AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #41 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Javel? Mannen er voksen, han gjør hva han vil. Anonymkode: 7789e...351 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Igjen, han er voksen, han gjør hva han vil. Dement er han neppe siden han er i full jobb. Anonymkode: 7789e...351 Muligens er det for sent å gjøre noe hvis transaksjonen er fullendt ja, men jeg kan garantere at jeg hadde lett med lommelykt etter juridiske krumpspring som kunne gjort den ugyldig om en av mine foreldre hadde stått i situasjonen. Ja, han er tilsynelatende ikke dement i dette tilfellet, men man kan f. eks. begynne å jobbe med å skaffe beviser for at dette er svindel/manipulasjon. Anonymkode: 7f05a...336 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JDT Skrevet 26. juli 2017 #42 Del Skrevet 26. juli 2017 Det er noe som skurrer her ja. Å overdra hele huset/eiendommen til ny kone/barn fratar man retten til at de andre barna får arve noe som helst!! Og HVORFOR skal han egentlig overdra huset til henne? Når de bor der sammen og hvis de har planer om det videre? Å blokkere dattera fra fb óg er aggressivt trekk,men en del av planen for å få satt i gang overdragelsen. Du er nok for sent ute ts. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #43 Del Skrevet 26. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Muligens er det for sent å gjøre noe hvis transaksjonen er fullendt ja, men jeg kan garantere at jeg hadde lett med lommelykt etter juridiske krumpspring som kunne gjort den ugyldig om en av mine foreldre hadde stått i situasjonen. Ja, han er tilsynelatende ikke dement i dette tilfellet, men man kan f. eks. begynne å jobbe med å skaffe beviser for at dette er svindel/manipulasjon. Anonymkode: 7f05a...336 Det er ingenting TS får gjort med hva en voksen man gjør med sine penger. Beklager. Anonymkode: 7789e...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #44 Del Skrevet 26. juli 2017 Prøv å få truffet faren din ts, dette virker helt forferdelig. Prøv å finne ut det er noe som er galt, som at han er faktisk syk eller noe som noen foreslår. Hvis ikke: kutt kontakt for godt. For da er han en dritt som straffer sine barn fordi han er sur på ekskona.. Anonymkode: b9d38...705 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #45 Del Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Prøv å få truffet faren din ts, dette virker helt forferdelig. Prøv å finne ut det er noe som er galt, som at han er faktisk syk eller noe som noen foreslår. Hvis ikke: kutt kontakt for godt. For da er han en dritt som straffer sine barn fordi han er sur på ekskona.. Anonymkode: b9d38...705 Han er vel heller hederlig som sikrer kona si økonomisk fremfor å tenke på at velbemidlete barn arver. Anonymkode: 7789e...351 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiMa Skrevet 26. juli 2017 #46 Del Skrevet 26. juli 2017 Kan han ha kreditorer som han vil unndra leiligheten fra? Kan han ha gjort det for å sikre den nye kona arv når han dør? I begge disse situasjonene er det muligheter for å omgjøre overdragelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #47 Del Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, Prikke skrev: Jeg må si jeg er sjokkert. For noen dager siden da jeg skulle søke opp telefonnummeret til min far, fant jeg en link på 1881. Han har overdratt huset til kona (fra Filippinene) som han har vært gift med i under to år, for kr 0'- står det. Dette er hans fjerde ekteskap og han har 3 barn, inkludert meg. Huet ble kjøpt i 1999 for 1,5 mill. De siste årene, etter at han giftet seg har vi ikke hatt kontakt. Jeg har kansje fått en gratulerer med dagen melding eller god jul. Har flere ganger forsøkt og avtale og møte han, men han sier somregel at han er på jobb, ikke har tid og har det travelt. Jeg bor 5 timer unna, men pleier og informere han når jeg er og besøker familien i distriktet. ja, så er det en ting til. I februar så jeg at jeg var blokkert fra hans profil på Facebook. Både han og nye kona. Hun har forresten med seg to barn. Huset ble overdratt i februar. NOE skurrer jo her??? Har sendt han en lang Mail for tre dager siden. Han har sett den og respondert med at han trenger tid til og svare på den. Har ikke nevnt huset, men nevner at jeg syntes det er trist at vi ikke har kontakt. Hva i alle dager skal jeg gjøre? Og hva er motivet bak dette? Du forstår vel at det er ungene til dama som vil arve huset? Nå har du kun å gratulere og ønske dem lykke til. Er du snill så unne du faren din lykke, - er du ond forsøker du å frarøve han lykken. Hvilken side valgte du da du sendte mailen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #48 Del Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøv å få truffet faren din ts, dette virker helt forferdelig. Prøv å finne ut det er noe som er galt, som at han er faktisk syk eller noe som noen foreslår. Hvis ikke: kutt kontakt for godt. For da er han en dritt som straffer sine barn fordi han er sur på ekskona.. Anonymkode: b9d38...705 For et dårlig råd å gi et menneske. Hvorfor ikke be henne heller forsone seg med faren sin? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #49 Del Skrevet 26. juli 2017 38 minutter siden, Prikke skrev: Takk! Om dette så hadde vært en onkel eller tante jeg ikke arvet noe av, hadde jeg reagert likedan.jeg syntes Det er urett at en mann som har jobbet som ett svin hele livet, bare skal GI vekk alt han eier. Tror du virkelig at han faren din hadde fått hu dama om han ikke hadde hatt hus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #50 Del Skrevet 26. juli 2017 Gå til sak og forsøk å umyndiggjøre ham! Anonymkode: 9d817...079 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. juli 2017 #51 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, waco skrev: Nå har du kun å gratulere og ønske dem lykke til. Er du snill så unne du faren din lykke, - er du ond forsøker du å frarøve han lykken. Er ikke sikkert han er så lykkelig om et års tid, når han blir kasta ut av hjemmet sitt (som ikke lenger er hans). Temmelig sikker på at det er det som vil skje. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #52 Del Skrevet 26. juli 2017 Lite klokt av far. Blir jo spennende å se om han fremdeles bor i huset når konen har fått permanent oppholdstillatelse. Anonymkode: 511e9...a3f 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #53 Del Skrevet 26. juli 2017 25 minutter siden, Prikke skrev: Nå er det ikke det som er poenget. Han har selv tatt opp ting som arv og eiendom. Vi har eiendom som har gått i generasjoner. Selvfølgelig har jeg ett forhold til det. Men er også bekymret for om denne kvinnen lurer han trill rundt og kaster han på dør så fort statsborgerskapet er innvilget. Dette er en mann som har vært gjennom 3 skilsmisser, han burde vite bedre. Det er vel ulempen med at du ikke har hatt noen kontakt med faren din. Visste du at dersom du og faren din hadde hatt et godt og sunt far-datter forhold så hadde dette her kanskje aldri skjedd? Til og med du må vel forstå at det er lettere for fremmede damer og få han forelsket dersom hele familien bare liker han for penger? Om jeg var faren din hadde jeg også gitt huset mitt til en jeg elsker kontra min datter, - særlig om både min datter og den jeg elsker kun er ute etter pengene uansett. Hvor mye vil ikke hun nye dama hans skylde faren din dersom han realiserer hennes drøm om å gi hennes barn en oppvekst uten sult!? Hvor mye vil ikke den nye dama belønne faren din hvis han gir henne alt han eier, - kontra at faren din gir deg alt han eier? Hun vil jo sette mer pris på arven enn det du gjør, - hun behøver arven for å realisere seg selv, du vil ha arven for å forhindre at andre får den. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. juli 2017 #54 Del Skrevet 26. juli 2017 Man er jo ikke på noen som helst måte pliktig til å etterlate seg arv og det mannen har gjort er jo ikke helt på jordet. Han nærmer seg 70 år og begynner å bli gammel. Det betyr at sannsynligheten for at han dør mer eller mindre plutselig bare øker. I og med at han har særkullsbarn så kan ikke hans nåværende kone forvente å kunne sitte i uskiftet bo. Hvis hun da ikke har midler til å kunne kjøpe ut hans barn, så står hun uten husrom den dagen han dør dersom han står som eier av huset. Sannsynligvis er det dette mannen ønsker å unngå og derfor har han overført huset til henne. Det verken vi eller TS vet er hva som er avtalt i forbindelse med overdragelsen. For alt vi vet kan det for eksempel ligge en klausul der som sier at han har borett livet ut. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #55 Del Skrevet 26. juli 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingenting TS får gjort med hva en voksen man gjør med sine penger. Beklager. Anonymkode: 7789e...351 Å joda, ved f. eks. mistanke om svindel, eller som SiMa peker på, at det gjøres for å omgå arveloven eller unndra verdier for å komme seg unna gjeld. Sier ikke at det er lett, for beviskravet er nomalt høyt - men for å beskytte nær familie som med ikke ubetydelig sannsynlighet er utsatt for manipulasjon fra ny partner så bør man gjøre et par solide forsøk. Anonymkode: 7f05a...336 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #56 Del Skrevet 26. juli 2017 4 minutter siden, T-Rex skrev: Er ikke sikkert han er så lykkelig om et års tid, når han blir kasta ut av hjemmet sitt (som ikke lenger er hans). Temmelig sikker på at det er det som vil skje. Er du helt sikker på at det vil skje altså? Noen egenopplevde erfaringer du ønsker å dele eller bare spekulerer du og sprer vås? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #57 Del Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, Leo skrev: Man er jo ikke på noen som helst måte pliktig til å etterlate seg arv og det mannen har gjort er jo ikke helt på jordet. Han nærmer seg 70 år og begynner å bli gammel. Det betyr at sannsynligheten for at han dør mer eller mindre plutselig bare øker. I og med at han har særkullsbarn så kan ikke hans nåværende kone forvente å kunne sitte i uskiftet bo. Hvis hun da ikke har midler til å kunne kjøpe ut hans barn, så står hun uten husrom den dagen han dør dersom han står som eier av huset. Sannsynligvis er det dette mannen ønsker å unngå og derfor har han overført huset til henne. Det verken vi eller TS vet er hva som er avtalt i forbindelse med overdragelsen. For alt vi vet kan det for eksempel ligge en klausul der som sier at han har borett livet ut. Ikkesant. Kanskje det er så enkelt som at faren ikke vil være alene når han blir gammel. Barna er jo ikke der for han. Ergo må han finne beskyttelsen et annet sted. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 26. juli 2017 #58 Del Skrevet 26. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å joda, ved f. eks. mistanke om svindel, eller som SiMa peker på, at det gjøres for å omgå arveloven eller unndra verdier for å komme seg unna gjeld. Sier ikke at det er lett, for beviskravet er nomalt høyt - men for å beskytte nær familie som med ikke ubetydelig sannsynlighet er utsatt for manipulasjon fra ny partner så bør man gjøre et par solide forsøk. Anonymkode: 7f05a...336 Javisst. Selvfølgelig skal vi ikke respekter menneskers valg. Men i stedet forsøke å sabotere og skade andre menneskers lykke. Hurra, og lykke til, - vi på planeten behøver flere slike hatere som deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #59 Del Skrevet 26. juli 2017 2 timer siden, Prikke skrev: Kan du ikke "bare" arve boligen til din mor da, og la han forvalte hans eiendom slik det behager ham selv? Anonymkode: 1589f...6ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 26. juli 2017 #60 Del Skrevet 26. juli 2017 4 minutter siden, waco skrev: Er du helt sikker på at det vil skje altså? Noen egenopplevde erfaringer du ønsker å dele eller bare spekulerer du og sprer vås? Jeg er synsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå