AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #81 Del Skrevet 26. juli 2017 5 minutter siden, Prikke skrev: Fra første stund han fortalte om denne damen var jeg positiv og ønsket det alt vel. At de skulle gifte seg etter og ha kjent hverandre i få måneder, og møttes en gang, men chattet mye og skypet virker for meg fjernt, men jeg støttet og håpet at dette var det han ønsket. Jeg har HELE tiden vært positiv og det vet han. Selvfølgelig ønsker jeg at min far skal være lykkelig sine siste år. Men jeg har hørt om saker som ikke har endt bra for den ene parten. Ønsker ikke det for min far. Uansett, takk til dere som kommer med konstruktive råd. Jeg skal fortsette og kontakte han til jeg får noen svar. Mens du forsøker å få kontakt så kan du jo sjekke hvor stor andel av eiendommen som er overført til hans kone. 12 minutter siden, T-Rex skrev: Dette er i så fall noe man finner ut via seeiendom.no (vil stå i Grunnboka) . For å se denne typen informasjon må du logge deg inn når systemet gir beskjed om det. Skriv inn adressen. Når du får opp kartet som viser eiendommen så kommer det også en informasjonsboks hvor nest nedeste line sier "Vis mer informasjon om eiendommen",. Klikk på denne ogi neste boks velger du "vis" i høyre felt. Det du da velger å vise er grunnboksinformasjon. Nå må du logge deg inn via. Eier av eiendommen får ikke informasjon om at du har søkt på eiendommen i grunnboken. Gjentar dette: 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er du sikker på at det er hele huset (med tomt og alt det fagre henhørende) han har overført til sin nye kone? Jeg forstår at man blir satt ut når det dukker opp slike opplysninger gjennom et enkelt nettsøk, men om du graver dypere så kan det godt tenkes at det er en andel av huset som er overført til henne. Det er informasjon du først får frem dersom du går inn i matrikkelen. Overført andel av en eiendom står i alle åpne register(siste.eiendomspriser.no osv.) oppført på en måte som lett kan tolkes som det er hele eiendommen som er overført. Anonymkode: 8a76d...bd4 Anonymkode: 8a76d...bd4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Determegja Skrevet 26. juli 2017 #82 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Han vil helt sikkert bare sikre kona og hennes barn som vil stå på bar bakke om han skulle falle fra. 50/50 ville jo bare ført til ny kone og hennes barn ville blitt husløse da de sikkert ikke har hatt råd til å betale ut arvinger. Han har sikkert også sikret seg tinglyst borett livet ut. Endret 26. juli 2017 av Determegja 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
benonino Skrevet 26. juli 2017 #83 Del Skrevet 26. juli 2017 Norske mann og filippinske kvinner er hyppig fenomen. Filippinske kvinner får økonomisk hjelpe, norske mann får sex og tjenestepike. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 26. juli 2017 #84 Del Skrevet 26. juli 2017 27 minutter siden, Arabella skrev: Du skal være forsiktig med slike bombastiske uttalelser. Du kan ikke basere deg på bare egne erfaringer. Er du blitt fralurt store verdier av kvinner? Nei heldigvis ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. juli 2017 #85 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 6 minutter siden, Bootyhunter skrev: Nei heldigvis ikke. Er du alltid den som må betale/spandere hva det måtte være, når du er sammen med jenter? Blir du alltid utnyttet økonomisk? Endret 26. juli 2017 av Arabella 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #86 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) Skal dere "flashe" fordommene deres. Vær så snill og gjør det et helt annet sted. Jeezus Crist Endret 26. juli 2017 av Try2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 26. juli 2017 #87 Del Skrevet 26. juli 2017 8 minutter siden, Arabella skrev: Er du alltid den som må betale/spandere hva det måtte være, når du er sammen med jenter? Blir du alltid utnyttet økonomisk? Tidligere med ei viss ei betalte jeg mest. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Axl Rose Skrevet 26. juli 2017 #88 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, Try2 skrev: Skal dere "flashe" fordommene deres. Vær så snill og gjør det et helt annet sted. Jeezus Crist Nei jeg vil ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 26. juli 2017 #89 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, Bootyhunter skrev: Tidligere med ei viss ei betalte jeg mest. Ok, men fra én uheldig episode kan du virkelig ikke utlede at kvinner i alminnelighet er gale etter penger. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prikke Skrevet 26. juli 2017 Forfatter #90 Del Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På seg selv kjenner man andre. Du og de andre som insinuerer at Ts er ute etter penger, må selv være sykelig opptatt av det og ha lite forståelse for mellommenneskelige relasjoner og kulturforskjeller om dette er det første dere tenker. På meg virker det som faren her er manipulert av sin nye kone. Tross ydmyk atferd må man også innse at økonomi er en veldig viktig faktor for kvinner som kommer fra fattigdom og gifter seg med (og altså regelmessig må ha sex med) karer som er dobbelt så gamle som dem selv. De må karre til seg mest mulig for at det skal være verdt det. Har sett det igjen og igjen (særlig filippinere, tross katolisismen). Mye av midlene går til storfamilien som bor igjen. Faren her risikerer å selv komme i et øk uføre eller usikker alderdom, evt måtte utsette pensjoneringen om hun presser ham til å ta opp lån el.l. Dette er risikoer som det er forståelig at egne barn kan bekymre seg for. I tillegg er denne farens barn allerede snytt for en god og harmonisk barndom, ikke rart at det er sårt å bli nedprioritert mht kontakt. Og enda sårere å bli nedprioritert i fht arv. Man har arvelov av en grunn og den legitimerer den iboende følelsen om at barn har rett på arv der det er noe å arve. Dere som beskylder Ts for grådighet virker fullstendig uopplyste etter mitt syn. Ts, har du andre søsken du har snakket med? Anonymkode: b6094...1a3 Tusen takk, her føler jeg at du forstår min side. Jeg har ett helsøsken, og en halvsøsken jeg aldri har møtt. Det er ingen kontakt der heller. Føler igrunnen at de andre to har gitt opp? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #91 Del Skrevet 26. juli 2017 Min far hentet seg også hjem en kone fra fillipinene som var 30 år yngre.De ble gift og ventet barn innen 3 mnd,da fikk hun oppholdstillatelse.Min far bodde litt avsides og hans kone ville inn til byen.Han overdro huset på henne da det skulle selges fordi han hadde gammel gjeld som ville påvirket overskuddet.Planen var å kjøpe nytt hus i byen.Min fars kone tok heller å sendte pengene til fillipinene og bygde villaer til sine slektninger som fra før bodde i blikk skur uten strøm.Hun satte også inn 300.000 på min halvsøsters konto og NEKTET min far og gjøre det samme for meg og broren min.Nå har de leid i 10 år,min far betaler alt.Hun jobber,men sender alle pengene til hjemlandet.Viss min far spør om hun kan kjøpe brød og melk,er svaret nei.Til min søsters konf måtte min nå pensjonerte far ta opp forbrukslån for selskapet og 30.000 i gave som hans kone mente var et minimum.Hun er ellers iskald mot meg og min bror.Nekter min far å komme i sine barnebarns dåper/bursdager fordi hun er sjalu på min mor (de skillte seg for 25 år siden).Når vi kommer på besøk låser hun seg inne på soverommet og sparker i veggen.En gang ble min far drita lei av å sitte inne,så han dro på den lokale puben.Da han kom hjem,sto kona klar med jaktrifla hans og bomma så vidt på min fars hode.Min far ser galskapen,men sier han er fanget..Ikke meingen å kuppe tråden,kjente bare at sinnet steg noen hakk nå.Dagens utblåsningAnonymkode: ebbe3...457 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #92 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min far hentet seg også hjem en kone fra fillipinene som var 30 år yngre.De ble gift og ventet barn innen 3 mnd,da fikk hun oppholdstillatelse.Min far bodde litt avsides og hans kone ville inn til byen.Han overdro huset på henne da det skulle selges fordi han hadde gammel gjeld som ville påvirket overskuddet.Planen var å kjøpe nytt hus i byen.Min fars kone tok heller å sendte pengene til fillipinene og bygde villaer til sine slektninger som fra før bodde i blikk skur uten strøm.Hun satte også inn 300.000 på min halvsøsters konto og NEKTET min far og gjøre det samme for meg og broren min.Nå har de leid i 10 år,min far betaler alt.Hun jobber,men sender alle pengene til hjemlandet.Viss min far spør om hun kan kjøpe brød og melk,er svaret nei.Til min søsters konf måtte min nå pensjonerte far ta opp forbrukslån for selskapet og 30.000 i gave som hans kone mente var et minimum.Hun er ellers iskald mot meg og min bror.Nekter min far å komme i sine barnebarns dåper/bursdager fordi hun er sjalu på min mor (de skillte seg for 25 år siden).Når vi kommer på besøk låser hun seg inne på soverommet og sparker i veggen.En gang ble min far drita lei av å sitte inne,så han dro på den lokale puben.Da han kom hjem,sto kona klar med jaktrifla hans og bomma så vidt på min fars hode.Min far ser galskapen,men sier han er fanget..Ikke meingen å kuppe tråden,kjente bare at sinnet steg noen hakk nå.Dagens utblåsning Anonymkode: ebbe3...457 Det uthevede er ikke bare idiotisk galskap når det gjelder det økonomiske, men det er jo faktisk regelrett drapsforsøk. Jeg håper dere fikk anmeldt dette! Hvis ikke er det faktisk bare sykt! Anonymkode: 7f05a...336 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #93 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det uthevede er ikke bare idiotisk galskap når det gjelder det økonomiske, men det er jo faktisk regelrett drapsforsøk. Jeg håper dere fikk anmeldt dette! Hvis ikke er det faktisk bare sykt! Anonymkode: 7f05a...336 Nei,ingenting ble gjort.Min far fortalte det lenge etterpå og nektet meg å ta affære.Han sa han ville nekte for det viss det kom ut.Stakkars mann. Anonymkode: ebbe3...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #94 Del Skrevet 26. juli 2017 Hvorfor bruke du deg om det da. Du har jo ikke kontakt ned han en gang? Er det mer interessant med kontakt nå som han har utelukket deg fra arv? Anonymkode: 32787...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 26. juli 2017 #95 Del Skrevet 26. juli 2017 Ja, dette lukter våt bever lang vei. Skjønner godt du er bekymret for om din far er offer for ei som tenker på å sikre seg andres midler for seg og sine. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 26. juli 2017 #96 Del Skrevet 26. juli 2017 (endret) 13 timer siden, Bootyhunter skrev: Nei jeg vil ikke Endret 27. juli 2017 av Try2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 26. juli 2017 #97 Del Skrevet 26. juli 2017 Jeg synes mange er urettferdige mot TS. Det er ikke hennes skyld at hun har hatt lite kontakt med faren sin. Jeg forstår bekymringen din TS. Til dere som mener TS er grådig og bare tenker på seg sjøl. Huset er i realiteten ikke lenger en del av mulig arv, så det er neppe av grådighet TS engasjerer seg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 26. juli 2017 #98 Del Skrevet 26. juli 2017 7 timer siden, Prikke skrev: Jeg må si jeg er sjokkert. For noen dager siden da jeg skulle søke opp telefonnummeret til min far, fant jeg en link på 1881. Han har overdratt huset til kona (fra Filippinene) som han har vært gift med i under to år, for kr 0'- står det. Dette er hans fjerde ekteskap og han har 3 barn, inkludert meg. Huet ble kjøpt i 1999 for 1,5 mill. De siste årene, etter at han giftet seg har vi ikke hatt kontakt. Jeg har kansje fått en gratulerer med dagen melding eller god jul. Har flere ganger forsøkt og avtale og møte han, men han sier somregel at han er på jobb, ikke har tid og har det travelt. Jeg bor 5 timer unna, men pleier og informere han når jeg er og besøker familien i distriktet. ja, så er det en ting til. I februar så jeg at jeg var blokkert fra hans profil på Facebook. Både han og nye kona. Hun har forresten med seg to barn. Huset ble overdratt i februar. NOE skurrer jo her??? Har sendt han en lang Mail for tre dager siden. Han har sett den og respondert med at han trenger tid til og svare på den. Har ikke nevnt huset, men nevner at jeg syntes det er trist at vi ikke har kontakt. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Og hva er motivet bak dette? Høres litt rart ut å kutte ut sitt eget barn på den måten, da. Egentlig ganske egoistisk, isåfall. Men nå vet ikke jeg hva det kommer av. Det overlater jeg til deg/ dere å finne ut av. Kanskje forsøk å gi det litt tid, og prøv på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 27. juli 2017 #99 Del Skrevet 27. juli 2017 Hvordan vet man hvor stor del av eiendom som er overdratt? Når det feks står andel overdratt, betyr det da hele eiendommen eller deler av den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 27. juli 2017 #100 Del Skrevet 27. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Muligens er det for sent å gjøre noe hvis transaksjonen er fullendt ja, men jeg kan garantere at jeg hadde lett med lommelykt etter juridiske krumpspring som kunne gjort den ugyldig om en av mine foreldre hadde stått i situasjonen. Ja, han er tilsynelatende ikke dement i dette tilfellet, men man kan f. eks. begynne å jobbe med å skaffe beviser for at dette er svindel/manipulasjon. Anonymkode: 7f05a...336 Med mindre faren er dødssyk, og visste om sykdommen og prognosen i det han overførte eiendommen til sin kone, er dette ikke en dødsdisposisjon, og dermed fullt lovlig, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå