Gå til innhold

Pappa har overdratt huset sitt til ny kone


Prikke

Anbefalte innlegg

Jeg må si jeg er sjokkert. For noen dager siden da jeg skulle søke opp telefonnummeret til min far, fant jeg en link på 1881. Han har overdratt huset til kona (fra Filippinene) som han har vært gift med i under to år, for kr 0'- står det.

Dette er hans fjerde ekteskap og han har 3 barn, inkludert meg. Huet ble kjøpt i 1999 for 1,5 mill. 

De siste årene, etter at han giftet seg har vi ikke hatt kontakt. Jeg har kansje fått en gratulerer med dagen melding eller god jul. Har flere ganger forsøkt og avtale og møte han, men han sier somregel at han er på jobb, ikke har tid og har det travelt. Jeg bor 5 timer unna, men pleier og informere han når jeg er og besøker familien i distriktet.

ja, så er det en ting til. I februar så jeg at jeg var blokkert fra hans profil på Facebook. Både han og nye kona. Hun har forresten med seg to barn. Huset ble overdratt i februar.

 

NOE skurrer jo her??? Har sendt han en lang Mail for tre dager siden. Han har sett den og respondert med at han trenger tid til og svare på den. Har ikke nevnt huset, men nevner at jeg syntes det er trist at vi ikke har kontakt. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Og hva er motivet bak dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du får gi han den tiden. Ikke så mye mer å få gjort.

Det med huset skal du selvsagt ikke nevne for han - hans hus, hans saker, og ikke noe som har betydning for deg, med mindre du tror han vil komme fattig og singel på døren i alderdommen. Han ser nok at kone og nye barn har større behov for sikkerhet enn alt etablerte barn, vil jeg tro.

 

At dere ikke har kontakt er selvsagt trist, men han er en voksen mann og vil han ikke så får du ikke gjort noe med den saken.

Det beste for deg er nok å finne fred med at faren din ikke ønsker kontakt. Det er ok å søke hjelp til det, av venner, familie elelr proffer.

Anonymkode: dc70e...a20

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Prikke skrev:

Jeg må si jeg er sjokkert. For noen dager siden da jeg skulle søke opp telefonnummeret til min far, fant jeg en link på 1881. Han har overdratt huset til kona (fra Filippinene) som han har vært gift med i under to år, for kr 0'- står det.

Dette er hans fjerde ekteskap og han har 3 barn, inkludert meg. Huet ble kjøpt i 1999 for 1,5 mill. 

De siste årene, etter at han giftet seg har vi ikke hatt kontakt. Jeg har kansje fått en gratulerer med dagen melding eller god jul. Har flere ganger forsøkt og avtale og møte han, men han sier somregel at han er på jobb, ikke har tid og har det travelt. Jeg bor 5 timer unna, men pleier og informere han når jeg er og besøker familien i distriktet.

ja, så er det en ting til. I februar så jeg at jeg var blokkert fra hans profil på Facebook. Både han og nye kona. Hun har forresten med seg to barn. Huset ble overdratt i februar.

 

NOE skurrer jo her??? Har sendt han en lang Mail for tre dager siden. Han har sett den og respondert med at han trenger tid til og svare på den. Har ikke nevnt huset, men nevner at jeg syntes det er trist at vi ikke har kontakt. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Og hva er motivet bak dette? 

Det er jo tydelig at du ikke er så opptatt av ham, men hva du kan arve.

Jeg skjønner godt at han ikke ønsker at du arver hvis det er motivet ditt for kontakt med ham.

Anonymkode: 7789e...351

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke har hatt kontakt de siste årene....hvor for bry seg?? Rart hvordan noen blir når det er penger involvert.

Anonymkode: ce04d...62f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal noe skurre? Det er hans hus og han kan overføre det til sin kone. Du har ikke krav på noe arv før han dør,og han er mer interessert i å sikre hennes familie økonomisk enn deg. 

Anonymkode: 75010...e1d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han og hvor gammel er konen hans?

Anonymkode: 9a90b...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting du kan gjøre med det dessverre. 

Anonymkode: 19c40...e68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å svikte sine barn til fordel for en ny kone.

Anonymkode: 0b64a...f56

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk å svikte sine barn til fordel for en ny kone.

Anonymkode: 0b64a...f56

Ekteskapsloven trenger kraftinge justeringer/endringer om den skal gi noen mening.

Men det er vel stort sett bare idioter som han her som gifter seg uansett.

Anonymkode: 28d5c...221

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kona er 35, pappa er 67. 

 

Vi har hatt liten kontakt etter skilsmissen mellom han og mamma. Av den grunn at hun flyttet oss utenlands uten hans samtykke, beskyldte ham for incest og stakk kjepper i hjula for forholdet vår. Dette fant jeg ut av når jeg ble eldre. Men har hele mitt voksne liv prøvd og opprettholde ett forhold. Ikke kun etter at jeg fant ut av dette med huset, til dere som påstår det ;-)

vi har hatt ett godt forhold vi, forutenom de to årene han har vært gift! Normalt sett introduserer man nytt ektefelle for barna sine. Det ble ikke gjort her

 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

griskheten din lever godt i alle fall. Din far kan gjøre som han vil med sin eiendom så lenge han er i live.

Anonymkode: fcc63...9ee

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk å svikte sine barn til fordel for en ny kone.

Anonymkode: 0b64a...f56

Er det jeg føler på. Tre barn i to ulike ekteskap. Har ingen kontakt med eldste "barnet" som nå er over 30 år gammel. Dette er jo helt fjernt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prikke skrev:

NOE skurrer jo her??? Og hva er motivet bak dette? 

Det kan tenkes at han vil sørge for at hun ikke skal ha noe motiv for å sette en oppfyrt engangsgrill inn på soverommet mens han sover.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

griskheten din lever godt i alle fall. Din far kan gjøre som han vil med sin eiendom så lenge han er i live.

Anonymkode: fcc63...9ee

Wow, snakk som om du kjenner meg. Du vet ikke hva jeg har fra før av du.

poenget er at man kan ikke være riktig klok ved og gi fra seg huset en bor i, til en person man har kjent i under tre år! Og dele 50/50 DET blir mer riktig. Selv om hun kom fra ingenting.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si meg er det bare troll her som er ute eTter og få utløp ANONYM for alt de ikke tør og si til folk face 2 face? 😂😂 stakkars

Anonymkode: db4ee...15b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange som henter thai-koner som plutselig endrer personlighet. Thai-damer kan være fæle mot sine norske ektefeller, og jeg tenker at det kan være mishandling og underkuing på gang her.

Som du selv sier er 50/50 mer logisk. Hadde sendt en bekymringsmelding til far og spurt om hans nye kone nekter han et godt liv og kontakt med deg.

Mannfolka som henter thai-koner er ofte veldig svake menn med lav status, som det er lett å utnytte.

Håper jeg tar feil om dette da. Men ingen med hodet på rett sted gir bort huset sitt...

Anonymkode: 9ceaa...b1a

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Prikke skrev:

Wow, snakk som om du kjenner meg. Du vet ikke hva jeg har fra før av du.

poenget er at man kan ikke være riktig klok ved og gi fra seg huset en bor i, til en person man har kjent i under tre år! Og dele 50/50 DET blir mer riktig. Selv om hun kom fra ingenting.

Det har du rett og slett ingenting med. Hans hus, hans penger, han bestemmer.

Anonymkode: 7789e...351

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Prikke skrev:

Wow, snakk som om du kjenner meg. Du vet ikke hva jeg har fra før av du.

poenget er at man kan ikke være riktig klok ved og gi fra seg huset en bor i, til en person man har kjent i under tre år! Og dele 50/50 DET blir mer riktig. Selv om hun kom fra ingenting.

Er du sikker på at det er overdratt? Hvordan sjekket du det? Kan ha vært en teknikalitet for å få mer lån eller noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, amativeReflection skrev:

Er du sikker på at det er overdratt? Hvordan sjekket du det? Kan ha vært en teknikalitet for å få mer lån eller noe.

Dette finner du under 1881 på eiendomspriser. Der kommer det opp hvem som har solgt og overdratt hus osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...