AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Noen synspunkter? Anonymkode: 169b8...392
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Samfunnet som vi har laget er ikke menneskevennlig. Anonymkode: efab4...d6e 17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samfunnet som vi har laget er ikke menneskevennlig. Anonymkode: efab4...d6e Mye sant i det. Det er veldig mye fokus generelt i samfunnet på overfladiske ting Anonymkode: 169b8...392 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Mange mennesker har blitt dårlig behandlet av folk de har måttet forholde seg til. Anonymkode: 44e41...e35 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Tja. Jeg tror jeg sliter mest med at jeg ikke har funnet min plass i livet, ingen utdanning på plass, ingen familie, lever på NAV osv. Det er en negativ spiral, hvor man trekker seg mer og mer unna sosialt liv fordi det blir kjedelig i lengden å svare at man er en naver. Da er man stemplet med en gang hos de fleste. Anonymkode: 6787f...681 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Fordi omtrent 1/5 har en genfeil. Anonymkode: 2cba3...8c9 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 De har blitt behandlet dårlig av foreldre eller familie i oppvekst, har blitt behandlet dårlig av barn og ungdom i form av mobbing. Ikke godt nok helsevesen som kan hjelpe unge som sliter. De plukker ikke opp de som ikke utagerer. Barnevernet burde ha gjort en bedre jobb. De rundt burde ha turt å sende inn melding til barnevernet. Bedre forsterhjem. Stabile fosterhjem. Kjærlige fosterhjem, slik som alle hjem burde være. Anonymkode: 41a86...ee5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: De har blitt behandlet dårlig av foreldre eller familie i oppvekst, har blitt behandlet dårlig av barn og ungdom i form av mobbing. Ikke godt nok helsevesen som kan hjelpe unge som sliter. De plukker ikke opp de som ikke utagerer. Barnevernet burde ha gjort en bedre jobb. De rundt burde ha turt å sende inn melding til barnevernet. Bedre forsterhjem. Stabile fosterhjem. Kjærlige fosterhjem, slik som alle hjem burde være. Anonymkode: 41a86...ee5 Veldig enig med deg her og hvis det begynner å gå litt skeis i barndommen følger det ofte resten av livet på en eller annen måte. Desverre er ofte ikke hjelpen der når den trengs som mest og hjelpen som du sier er ofte ikke god nok. Lurer på hvor mange av de som havner i psykiatrien som barn (og voksne) får et godt liv i etterkant som medisinfrie og noenlunde lykkelige mennsker. Desverre så tror jeg det er forsvinnende få. Anonymkode: 44e41...e35 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 2 minutes ago, Cyrus said: Fordi 3/4 er noen jævla rasshøl Var en eller annen som sa at før man går å får seg diagnosen depresjon så bør man sjekke om man har noen drittsekker i livet sitt Anonymkode: 44e41...e35 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Tror det er overraportering. Når man selv skal angi på skalaer er det lett å vurdere egne følelser som sterkere enn det en objektiv fagperson ville vurdert, altså blir det falske tall. Anonymkode: cb505...1ca 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 Før var folk nervøs, grudde seg, hadde sommerfugler i magen - når har de angst Før var folk nedfor, lei seg, gikk gjennom en tøff tid - nå har de depresjon Folk er blitt veikere, tørr ikke kjøre på selv om de gruer seg eller har en dårlig dag. Og det er ikke lenger akseptabelt å "skjerp deg kjerring!" for da er du ufølsom, og samfunnet skal være så overforståelig for alt mulig som er helt normalt, så derfor blir folk svakere. De trenger ikke utfordre seg selv, de får legeerklæring for angst og depresjon og slitsomhet og klarer ikke, og så trenger de ikke utfordre det som er vanskelig. Og dermed er de stuck i en negativ spiral. Kommer nok til å ordne seg når staten ikke lenger stapper penger i lommen på alle de engstelige menneskene, da må de ta et tak for å overleve. Anonymkode: 20087...846 12
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 Noe slik: Samfunnet var (1) det ga oss gener som så slik ut (2) ganske tilpasset med +- litt få % "psyke" siden det gjør rasen tilpassningsdyktig til forandringer, men plutselig endret samfunnet seg til (3) på få årtusener men genene er de samme, dermed er vi genetisk mistilpasset samfunnet og mange "psyke" 1: [-------------] 2: [---------------] 3: [----------------] Løsninger på dette er enten "hitler" varianten, avl frem "supermennesker (les:mennesker genetisk tilpasset det moderne samfunn), eller. Gå tilbake i tid, kast all teknologi og gå tilbake til små bygdessamfunn hvor en tar vare på sitt lille samfunn på godt og vondt Folk som tror at "psyke" bare kan ta seg sammen, når de genetisk sett er kodet til å mistrives i slike samfunn, kan ta seg en bolle, men de har rett i at ting ikke vil forandre seg selvsagt, fordi både alternativ fiks 1 og 2 er helt uaktuelle fordi det henholdsvis er "moralsk" galt eller fordi det strider mot våre dyriske innstinkter Lykke til Anonymkode: cb106...cdd
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #14 Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før var folk nervøs, grudde seg, hadde sommerfugler i magen - når har de angst Før var folk nedfor, lei seg, gikk gjennom en tøff tid - nå har de depresjon Folk er blitt veikere, tørr ikke kjøre på selv om de gruer seg eller har en dårlig dag. Og det er ikke lenger akseptabelt å "skjerp deg kjerring!" for da er du ufølsom, og samfunnet skal være så overforståelig for alt mulig som er helt normalt, så derfor blir folk svakere. De trenger ikke utfordre seg selv, de får legeerklæring for angst og depresjon og slitsomhet og klarer ikke, og så trenger de ikke utfordre det som er vanskelig. Og dermed er de stuck i en negativ spiral. Kommer nok til å ordne seg når staten ikke lenger stapper penger i lommen på alle de engstelige menneskene, da må de ta et tak for å overleve. Anonymkode: 20087...846 Jeg synes mennesker er sterke jeg Anonymkode: 169b8...392 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #15 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror det er overraportering. Når man selv skal angi på skalaer er det lett å vurdere egne følelser som sterkere enn det en objektiv fagperson ville vurdert, altså blir det falske tall. Anonymkode: cb505...1ca Godt mulig. Tviler på at 1/4 trenger psykologhjelp Anonymkode: 169b8...392
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #16 Skrevet 26. juli 2017 Fordi folk har én dårlig dag og selvdiagnostiserer seg som "deprimert". That's why. Anonymkode: cbc9f...ac8 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #17 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noe slik: Samfunnet var (1) det ga oss gener som så slik ut (2) ganske tilpasset med +- litt få % "psyke" siden det gjør rasen tilpassningsdyktig til forandringer, men plutselig endret samfunnet seg til (3) på få årtusener men genene er de samme, dermed er vi genetisk mistilpasset samfunnet og mange "psyke" 1: [-------------] 2: [---------------] 3: [----------------] Løsninger på dette er enten "hitler" varianten, avl frem "supermennesker (les:mennesker genetisk tilpasset det moderne samfunn), eller. Gå tilbake i tid, kast all teknologi og gå tilbake til små bygdessamfunn hvor en tar vare på sitt lille samfunn på godt og vondt Folk som tror at "psyke" bare kan ta seg sammen, når de genetisk sett er kodet til å mistrives i slike samfunn, kan ta seg en bolle, men de har rett i at ting ikke vil forandre seg selvsagt, fordi både alternativ fiks 1 og 2 er helt uaktuelle fordi det henholdsvis er "moralsk" galt eller fordi det strider mot våre dyriske innstinkter Lykke til Anonymkode: cb106...cdd Artig fremstilling. Synd den mangler fnugg av bevis for å ha noe hold i seg. Det er litt av en oppgave å faktisk skulle bevise at "våre gener er kodet til å mistrives" i slike samfunn. Anonymkode: 22196...5af 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #18 Skrevet 26. juli 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk har én dårlig dag og selvdiagnostiserer seg som "deprimert". That's why. Anonymkode: cbc9f...ac8 Kommer ann på. Jeg sliter selv fordi jeg ble utsatt for omsorgssvikt (ble flyttet og har ikke sett de biologiske mer enn en gang siden jeg var 6 år), har en diagnose itillegg til at jeg har drevet/driver med selvskading og har et selvmordsforsøk bak meg. Ble sendt til DPS etter mistanke om personlighetsforstyrrelse og får oppfølging i kommunen. Var også hos psykolog når jeg var 12 (var faktisk deprimert, mamma ble sykemeldt og alt var et kaos inni meg). Anonymkode: 169b8...392
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #19 Skrevet 26. juli 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi folk har én dårlig dag og selvdiagnostiserer seg som "deprimert". That's why. Anonymkode: cbc9f...ac8 Men ja, har merket at mange ikke vet hva angst eller depresjon er. De vet heller ikke hva autisme, scizofreni, paranoia, borderline er. Synes det er viktig med kunnskap om psykisk sykdom Anonymkode: 169b8...392 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #20 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før var folk nervøs, grudde seg, hadde sommerfugler i magen - når har de angst Før var folk nedfor, lei seg, gikk gjennom en tøff tid - nå har de depresjon Folk er blitt veikere, tørr ikke kjøre på selv om de gruer seg eller har en dårlig dag. Og det er ikke lenger akseptabelt å "skjerp deg kjerring!" for da er du ufølsom, og samfunnet skal være så overforståelig for alt mulig som er helt normalt, så derfor blir folk svakere. De trenger ikke utfordre seg selv, de får legeerklæring for angst og depresjon og slitsomhet og klarer ikke, og så trenger de ikke utfordre det som er vanskelig. Og dermed er de stuck i en negativ spiral. Kommer nok til å ordne seg når staten ikke lenger stapper penger i lommen på alle de engstelige menneskene, da må de ta et tak for å overleve. Anonymkode: 20087...846 Tror det ligger mye i dette. Vet du at du kan få sydd puter under armene dine, så lar du staten gjøre det. Hadde vært gøy og se hvor mange som klarte å jobbe, om man ikke fikk penger fra staten lengere. Anonymkode: 21639...93e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå