er større enn din forelskelse og dine følelser. La din venn være i fred og la ham bestemme helt selv hva han ønsker ift. sin kone og familie, uten at du skal spille noen rolle i det. Du er ikke lenger en venn for hans familie, du er blitt en falsk slange som ligger og lurer i kulissene. Voks opp og kanaliser energien din tilbake til ditt eget privatliv.

Anonymkode: 1e25a...948

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Men nå har de jo heller ikke hatt kontakt utenom de møtes via felles bekjente, så sånn sett synes jeg TS får unødvendig mye pes og kjeft her  i tråden.... 

Takk 😊 jeg skal svare på spørsmålene dine i morgen,  nå er det straks natten her og det er litt knotete å skrive på telefon i stedet for pc. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
Akkurat nå, kikkana skrev:

Ah, beklager, leste for fort over. Men tror ikke det forholdet der har noen fremtid, dersom noe av det som blir beskrevet er realitet. Om noen går 2 år uten å kysse hverandre som partnere, er ikke det ett tegn på det motsatte av å være glad i hverandre?. Det er altså forakt inni bildet noe som er veldig vanskelig å fixe på, spesielt dersom begge ikke ønsker.

Det er jeg enig i. Samtidig er det vanskelig å vite om man skal tro på det eller ikke.. og; TS sier at samboeren ikke har orket parterapi pga jobb. Men om samboeren plutselig forsto at hun var iferd med å miste mannen sin så kunne det faktisk endre alt.. kanskje ville hun da våkne og kjempe ? 

En annen faktor er at enkelte er tilogmed tilfreds med åpne forhold. Det er heller ikke utenkelig at etter 17år sammen, to barn og et nyetablert firma så kunne de blitt enige om å ha kjærester på si, men opprettholde kjernefamilien. Det er mange ulike samlivsformer..

Det er ingen selvfølge at denne mannen vil kaste samboeren og parforholdet over bord, selv om TS foreslår at han skal skilles og de to skal heller satse på hverandre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det du sier er at denne mannen uansett er et svært dårlig valg fordi han holder sammen med sin kone som han forakter samtidig som han sprer rykter om hvor elendig konen er som menneske og ektefelle?

Kjernekar! Virkelig varp!

Anonymkode: 77039...bc3

Nei, det sier jeg ikke. Jeg vet i grunn ingenting om denne mannen. Det han forteller kan godt være sant, jeg bare tar utg i at det er sant. Årsak til at han velger å være med henne kan være mange. Ser selv mange forhold, hvor begge eller den ene egentlig ønsker seg ut, hvor det ikke er uvanlig å holde sammen for at de tror det er d beste for barna eller i frykt for å bli alene. Noen håper at det magisk sett skal bli bedre, dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nemlig. Det er så lavmål å late som hun har mer rett på han enn hva kona hans har og at man bare MÅ fortsette å henge sammen. Enhver person med litt gangsyn klarer å forstå at de må holde seg helt unna dersom dette skal gå bra for noen som helst.

Anonymkode: 77039...bc3

Så forsiktige folk er. Holde seg unna? Liker at det går galt jeg... hvem skal nyte underholdninga og sladderet ellers liksom? Det er jo det folk lever på i dag

Anonymkode: 7f3c0...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så forsiktige folk er. Holde seg unna? Liker at det går galt jeg... hvem skal nyte underholdninga og sladderet ellers liksom? Det er jo det folk lever på i dag

Anonymkode: 7f3c0...104

Ja, man skulle tro det. Stakkars unger som må oppleve dette dramaet.

Anonymkode: 77039...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er jeg enig i. Samtidig er det vanskelig å vite om man skal tro på det eller ikke.. og; TS sier at samboeren ikke har orket parterapi pga jobb. Men om samboeren plutselig forsto at hun var iferd med å miste mannen sin så kunne det faktisk endre alt.. kanskje ville hun da våkne og kjempe ? 

En annen faktor er at enkelte er tilogmed tilfreds med åpne forhold. Det er heller ikke utenkelig at etter 17år sammen, to barn og et nyetablert firma så kunne de blitt enige om å ha kjærester på si, men opprettholde kjernefamilien. Det er mange ulike samlivsformer..

Det er ingen selvfølge at denne mannen vil kaste samboeren og parforholdet over bord, selv om TS foreslår at han skal skilles og de to skal heller satse på hverandre.. 

Kan godt hende at samboer hadde forandret ting hvis han hadde fortalt at hun har gått langt over streken. Men virker, ut i fra den historien vi har fått servert, at hun ikke bryr seg eller rett og slett tror at han aldri drar uansett. Men det kan godt hende at det er feil. Mange variabler vi ikke vet her :P 

 

Jupp sant det, men disse åpne forholdene har vel ikke som vane å fungere i lengden?

 

TS har jo helt klart ett ønske om å bli sammen med denne typen, er jo ett sjanse spill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, man skulle tro det. Stakkars unger som må oppleve dette dramaet.

Anonymkode: 77039...bc3

Ja, hvis det er sååååå traumatisk for barn så bør en la være å få barn i det hele tatt.

barna klarer seg fint. Men folk bare "å de stakkars barna". Hele tiden...de barna. De er straks voksne. 

Anonymkode: 7f3c0...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, kikkana skrev:

Kan godt hende at samboer hadde forandret ting hvis han hadde fortalt at hun har gått langt over streken. Men virker, ut i fra den historien vi har fått servert, at hun ikke bryr seg eller rett og slett tror at han aldri drar uansett. Men det kan godt hende at det er feil. Mange variabler vi ikke vet her :P 

 

Jupp sant det, men disse åpne forholdene har vel ikke som vane å fungere i lengden?

 

TS har jo helt klart ett ønske om å bli sammen med denne typen, er jo ett sjanse spill.

Jeg er litt ambivalent rett og slett. Jeg er tro det eller ei såpass glad i denne mannen,  og har kjent dem som et par såpass lenge at jeg hadde helst sett at det ordnet seg mellom dem og at det ble som ting var før i tiden.  Null stress mellom oss,  og han var lykkelig.  Slik ting er nå er han ikke lykkelig, og i mine øyne drit hun loddrett i det. Venneflokken ser det,   og den øvrige familien deres ser det. Ikke sånn at det blir sladret om,  men man hører gjerne en kommentar her og der,  for sånn er tross alt folk enten man liker det eller ikke. 

Og ja - egoistisk sett vil jeg jo gjerne ende opp med ham,  men jeg er fullt innforstått med at det gjerne ikke skjer. Og å gå inn i noe halvveis/åpent forhold med ham er uaktuelt for meg uansett.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest noe tilfeldig
5 minutter siden, kikkana skrev:

Kan godt hende at samboer hadde forandret ting hvis han hadde fortalt at hun har gått langt over streken. Men virker, ut i fra den historien vi har fått servert, at hun ikke bryr seg eller rett og slett tror at han aldri drar uansett. Men det kan godt hende at det er feil. Mange variabler vi ikke vet her :P 

 

Jupp sant det, men disse åpne forholdene har vel ikke som vane å fungere i lengden?

 

TS har jo helt klart ett ønske om å bli sammen med denne typen, er jo ett sjanse spill.

Det er riktig at slike forhold statistisk oftere går i oppløsning. Men skal vi snakke statistikk så er det også mer sjeldent at en mann bryter ut av et forhold enn at en kvinne gjør det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis det er sååååå traumatisk for barn så bør en la være å få barn i det hele tatt.

barna klarer seg fint. Men folk bare "å de stakkars barna". Hele tiden...de barna. De er straks voksne. 

Anonymkode: 7f3c0...104

Ja det er sant. Hvorfor gidde å bry seg om ungene egentlig? Man har da mer enn nok med seg selv og de magnetfeltene av noen menn. Det er såvidt man kommer seg gjennom livet på grunn av dramaet og umoralens ekstreme tiltrekningskraft. Så hvem kan forvente at man lever med rak rygg og tar ansvar?

Anonymkode: 77039...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det er riktig at slike forhold statistisk oftere går i oppløsning. Men skal vi snakke statistikk så er det også mer sjeldent at en mann bryter ut av et forhold enn at en kvinne gjør det.. 

Er nok riktig dette. Har muligens noe med at kvinner oftere har en såkalt følelsesmessig interesseskala og mister all interesse for mannen om han faller lavt på denne. Er dog ikke en norsk teori.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om de har det dårlig så blir det ikke bedre av at du lurer i kulissene heller ts. Du har ingen rett til kontakt med han mot forholdet dems, du er bare en venn (og falsk en),  og kona er faktisk hans partner og nærmeste og derav viktigste for han i tillegg til barna.  Dropp all kontakt. Det er kun unnskyldninger du kommer med når du skylder på felles venner, det trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne. La dem ordne opp som par seg i mellom i FRED. Dette har du eller andre ingenting med! Husk at hun likte ikke kontakten dere to imellom og det med god grunn.. Hold deg unna og bli voksen 

Anonymkode: 517b4...61c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, kikkana skrev:

Er nok riktig dette. Har muligens noe med at kvinner oftere har en såkalt følelsesmessig interesseskala og mister all interesse for mannen om han faller lavt på denne. Er dog ikke en norsk teori.

Litt avsporing men; Kan du fortelle mer, linke til dette ? Hørtes spennende ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om de har det dårlig så blir det ikke bedre av at du lurer i kulissene heller ts. Du har ingen rett til kontakt med han mot forholdet dems, du er bare en venn (og falsk en),  og kona er faktisk hans partner og nærmeste og derav viktigste for han i tillegg til barna.  Dropp all kontakt. Det er kun unnskyldninger du kommer med når du skylder på felles venner, det trenger man ikke være rakettforsker for å skjønne. La dem ordne opp som par seg i mellom i FRED. Dette har du eller andre ingenting med! Husk at hun likte ikke kontakten dere to imellom og det med god grunn.. Hold deg unna og bli voksen 

Anonymkode: 517b4...61c

Er ikke hennes problem at et irriterende forhold er i veien. Er alltid irriterende med ting i veien. Er forhldet dårlig bør de skille seg. Søskene mine er skilsmissebarn og takler det fint. Var bare masse krangling hemme uansett. Det var verre for oss.

hun kan finne en ny, han kan bli sammen med henne om det føles riktig

Anonymkode: 7f3c0...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke hennes problem at et irriterende forhold er i veien. Er alltid irriterende med ting i veien. Er forhldet dårlig bør de skille seg. Søskene mine er skilsmissebarn og takler det fint. Var bare masse krangling hemme uansett. Det var verre for oss.

hun kan finne en ny, han kan bli sammen med henne om det føles riktig

Anonymkode: 7f3c0...104

Hvordan forholdet er dems sak og ikke ts sin eller andres business. Hva de bør gjøre med forholdet bør ikke andre spekulere i da ikke man vet alt enn det man tror man ser utenfra. Herrjemini hva man skal bry seg med hva man ikke har noe med 

Anonymkode: 517b4...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...